AltijdOnderWeg.reismee.nl

Noord Spanje

Maandag 22 oktober. We blijven hier nog een nachtje, lekker rustig. Stukje fietsen, maar het is meer geschikt voor mountainbikers dan voor gewone fietsen.

Dinsdag 23 oktober. L’Estartit

Een klein stukje vandaag, boodschappen en zo zijn we om 13.00 al op de nette, goed uitgeruste camping. Wasje draaien en dan naar het plaatsje, leuk fietspad langs de boulevard, waar allemaal eettentjes zijn, we drinken aan het strand een Mojito en fietsen dan weer langzaam terug naar de camping. Vanavond gaan we in het plaatsje eten.En dat is lekker, heel lekker met een prachtige fles wijn erbij, top!

Woensdag 24 oktober. Esponella

We gaan naar Banyoles aan een (stuw)meer, de camping aldaar bevalt ons niet zo, alles heel dicht op elkaar onder de bomen, we rijden even verder naar Esponella, dat ziet er iets beter uit. Vriendelijke jongeman bij de receptie geeft ons veel,informatie over de omgeving, zo moeten we even naar Bésalu, en in de buurt van Olot rondkijken, daar is veel vulkanisch gesteente en het moet de moeite waard zijn in dit jaargetijde. Morgen dan.

Donderdag 25 oktober Santa Pau

Via Banyoles voor een broodje naar Santa Pau, dwars dor de stad door smalle straatjes. En dan over een groen gearceerde weg naar Santa Pau. Daar is een camperplek waar we de auto’s parkeren. We lopen het prachtige middeleeuwse dorp in en daarna nog een stukje wandelen richting Volcan Magarida.We blijven op de CP staan vannacht samen met nog 1 andere camper.

Vrijdag 26 oktober Vic

We rijden naar de parkeerplek van waaruit wandelingen beginnen naar de Volcan Croscat en Magarida, wij pakken de wandeling naar de Croscat en je kunt hier aan de zijkant van de vulkaan het pad van de lavastroom zien. We wandelen nog een stuk door tot we bij een plek komen waar grote lucht ballonnen worden opgelaten, er is daar een heel voorlichtingscentrum over de omgeving en je kunt er ook koffie drinken, dat doen we dan ook, alvorens aan de wandeling terug te beginnen. Daarna rijden we naar Vic. Vandaag de laatste dag met mooi weer, vanaf morgen, lagere temperaturen en regen. Vanaf de camperplaats lopen we de stad in en drinken wat op de Placa Major. Dan op zoek naar een tapastentje, wat hier moet zijn. Barmutet heet het en het is een prima tapasbar. We nemen er een heerlijke fles wijn bij en laten het ons goed smaken. Terug naar de CP is heuvelopwaarts en dus vragen we de bareigenaar of hij een taxi voor ons kan bestellen. Zo zijn we in een mum van tijd weer terug.

Zaterdag 27 oktober. Vilanova í la Gertru

Vannacht al regen en ook nu grijs, het wordt een aantal dagen minder weer, we gaan terug naar de kust in de hoop dat het daar sneller opknapt.

Zondag 28 oktober

In de avond gaat het regenen en dat duurt de hele nacht.Maar tegen 10.00 ‘s morgens is het droog en om 12.45 nemen we de bus naar Vilanova om daar te gaan eten bij Organpetit, ik kreeg geen gehoor per telefoon en bij aankomst snappen we ook waarom, ze zijn dicht tot 5 november. We gaan naar een restaurant aan de boulevard en eten daar een prima driegangenmenu. Inmiddels schijnt de zon weer en we krijgen prachtige luchten te zien. We lopen nog even naar de vuurtoren en gaan dan met de bus terug naar de camping. Langs het restaurant daar waar de voetbalwedstrijd Barcelona -Real Madrid wordt uitgezonden.

Maandag 29 oktober. Peñiscola

Vandaag nog een onstuimig dagje, de dag begint fris, maar al gauw begint de zon te schijnen. We zijn al om 13.00 op camping Eden aan de boulevard van Peñiscola.

We wandelen naar het oude centrum en bezoeken het kasteel, gebouwd door de Temperliers en ooit de plek geweest waar paus Benedictus 13 Papa Luna zetelde. Je waait er bijna vanaf. Maar mooi uitzicht en na afloop wandelen we naar het restaurantje aan de haven waar we een glas wijn drinken met gefrituurde inktvisjes. Dan weer terug naar de camper. Vanavond eten we bij het restaurant Eden, goede recensies en het is ook de moeite waard. Prima gegeten, gezellige avond.

Dinsdag 30 oktober we blijven een dagje hier, weer is nog wat onbestendig, wel droog, af en toe een zonnetje, maar landinwaarts, waar we heen willen, nog niet geweldig. Overal elders in Europa noodweer. We klagen dus niet.

Dieke

Het slechte weer waarschijnlijk naar ‘t noorden gestuurd.........hier echt herfstachtig......regen, wind en waterkoud.......brrrrrrr......... dus jullie idd niet klagen??.
Klinkt allemaal weer supervakantieachtig! Lekker dóórgaan met genieten!
Veeeeeel plezier verder en groetjes!?‍♀️?‍♀️☀️☀️☀️☀️