AltijdOnderWeg.reismee.nl

Een paar dagen naar Texel

16 april 2019.  De Koog.  Texel

We gaan een paar dagen genieten van het mooie Texel. Net voor de Pasen.  Bij aankomst bij de boot hebben we nog 45 minuten voor de boot vertrekt. Tijd  dus voor een boterhammetje. Het is al aardig druk, de Duitsers hebben vakantie en wij het laatste plekje op camping de Shelter. Prima. We zijn er al om 14.15 en het is weer heerlijk hier te zijn.We wandelen naar het dorp en drinken er koffie met iets lekkers erbij.  In de avond is er Ajax Juventus op tv, een geweldige wedstrijd.

17 april Droog, maar wel licht bewolkt, weinig wind. Op het  fietsje naar de Slufter dus, waar het aardig druk is.  We lunchen na een bezoek aan de bankjes met heerlijke sliptongen en fietsen dan weer op ons gemakje terug. Later in de middag nog even naar Mantje, en in de avond voetbal kijken, spannende wedstrijd.

18 april Loodsmansduin

Na uitgecheckt te hebben, rijden we naar de vuurtoren en gaan daar een kopje koffie drinken, ook hier al weer aardig druk, Naar Oudeschild voor een harinkje en andere visspecialiteiten en dan door naar Loodsmansduin, waar we heerlijk in het zonnetje kunnen zitten. Klein wandelingetje en en verder rust,

19 april. Enkhuizen

We vertrekken om 11.00 en rijden dan richting pont. Oeps druk, druk druk, we worden via fietspad naar een aparte opstelplaats geleid. De ponten gaan ieder half uur, dus we hoeven maar een half uurtje te wachten. Dan rijden we naar de camping in Enkhuizen en hebben weer een als vanouds gezellige avond met Agnes en Rob.

20 april Bussum

Ook hier moeten we om twaalf uur weer weg omdat het vandaag vol wordt. We dubben, maar besluiten toch maar naar huis te gaan. Het is weer even mooi geweest.