AltijdOnderWeg.reismee.nl

Weer thuis!

Maandag 25 februari. Le Givre. 158 km

We gaan proberen in de stad te parkeren, maar ze zijn hier nieterg campervriendelijk, langer dan 5 meter mag hier nergens parkeren. We rijden maar door, volgende keer op de fiets.

Over de brug naar Ile de Ré, bij de entree van de brug moet je betalen, péage,maar daar staan gele hesjes, ze zwaaien vriendelijk en we mogen gratis door. We rijden naar de uiterste punt bij de Phare de Baleines, de camperplekken aldaar staan ook vol, maar iets verderop kunnen we m langs de weg parkeren. We lopen naar de vuurtoren en kijken uit over de zee, heiig een beetje. Leuke restaurantjes hier, we eten Mouclade met frites Chez Marie, en dat zijn heerlijke mosselen in een curry saus. Mmm. En nu maar eens op zoek naar een camping, de dichtstbijzijnde is 60 km en ligt op het platteland vlakbij de kust. Als de jongeman achter de balie onze camping kaart bestudeert, zegt hij, Ah Hollands, hij blijkteen Franse vader en een Nederlandse moeder te hebben. Weinig vertier hier verder, maar heerlijk rustig.

Dinsdag 26 februari Plouharnel. 279 km

Boodschappen en tanken in La Roche sur Yon, dan de snelweg op via Nantes naar Vannes en door naar het schiereiland Quiberon. De camping hier zijn bijna allemaal gesloten in de winter, dus het moet een CP worden.

Er is hier een Camperplek met 49 plaatsen, we zijn benieuwd hoe druk het er is met dit mooie weer. Dat valt mee, er staan er slechts 5 en later komen er nog twee bij. Prachtige plek met uitzicht op de baai van Carnac. We lopen wat langs het strand en snuiven die heerlijke zeelucht op. Het strand ligt vol met zeer gevarieerde schelpensoorten.

Woensdag 27 februari. Pont Scorff

We rijden naar Quiberon, kijken of de ferry naar Belle Ile gaat, die gaat maar volgens de kaartjesverkoper al over 10 minuten, de auto mogen we hier niet parkeren, en de uitleg die ik krijg om om de parking te komen, driemaal rechts, klopt niet. Overigens de vertrektijd van de boot ook niet, maar goed, we besluiten dan maar wat anders te gaan doen. Eerst koffie op de rotsen, dan een mooie rit langs de kust en door naar Lorient, naar de oude duikbootbasis uit de tweede Wereldoorlog, gebouwd op bevel van Dönitz. Indrukwekkend geheel. Dan op zoek naar een camping die we vinden in Pont Scorff.Het is erg warm vandaag, lekker buiten zitten nog vanmiddag.

Donderdag 28 februari. Villers Bocage. 328km

Weersomstandigheden, stuk koeler en we worden gewekt met miezerregen. Dat zijn we niet gewend en de voorspellingen voor de komende weken zijn matig. We gaan vandaag de thuisreis maar verder aanvaarden, het is zeer wisselvallig weer onderweg, met af en toe een opklaring en af en toe flinke buien. We houden het vlak voor Caen voor gezien.

Vrijdag 1 maart. Doullens. 312 km

Ook nu weer zeer grijs weer en miezerregen, niet de hele dag maar wel somber weer. De laatste 60 km worden we over een binnenweg gestuurd, slecht wegdek en smal. Altijd vervelend aan het einde van de dag. We vinden de camping en die blijkt open, maar we zienniemand. Op twee bellen gedrukt, niets. Er staat aangegeven waar de campers kunnen staan, dus Ruud parkeert de camper daar, maar op dat moment komt er een meneer hevig gesticulerend dat we niet op het gras moeten gaan staan, want dat is daar erg zacht en drassig, helaas Ruud staat daar al en kan niet meer terug, de camper zakt tot z’n assen in de modder en achteruit gaat niet meer, hij graaft zich steeds verder in. De man van de camping staat te ach en weeen en gaat oprijplaten halen, dat werkt niet, we staan er al te diep in. Een grote krik erbij gehaald, ook dat werkt niet. Tot overmaat van ramp, miezert het behoorlijk en de klei vliegt om ons de oren, als Ruud probeert langzaam achteruit te gaan op advies van de camping beheerder, een overigens zeer vriendelijke man en zijn vrouw, die ook helpt duwen. Niets werkt, dan maar iemand gebeld die ons met heel veel moeite met z’n fourwheel drive eruit trekt. Pfff en dat aan het eind van een lange dag. Nu eerst even koffie.

Zaterdag 2 maart. Den Bommel. 310 km

Weer grijs en nat, we gaan maar gauw, na een inspectie van de onderkant en de wielen, die onder de klei zitten.40 km over een B weg en dan snelweg. Het is best druk op de weg, maar het schiet lekker op en we gaan even eten bij het Oliegeultje in Burghsluis, helaas, geen mosselen vandaag, maar de sliptongen zijn ook heerlijk. Nog een rondje Burgh Haamstede en dan rijden we naar Den Bommel waar we op de camping plaatsnemen. Zo weer in het land, morgen naar huis.

Zondag 3 maart Bussum.

Het regent en waait hard als we wakker worden. Beestenweer, gauw naar huis.

Het is weer een mooie reis geweest, we hopen er nog vele te mogen maken en dan later kunnen nagenieten van de herinneringen.

We hebben er weer ruim 7500 km op zitten.

Jan

Tijdens onze vakante op Fuerteventura hebben we jullie gevolgd. Leuk om jullie enthousiaste verhalen te lezen. Wat zullen jullie na die laatste week hard aan vakantie toe zijn.?. Lieve groet en tot snel.

Dieke

Welkom thuis! Wat een “slot”, met de weggezakte camper.....☹️☹️☹️, maar het kwam weer goed! Zooooo.........weer een hele afstand gereden al met al !! Nu lekker nagenieten! EN natuurlijk nieuwe plannen maken! Fijn thuistijd en groetjes!