AltijdOnderWeg.reismee.nl

Zeeland en verder

Wat is de kop van Schouwen Duiveland toch mooi, Burgh Haamstede en... je kunt er heerlijk eten, zoals bij het Oliegeultje in Burghsluis, mosselenmmmmmmmm.Maandag gaan we een glas drinken bij Gerard en Neel, die hier een tweede huis hebben. Leuk ze weer te zien.We blijven hier nog maar even. De komende twee weken gaat het nog warmer worden dan eerder gedacht, hier staat tenminste een lichte bries, heerlijk om hier te fietsen, lezen, kortom rust in de tent.

Zaterdag 28 juli. Bussum

We rijden naar huis, even voor twee dagen en dan gaan we weer, drie dagen Enkhuizen, natuurlijk weer een gezellige avond bij Rob en Agnes in de tuin.

Vrijdag 4 augustus Beekbergen en door naar Deventer

Van Enkhuizen rijden we via Bussum (om de ventilator op te halen, het wordt nog weer warmer, 37 graden woensdag) naar Beekbergen. Morgen Mick en Kris ophalen van zomerkamp en naar hun ouders brengen die met de boot dan in Elburg liggen. Nog even de slotceremonie bijwonen, in een tent notabene, warm, warm warm. En dan naar Elburg, Mick valt meteen in slaap en ook Kris zit te gapen. Ze zijn bekaf.We eten bij Susan en Eric een broodje.Daarna rijden wij door naar Deventer, camping aan de IJssel, het is morgen de grote Boekenmarkt, helemaal niet bij nagedacht, druk op de camping dus, maar er is plek. In de avond gaan we de stad in om een hapje te eten. Als we langs de Turk komen, zitten daar Lotti en Johan. Even een praatje gemaakt en dan door naar de tapas tent, daar hebben ze een lekkere koele kelder en lekkere hapjes en.....het is er rustig. Iedereen wil op het terras zitten, ons te warm.En zondag gaan we toch nog even met het pontje over een kijkje nemen bij de boekenmarkt, druk, gezellig druk.

Zondag 5 augustus. Hengelo

Als we terugkomen van de boekenmarkt, rijden we naar Hengelo, waar we een boodschapje doen en dan doorrijden naar camping de Zwaaikom aan het Twentekanaal. Er staat nog een lekker windje, het is dus te doen, we staan aan het water. Vanaf morgen zijn Yvonne en Pieter hier drie dagen, plan was om samen wat te gaan fietsen, maar als het 37 graden wordt, moeten we daar nog maar eens goed over nadenken.Maandag 6 augustus. We fietsen naar Pieter en Yvonne in hun huizenruil appartement en drinken daar wat, het is warm!Daarna gaan we wat eten bij een restaurant dat hen is aanbevolen door de huizenruilers. Helaas zijn zij dicht wegens vakantie. We belanden op een plein waar we prima eten. Dinsdag is het zo warm, 37 graden dat we besluiten niet te gaan fietsen, wel eten natuurlijk bij de Zwaan in Delden op het terras, heerlijk. We worden gehaald en gebracht door Yvonne en Pieter met de auto met airco. Woensdag, in de ochtend regen, we gaan naar Ootmarsum, ook niet op de fiets want dat is te ver. En zo was het een fietsuitje dat door de hitte niet echt een fietsuitje werd. Daarna rijden we door naar Bad Bentheim, en na een eenvoudige lunch weer terug naar Hengelo, waar we een overheerlijk ijsje eten en dan afscheid nemen van Yvonne en Pieter.

Donderdag 9 augustus. Koudum

Het is wat afgekoeld, heerlijk. We rijden naar Galamadammen op een bewolkte dag voor de verjaardag van Kris. Af en toe regent het. Met z’n zeventienen op een acht meter boot, en allemaal blijven eten, het kan, alleen moet je dan wel in twee shifts eten en ook dat lukt, lekkere wraps en appeltaart toe. Reuze gezellig zo. Voor vannacht wordt regen en veel wind voorspeld, morgen overdag zou het weer oké moeten zijn. Wij komen heen en terug door over, en dan begint het ook meteen te waaien.

Morgen maar weer eens richting Bussum.

Dieke

De hitte overleefd!!! En weer vanalles beleefd EN ook lekker gerelaxt zo te lezen! Fijn weekend en groetjes!