AltijdOnderWeg.reismee.nl

En dan komt het eind in zicht

Dinsdag 28 mei Courtenay

We rijden om 09.45 weg om zodoende niet te maken te krijgen met de wegafsluiting van 12.00. Na een goed uur zijn we bij de opbreking en moeten een paar minuten wachten. Door naar Pont Alberni, waar we bij Boomerang koffie gaan drinken en ook maar meteen even lunchen. Dan door naar Cathdral Grove, een verzameling van zeer oude Douglas sparren, een bezienswaardigheid, maar de parking staat helemaal vol, we besluiten maar door te rijden. We nemen de Coastal route, die wat aardiger lijkt dan de snelweg, we hebben de tijd, het weer is prachtig. De B en B blijkt een houten Beach House te zijn, niet helemaal wat we ons ervan hadden voorgesteld, maar na ampele overweging besluiten we in elk geval vannacht hier te blijven. (We hebben in Victoria het prachtige appartement van de fam Scott als reserve onderkomen). Een prachtige walkway naar de stad, door het bos, langs de baai en het vliegveld. Geen auto’s, mooie wandeling. Er is hier in het plaatsje volgens de trip advisor een goed seafood restaurant, daar gaan we vanavond heen. Het heet Locals en het ziet er prima uit. En daar hebben we heerlijk gegeten, mmmmmm. Na het eten lopen we weer terug.

Woensdag 29 mei

Vandaag prachtig weer, we besluiten tot morgen te blijven en dan een dagje eerder dan gepland terug te gaan naar Victoria. Ruud en ik hebben dan nog twee dagen alvorens terug te vliegen naar Nederland. Met de auto gaan we naar Comox, een badplaats aan de baai, met een haventje. Gezellig plaatsje. We rijden dan door naar Goose Spit, een landtong, die door de inheemse bevolking van Canada werd gebruikt om schelpdieren en zalm te vangen.Dan gaan we lunchen bij Blackfin, een pub aan de haven, en ook dat is geen straf!

Donderdag 30 mei. Victoria

Vandaag gaan we terug naar het mooie appartement in Victoria. De omgeving hier is weliswaar de moeite waard, maar het huis wat minder. Na een kleine schoonmaak, vertrekken, drinken koffie en voor de lunch stoppen we in Nanaimo, een grotere stad bij leuke plek aan de haven. Een ijsje toe en dan verder naar Victoria, ook vandaag weer prachtig weer, we mogen niet klagen en dat doen we dan ook niet. Boodschappen en thuis lekker spaghetti met verse groentes. Het voelt een beetje als thuiskomen na een leuke trip over Vancouver Island. Het eiland is driekwart de oppervlakte van Nederland, en het rijden hier kost meer tijd dan je zou denken, ondanks dat de wegen goed zijn. Dat was ons ook al opgevallen tijdens de camperreis.Wat een leuk eiland, echt highlight van de reis!!!

Vrijdag 31 mei

Een rustig dagje vandaag, en vanavond lekker eten hopen we bij Lemongrass, een Thais restaurant hier vlakbij het winkelcentrum. En daar is het druk en het eten is heerlijk!

Zaterdag 1 juni

Vandaag gaan we nog een keer buiten de deur ontbijten, bij the Village. Het is niet zo lekker als bij Angelina’s in Vancouver, maar toch wel lekker. We zijn uitgenodigd door de buurman Elis om bij hem voetbal Liverpool Tottenham Hotspurs. Hij heeft nog en paar mensen uitgenodigd en zal iets van de catering bestellen voor de lunch, wat aardig!Ruud en ik pakken onze koffers vast, morgen terug, 12.00 de ferry , dan een taxi en 17.45 vertrekt de vlucht terug naar Amsterdam.

Riet.

Wat is dat snel omgegaan!!goede reis terug en dantot morgen!!

Wolly

Ook van mij een goede en veilige reis terug.
Tot snel/ horens.

Angelique

Op naar de volgende reis!