AltijdOnderWeg.reismee.nl

Samen met Agnes en Rob verder

Zaterdag 13 oktober

We blijven een dagje hier staan. Wasje draaien.Wandelen in de middag naar de stad, volgens de camping beheerder een mooie, vriendelijke wandeling langs een park, Chateau, leuk, en dan zien we Epinal in de diepte liggen. We eten wat op een pleintje en hoewel de bedoeling was met een bus terug te gaan, dat had de beheerder gezegd dat dat kon. Weinig bushalte echter, dus lopen we maar weer heel langzaam omhoog terug .

Zondag 14 oktober Belfort.

Vandaag rijden we naar Belfort, via de Ballon d’Alsace, en we zijn niet de enigen, mooi weer en zondag, dus wat wil je?Prima camping met broodjesservice.

Maandag 15 oktober. Beaune

We hebben met Rob en Agnes afgesproken dat we elkaar in Beaune zullen ontmoeten op de camping municipal, die in de stad ligt. We treffen elkaar daar en wandelen na een glaasje de stad in om een hapje te eten. Mooie plaats, het eten is wat minder, maar het is wel weer heel gezellig.

Dinsdag 16 oktober Matour

We gaan vandaag binnenweggetjes rijden, we rijden achter Rob en Agnes aan, maar bij Le Creusot, begint ons brandstof ie au een beetje laag te worden en wij besluiten bij de Leclerc aldaar te gaan tanken. Dan rijden we weer verder en als we een lunchstop maken, rijden R en A ons toeterend voorbij. Iets later staan zij langs de weg Voorde lunch en gezamenlijk rijden we over kleine wegjes en dorpjes naar Matour, een camping aan een klein meertje.

WoensdagRustdag, R en A gaan met de brommertjes een eindje rijden, wij maken ene wandelingetje om het meer.

Donderdag 18 oktober. Balbigny.

Weer kleine wegjes, leuke route. Niet zo ver vandaag, camping aan de Loire, Agnes en ik gaan nog even een boodschap doen in het dorp, wat ver om te wandelen maar op de fiets(volgens de dame van de receptie slechts 10 minuten alsmaar rechtdoor). Al kletsend zijn we al spoedig in Balbigny, waar een Carrefour is. Na de boodschappen terug naar de camping, maar welke weg kwamen we ook weer vandaag. Na enkele honderden meters, keren we maar om, deze was het in elk geval niet, na er nog een geprobeerd te hebben, besluiten we maar terug te gaan naar het dorp en de supermarkt. Dit keer vinden we de goede weg. Dat komt ervan als je niet oplet.

Vrijdag 19 oktober. St Eulalie de Cernon.

Vandaag weer eens een stukje opschieten, snelweg, Clermont Ferrand Millau, altijd een mooie weg bij goed weer. En tolvrij. We treffen elkaar vanzelf weer bij het viaduc van Eiffel, waarna we doorrijden naar Millau, Rob heeft daar een camping uitgezocht, maar het is hier een drukte van belang en de camping is vol. Er is een evenement gaande, we blijven hier niet. Wij zijn al eerder net onder Millau, in St Eulalie de Cernon geweest en we besluiten om niet via de brug, maar over regionale wegen daarnaaartoe te rijde. Een prachtige route omhoog en idem omlaag. De camperplek in St Eul is verplaatst, er is een nieuwe aangelegd, compleet met toiletten douche en sanizui, net buiten het dorp, 300 meter lopen. Heerlijk rustig.

Zaterdag. 20 oktober Fortès.

In de ochtend wandelen we door het mooie, verstilde Middeleeuwse, Tempeliers stadje. In tegenstelling tot een paar jaar gelden, toen we hier in de winter waren, is er nu van alles open, zelfs een epicerie.Na de koffie vertrekken we naar Fortès, weer over binnenwegen en we rijden weer achter R en Agnes aan.

Zondag 21 oktober Capmany.

Overde péage naar Spanje, waar we direct over de grens stoppen op de camping van Capmany. Zowel R en A, als wij zijn hier al eerder geweest en vinden het een fijne camping. We worden vriendelijk welkom geheten door een voormalig Nederlandse meneer. Vandaag weer stralend weer 26 graden.

Riet vaKruyssen

Leuke trip,mooi weer!!!Ik had vandaag voor Het eerst de verwarming aan,Het gaat goed hier,tot de volgende!!!

Dieke

Gezellig , zo gevieren op stap! Supergenieten dus! Lekker daarmee doorgaan! Dank voor 't meereizen en groet voor allen!

Spiek

Veel plezier met zijn allen!

Ineke

Hier wordt het wat minder mooi weer, dus geniet van het zonnige zuiden! Groetjes