AltijdOnderWeg.reismee.nl

We gaan weer een paar dagen, voorafgaand aan de Herfstreis

Donderdag 27 september

Het plan was om in het weekend te vertrekken, maar komend weekend is er in Bussum (en dus voor de deur) kermis en kunnen we de camper daar niet kwijt om ‘m te beladen. Dus gaan we twee dagen eerder op pad. We beginnen zoals gewoonlijk rustig en brengen de eerste nacht door bij de jachthaven Naarden.

Vrijdag 28 september Enkhuizen

Na een heerlijke nachtrust, vertrekken we, morgen moeten we voor een feestje van Wouter (zoon van mijn zus) en Tim in Haarlem zijn. We rijden dus maar die kant op. De camping die in de buurt ligt vinden we maar matig en dus rijden we door náar Zandvoort, waar we aan de boulevard een gebakken visje eten, uitkijkend over de zee.En nu ? We hebben nog de hele middag, we besluiten door te rijden naar Enkhuizen. Leuke route binnendoor. Rustig avondje op de camping, R en A hebben het druk dit weekend, dus die laten we met rust.

Zaterdag 29 september. Texel

Alweer heerlijk geslapen en na het ochtendritueel vertrekken we, boodschapje onderweg. Mooi weer vandaag, ook weer binnendoor, met een stopje voor de lunch in Alkmaar. Bij Wouter en Tim zijn we de eerste gasten, maar dat geeft ons even tijd om met ze te praten, voordat de andere 40 genodigden komen.Als die er zijn, is het heel gezellig de ganse familie weer te zien. Wij nemen na twee uurtjes afscheid en rijden naar Den Helder, prachtig laag licht over het NoordHollandse landschap. In Den Helder moeten we ruim een half uur wachten op de boot en dat geeft ons de gelegenheid een kopje soep te eten.Om 20.00 zijn we bij Loodsmansduin, waar we zelf een plekje mogen zoeken, aldus de man van de intercom.Nog even een hamburgertje bakken en zo zijn de magen weer gevuld.

Zondag 30 september

Bij de receptie hoor ik dat vandaag de halve marathon van Texel wordt gelopen en dat betekent dat de weg naar de camping tussen 12.00 en 13.30 wordt afgesloten, we vertrekken dus op tijd en rijden naar de Koog. Met de fiets naar de Slufter, het is nog mooi weer, dus even boven op de bankjes gezeten en dan natuurlijk slibtong eten. De kok had zich vergist en er per ongeluk 5 gebakken, maar na twee (niet echt hele kleine tongen), kunnen we allebei niet meer. We krijgen nog een juttertje aangeboden van de baas en dan gaan we weer op de fiets.Heerlijk middagje. Nog even het dorp in en verder een rustige avond.

Maandag 1 oktober Naarden

Ander weer vandaag, fris, veel wind en beetje regen. De kachel gaat aan. En al tijdens het ontbijt komt de zon door.En daarna een flinke regenbui, afgewisseld met felle opklaringen. Kortom, echt Hollands herfstweer.Met dit prachtige weer nog even naar de vuurtoren, even ons laten zandstralen en natuurlijk warme chocolade met appelgebak.Onderweg naar de boot nog langs de oude Vismarkt in Oudeschild en dan met de boot weer naar het vasteland, we rijden naar de jachthaven Naarden, morgen moet de camper naar de garage voor de APK, dus dan gaan we even een dagje naar huis.

Riet van Kr.

Jullie hebben Gelijk om naar het zuiden te gaan,ik zou graag mee gaan!,Het was hier al om Het vriespunt.die prik heeft niet echt geholpen,tot volgende keer!!,

Tine langius

Wens jullie weer een mooie ( herfst-winter?) reis!

Tjitske

Zo lekker weer naar het zuiden geniet er van, zal hier alleen maar slechter worden met het weer. Heel veel plezier samen.gr marcel en tjitske

Dieke

Dat was alvast weer een leuk, gezellig EN lekker voorproefje van de herfstreis!
En nog lekker weer ook! Mooi meegenomen!!
Succes met de APK en met de voorbereidingen !
Groetjes!

Spiek