AltijdOnderWeg.reismee.nl

Canada

8 mei 2019.

Vandaag vertrekken we voor een reis van drieënhalve week naar de Westkust van Canada, Vancouver. Yvonne en Pieter zijn vrijdag al vertrokken en zo kunnen wij straks als we aankomen, eigenlijk gewoon thuiskomen in het appartement dat zij geruild hebben met de Canadezen die daar wonen. De vlucht met de KLM vertrekt pas eind van de middag, maar we zijn al bijtijds op Spl. Inchecken hebben we thuis al gedaan en ook de bagage afgeven gaat tegenwoordig helemaal automatisch, dus we zijn met een half uurtje al klaar. We eten drinken wat en zoeken een rustig plekje op. Over een uurtje gaan we aan boord.Op tijd vertrokken en al vóór schema aankomsttijden in Vancouver. Douane en immigratie ook hier geautomatiseerd en snel erdoor. Wat een weer 26 graden, veel te warm gekleed zijn we.Dan in de rij voor de taxi en ook dat gaat snel, we worden in New Westminster verwelkomd door Yvonne en Pieter in het mooie appartement. We lopen wat langs de mooie boulevard langs de Fraser river en weer terug. Yvonne heeft een heerlijk salade met zalm gemaakt. We proberen wat tijd te rekken, maar gaan dan toch bijtijds 09.00 lokaal ( 05.00 Nederland) lekker ons bedje in.

Donderdag 9 mei. Vancouver

Slapen doen we tot 06.00 en Y en P zijn dan ook al wakker, dus we zitten al vroeg aan een kopje thee en ontbijt. Het belooft weer ene stralende dag te worden.Zij gaan naar een museum en Ruud en ik naar de stad, eerst naar de Lookout een prachtig uitzicht van bovenaf maar ook in de lift ernaartoe, de lift zit aan de buitenkant van het gebouw. Dan lunchen we bij een Japans restaurant om vervolgens op zoek te gaan naar de stoomklok in Gastown, het lijkt een antieke klok te zijn, echter hij is gebouwd in 1977.Kop koffie en dan terug naar Westminster, boodschapje en de rest van de middag rust.

Vrijdag 10 mei

Strak blauw, en om 08.00 al behoorlijk warm.Vandaag gaan we al om 08.00 ontbijten bij Angelina’s, de eigenaar is een Nederlander en er staan dan ook pannenkoeken op het menu, ik ga echter voor de waffle met vers fruit en dat is echt verrukkelijk. Daarna met de Sky train naar een stopping mall, nog even een paar dingen kopen die we nodig kunnen hebben in de camper. Voordat we weer naar het appartement lopen , doen we nog even boodschappen voor het eten Rustig middagje en we eten weer een lekkere salade. Vroeg naar bed weer, het tijdverschil is toch wel groot.

Zaterdag 11 mei Hope

Het camperavontuur gaat beginnen. Weer is fantastisch .We hebben gisterenavond met Canadream gebeld (verhuurbedrijf) en we mogen de campers om 11.00 komen halen. Zij regelen een taxi die we dan tegen een vast tarief van 37 CD komt halen. In de ochtend maken we het appartement schoon, ( we zijn natuurlijk weer om 06.00 uur wakker en zijn dus ruim op tijd klaar daarmee). Taxi is er prima op tijd. Yvonne, die voorin zit, ziet dat de taximeter loopt, maar dat de chauffeur de meter halverwege afzet, het gaat dus blijkbaar sneller dan gedacht en dan zou hij minder dan het vaste tarief 37 dollar krijgen, nou ja, gelijk heeft ie. Ingecheckt en met een kopje koffie worden de financiële zaken afgehandeld. De twee dezelfde campers staan op de parking en Elly, een Nederlandse van origine, legt ons, deels in het Engels en deels in het Nederlands uit, hoe alle systemen werken. Rond twee uur kunnen we dan vertrekken, we zitten aan de goede kant van Vancouver om zo de snelweg op te rijden naar Hope waar onze eerste camping ligt.Onderweg tanken we en nadat we langs onze eerste camping zijn gereden. De camping is op zich prima, maar ligt tussen een snelweg en een spoorbaan in, wel een mooie omgeving, maar lawaaierig. Oordoppen dus. We drinken een biertje aan de picknicktafel en gaan dan eten. Ook vandaag weer vroeg naar bed.

Zondag 12 mei Kelowna

Het bed van de camper is ruim en best comfortabel, zo constateren we de volgende dag en dat valt dus erg mee. Ruud en ik vinden de camper nogal krap en niet efficiënt ingedeeld, maar wij zijn misschien teveel verwend met onze eigen camper. We zijn al vroeg weer op pad en rijden een prachtige route naar Kelowna, niet veel plekjes om even te stoppen voor de lunch, dus rijden we door tot voorbij Merritt, waar een echte P is en tegen de tijd dat wij de lunch op hebben, komen Y en P aanrijden. Zo gaat dat, dat hebben we met Agnes en Rob ook altijd. Stoppen op dezelfde plekken. We rijden door Kelowna, eerst nog even boodschappen en ook P en Y staan daar, dan naar Canyon Farms, waar bij de ingang onze welkomstbrieven klaar liggen en we naar onze plekken kunnen rijden. Een heerlijk rustig plekje bij een kippenboerderij, leuk slechts 10 plekjes en helemaal in orde. Het is ook vandaag weer behoorlijk warm, 27 graden.‘S Avonds wandelen we gaan naar het restaurant van de golfclub om daar te eten en dat is heerlijk, koel glas Chardonnay erbij, ook heerlijk.

Dieke

De eerste vakantiedagen zitten er al weer op........en het Canadese camperavontuur kan beginnen! Leuk om weer mee te reizen!
Fantastische reis verder toegewenst! Wordt weer volop genieten!
Groetjes!

Wolly.

Hi lieve Stans en Ruud. Wat ben ik jalours op jullie. Ik heb genoten van je verslag. Dus laat de verhalen maar doorkomen. IS GENIETEN. Nog een fijne reis verder.

Rob Koper

Vanuit Frankrijk. Heel veel moois toegewenst voor jullie?

Angelique

Veel plezier

tine.langius@xs4all.nl

leuk om te lezen. Genieten maar van dat moooe land! Gr.Tine

Tjitske en marcel

Wat fijn dat jullie weer op pad zijn geniet van de natuur daar in canada en wij genieten van jullie mooie verhalenen foto,s.

Riet

Fijn dat jullie zo genieten!!het is Leuk om te volgen,liefs uit Bussum,!

Auke

Hele mooie reis en verblijf in het prachtige Canada ?