AltijdOnderWeg.reismee.nl

Einde camperreis, op naar Vancouver Island

Maandag.20 mei

Vandaag regen, de hele dag, we hangen wat in de camper, het gaat de gehele dag door

Dinsdag 21 mei Vancouver

Het is weer droog en goed weer en we zijn al vroeg op pad om de camper voor 10 uur in te leveren. De afhandeling verloopt snel en P en Y krijgen compensatie voor de niet-werkende kachel en het vreselijke windgeruis dat ze ondervinden de gehele reis. Rond 11.00 taxi naar onze B en B in Tsawasssen, van waar de ferry naar Vancouver Island gaat. De bagage kunnen we achterlaten bij de eigenaar de B en B, totdat we in de middag het appartement kunnen betrekken. Er is hier een groot winkelcentrum dichtbij en daar gaan we wat eten bij Milestone. Pieter moet op zoek naar een opticien omdat er een pootje van zijn bril af is. Helaas niet in dit enorme winkelcentrum.Een heerlijke B en B, met goede voorzieningen. Even bijkomen van het camperavontuur.

Woensdag 22 mei. Victoria (Vancouver Island)

Taxi naar de ferry van Tsawassen, we halen wat te eten en kopen dan een kaartje voor de boot. Het is een schip vergelijkbaar met de pont naar Texel, de overtocht duurt zo’n anderhalf uur, het eerste gedeelte is vrij open water, maar het tweede deel, voert de route langs eilanden en doet het sterk denken aan Zweden. Erg mooi strak blauw, dus het is weer genieten. Met de taxi naar het Home Exchange adres, het is een penthouse met uitzicht over Haro Strait, wauw, wat een uitzicht vanuit de woonkamer, keuken en study.A miljonairs view! We zijn onder de indruk.

Donderdag 23 mei

We gaan met de bus naar Victoria stad, voor het appartementencomplex is een bushalte. De bus laat echter op zich wachten. Een bewoner komt met zijn auto uit de gate en wij vragen aan hem of de bus hier stopt. Oh yes, zegt hij, it will come,, sometime before supper. Hij rijdt weg en wij wachten. Na een minuut of tien, komt hij terug en vraagt waar we heen willen, naar de stad, zeggen wij. Oh, jump in, I will take you there.

Wat aardig, hij woont in hetzelfde complex en kent de familie die hier woont goed. We krijgen onderweg naar de stad uitgebreide informatie over hem (Bob)en zijn leven hier. Hij vertelt o.a. dat hij engineer was bij de Navy, waarop Yvonne zegt, ah ...Bob de Bouwer. In de Navy, zo vertelt hij,gaan mensen al op hun 40ste al met pensioen, hij heeft daar ook zo zijn mening over. Hij zegt, je krijgt 10 jaar opleiding en daarna slepen ze je van de ene cocktailparty naar de andere. En dan krijg je pensioen. Zo zijn we al snel in de stad en gaan we wat rondkijken. Bij de Inner Harbour liggen bootjes en ik herken ineens het schip van de familie van wie het penthouse is (van de foto’s aan de muur). Het schip is verkocht en doet mee aan een zeilwedstrijd hier. Ruud en ik gaan lunchen aan de haven, en bootjes kijken die komen aanvaren en als we de lunch net op hebben komen P en Y binnen, ze wisten zeker dat wij hier zouden gaan lunchen. Daarna gaan we op zoek naar de bushalte, die ons weer terug moet brengen naar het appartement. Helaas moeten we het laatste gedeelte heel steil lopen, en dat vindt mijn rug nietprettig.

Vrijdag 24 mei

Rustig dagje vandaag, boodschappen, wasserette.

Zaterdag 25 mei Ucluelet

Op pad met de auto van de bewoners van het appartement, het regent flink vandaag. Aardig druk op de weg, Yvonne rijdt het eerste deel en Pieter het tweede. Wij mogen niet rijden, vanwege afspraken met verzekering. We stoppen voor koffie langs de weg en later bij een soort van Engelse pub, voor fish en chips, en dat is prima. Na de lunch, rijden we richting westen, onderweg een stop bij een wegopbreking, de weg is een paar maal per dag een uur afgesloten. Inmiddels is het droog geworden en de zon komt erdoor.Een prachtige air b en b, gelegen aan de ruige rotskusten van de westkust van Vancouver Island. Wat een uitzicht, we drinken nog wat op het terras eten dan een salade met zalm.

Zondag 26 mei

We beginnen de stralende dag met een rondwandeling blijde vuurtoren, prachtige vergezichten en doorkijkjes. Het is een wandeling van ongeveer een uur. Erg leuk, in de middag rijden we naar Tofino, moet ook een leuk plaatsje zijn, maar we vinden het zeker niet leuker dan Ucluelet. We willen een ijsje halen, maar een bolletje kost 8,50, dat vinden we al te gortig. We kopen een doosje met vier ijsjes in de supermarkt en die smaken ook prima. Dan weer terug naar ons appartement, rustig avondje, Pieter en Yvonne lopen nog even naar het strand.

Maandag 27 mei

In de ochtend gaan Y en P een flinke wandeling maken, wij houden het bij een wandelingetje naar het strand. Het is een beetje bewolkt, maar vanmiddag moet het opklaren. We gaan met een bootje beren kijken, dat hopen we tenminste. Het weer klaart op, zon schijnt, lekker weer. Als we om 13.00 aankomen bij de boot, blijken we slechts met z’n vieren te zijn, privé tour dus. Prima. Aardige schipper, die zijn uiterste best doet en mee tuurt naar beren. Dat duurt niet lang, al spoedig zien we een zwarte beer, die aan de waterkant zijn voedsel aan het zoeken is. We drijven wat en gaan, als de beer, even het bos induikt, verder langs de oevers. Daar zien we een moeder met twee jongen, die ook voedsel zoeken. Langs een eilandje waar adelaars zitten en dan verder door naar wat rotsen in de havenmond, waar zeeleeuwen en robben liggen, leuk, ze zijn er in grote getale. Dan nog een keer langs de oevers, nog een beer. We boffen vandaag, volgens de schipper, gisteren heeft hij geen beer gezien gisteren. Na afloop van de boottrip doen we boodschappen, halen een zalmburger bij de visboer.Voldaan gevoel na leuk dagje. Morgen naar Courtenay.

Riet

Jullie hebben weer veel meegemaakt,en het Zijn leuke ervaringen!!het regent hier vandaag,en er is een landelijke staking,geen treinen bussen,enzVerder Ben ik heel gelukkig met de Nieuwe verwarming,en vandaag is hij aan!!liefs uit Bussum.

Wolly.

Fantastisch wat jullie allemaal meemaken. Prachtige foto's. Groetjes Wolly

Dieke

Weer allerlei leuke belevenissen! Super!
Dubbel en dwars genieten!
Dank voor het meebeleven!!

Ineke

Ook wij hebben dat tochtje gemaakt beren,zeerobben en zeeleeuwen, adelaars en bevers. Wij hadden het geluk dat er een grijze walvis vlak bij onze boot opdook. Spannend hoor. Ik begrijp dat jullie lekker genieten en niet te missen
"lekker eten". Groetjes aan allemaal

Elza

Ik zie ook wel eens beren opde weg, maar dat heeft een andere betekenis hoor.
Wat een prachtige reis maken jullie en wat is de natuur toch mooi. Veel plezier verder. Geniet en ik beleef het zo een beetje mee. Groetjes.