AltijdOnderWeg.reismee.nl

Op huis aan en weer weg

Dinsdag 19 juni. Lemmer

Donkere luchten miezeregen, we zijn weer terug in Nederland.We bellen met Henk en Ieneke en spreken af elkaar is avonds te ontmoeten. Samen eten en gezellig bijkletsen en herinneringen o.a. aan Zweden ophalen.

Woensdag 20 juni Bussum

Vandaag veel wind, wel warm, maar we besluiten naar huis te gaan en even orde op zaken te stellen, post, camper beurtje, wassen, camper schoonmaken en dan volgende week nog even een paar dagen naar Texel. Dan wordt het weer mooi weer.

Zondag 25 juni Enkhuizen

De camper is naar de garage geweest voor wat nieuwe filters en controle en die halen we vrijdagavond weer op. Zondag maken we m schoon en gaan we weer, we parkeren m op de camping Enkhuizerzand, leuk plekje en lopen rond een uur of vijf naar Rob en Agnes. Even bijpraten en lekker eten allerlei hapjes.

Maandag 26 juni. Loodsmansduin

Nog licht bewolkt, maar prima temperatuur. We komen om 12.50 aan in Den Helder en kunnen dan om 13.00 met de boot mee, zo zijn we al vroeg op Texel en na een kopje koffie fietsen we naar Den Hoorn voor een boodschapje en daarna naar Paal 9 voor een Skuumkoppe en bitterballen.

Dinsdag 27 juni.

Op de fiets rond lunchtijd naar Oudeschild, waar we lekker vishapjes eten bij de Oude Vismarkt. Het is mooi weer vandaag, nog wel een frisse wind, maar heerlijk op de fiets. Het is nog niet heel erg druk hier, hoewel de camperplekken goed bezet zijn. En het is een fijne camping, mooi gelegen en goed verzorgd.

We hebben hier vijf heerlijke dagen, rust, mooi weer, natuurlijk bezoek aan de Slufter met de bankjes, die weer goed “bezeten’ worden.

En tot slot onze Walnood (boot) weer gezien.Die doet met z’n nieuwe trotse eigenaar mee aan de Schuttevaerrace. En dat is pittig!

Zeilen van Stavoren naar Texel, dan 60 km fietsen op Texel, zeilen naar Harlingen, daar 18 km hardlopen, zeilen naar Vlieland, daar 36 km fietsen, zeilen naar Terschelling, daar 12 km lopen en dan terug zeilen naar Stavoren.Vrijdag doen ze Texel aan en wij gaan uiteraard op de kop van de haven kijken. Ze komen met spinnaker aanscheuren.De volgende dag denken wij nog even te gaan kijken bij Kornwerderzand waar ze door de sluis moeten, maar daar zijn ze al gepasseerd, we krijgen een appje dat ze nog maar een half uur van Stavoren verwijderd zijn.We gaan naar Stavoren, we zijn wel benieuwd hoe hij het gedaan heeft. Nou goed dus, ze hebben gewonnen!! Leuk.

Zondag 1 juli Appelscha

We bellen met M en M, Mandi heeft 10 dagen geleden een nieuwe knie gekregen en het gaat goed. We gaan een kopje thee drinken bij ze, erg gezellig.De eerstvolgende keer zal wel weer in Spanje zijn. Maar dat duurt nog even.

Ieneke,

Jullie hebben ook geen rust in de kont..... maar genieten

Dieke

Zoooo.....weer vanalles beleefd! Wat leuk, dat winstverhaal over “ jullie Walnood “!!!!!
Een relaxte, zonnige , fijne zomer verder toegewenst!
En vooral doooooorgaan met genieten!
Groetjes!

Ineke

Weer lekker gegeten en genoten. Veel plezier!!!!!
Groetjes