AltijdOnderWeg.reismee.nl

Het lijkt wel zomer!

Woensdag 23 mei Pepelow

Weer prachtig weer, en veel wind, we rijden richting Wismar en strijken neer bij het plaatsje Pepelow, waar een camping, annex camperplek is. Mooi plekje, we dachten er mooi te kunnen fietsen in de omgeving, maar de fietspaden liggen langs de grote weg. Dan maar eens rustig middagje, wasje draaien en de Omnia oven in gebruik nemen. Het worden tomaten gevuld met Schwarzwalder schinken, pesto en een eitje. De eerste poging is gelukt, beetje uitproberen nog, maar het werkt.

Donderdag 24 mei. Neukloster

We rijden eerst naar een plaatsje aan de Schwerinner See, maar dat bevalt ons niet en dus een stukje terug naar Neukloster, mooi gelegen camperplek aan een meer.Wandelingetje dorp waar we een kopje koffie drinken met een niet zo smakelijk stukje vruchtentaart.Weer rustig teruggewandeld, het is warm vandaag met natuurlijk weer veel wind.

Vrijdag 25 mei. Barth

We worden wakker van de zon op de camper, weer veel wind, een frisse NO wind.We rijden naar Ribnitz-Damgarten, waar we boodschappen doen. Beetje inslaan we willen de komende dagen eigenlijk gaan fietsen hier in de buurt, aan de kust. Landinwaarts is het warmer en onweersachtig, dus toch maar naar de kust, ondanks de wind. We rijden een mooie tocht naar Darss en Zingst, maar rijden toch maar door om te overnachten in de haven van Barth, de campings hier zijn schreeuwend duur, zelfs in het voorseizoen. Mooie plaats met een historische Altstadt en een enorme kerk (backsteingotik, zoals alle kerken hier in de omgeving).

Zaterdag 26 mei.

We gaan met de boot van Barth naar Zingst, even een kaartje kopen in de haven hier, maar zo gemakkelijk gaat dat niet. De dame van de kaartverkoop, is bezig een meneer uit leggen waar hij visbroodjes kan kopen, maar dat wil de goede man helemaal niet, hij wil verse vis, maar ze luistert niet en praat maar door over de viskotter waar je lekkere broodjes kan kopen en dat andere schip, maar dat is nog niet open, daar koopt haar man altijd visbroodjes.De man bewaart zijn geduld. Als wij aan de beurt zijn, vraag ik een enkele reis Zingst met de fietsen erbij.Ja zegt ze dat kan wel, maar U moet ook terug. Ik zeg dat we van plan zijn om vanuit Prerow met de boot terug naar Bodstet te gaan. Mevrouw, dat kan helemaal niet, zegt ze, er gaan geen boten van Prerow naar Bodstet. Ik vertel haar dat de dame van de VVV ons een dienstregeling heeft gegeven van de rederij. Dat kan niet beweert ze bij hoog en bij laag, ik ken alle vaarverbindingen hier en ik heb zelf met de schepen gevaren, ik heb alle papieren, zegt ze. We besluiten het er maar op te wagen met een enkele reis, de boot staat op punt van vertrek en we willen aan boord. De boot vaart echt niet weg zonder u, zegt ze en zegt dat we nog even moeten luisteren, want dat ze nog voor ons belangrijke informatie heeft. Ik zeg dat ik alleen maar twee kaartjes enkele reis wil. Wij fietsen lekker over de dijk naar Prerow, er staat nog steeds een koude noordenwind, als we helemaal doorfietsen naar Darss, moeten we tegen de wind in terug, we besluiten dus om in Prerow wat rond te kijken en iets te eten en dan gewoon terug te fietsen over een brug naar waar we vandaan gekomen zij. Overigens vaart de boot natuurlijk WEL van Prerow naar BodstetMaar de terugroute op de fiets blijkt erg leuk te zijn.

Zondag 27 mei. Stralsund

We rijden de gigantische afstand van 39 km en zijn dan op de Cp van Stralsund. En vroeg natuurlijk, dus we gaan op de fiets een rondje stad doen. Mooi weer.

Maandag 28 mei

Met de fietsen op de pont naar Altefähr, waar we lunchen en dan over de kasseien terug naar de oude brug over de Strelasund, het is warm vandaag, en morgen verwacht men nog meer hitte. We gaan dan maar naar Rügen, waar het iets koeler is. Men verwacht dat het de warmste meimaand wordt die in de laatste drie eeuwen is gemeten.

Dinsdag 29 mei. Lohme

We stonden hier op plaats 13, of het er iets mee te maken heeft weet ik niet, maar het begint al als ik wil douchen, 1 euro, maar de eerste automaat pakt hem niet, de tweede douche ook niet en de derde ook niet, weer aangekleed, muntje geruild en opnieuw de exercitie, douche 1, helaas, douche 2, hoera. Als ik voor de camperplek in de automaat wil gaan betalen, meldt hij dat we de plaats reeds hebben verlaten, dat is fijn, maar dat betekent wel dat we nu niet door de slagboom kunnen. Gelukkig is er nog iemand aanwezig, die de slagboom na betaling voor ons open kan doen. We rijden naar Lauterbach, aan de haven lijkt een leuke Stellplatz te zijn, het valt een beetje tegen, boodschappen doen we wel daar en rijden dan door naar Sassnitz, helaas de weg is afgesloten, een rondje om Bergen heen dan maar en de andere route, ook die blijkt na 15 km afgesloten, weer een ander rondje, nou ja, zo zie je nog eens wat van het eiland Rügen. We strijken weer neer in Lohme, waar we de vorige keer ook hebben gestaan, prima. Wandeling door het bos naar de kust en dan over de keien langs de Schwanenstein naar het haventje van Lohme.Heerlijk rustig hier, we genieten van de vogels, het zonnetje en de plek.

Woensdag 30 mei

Op de fiets naar de Köningstuhl, waar je niet naar beneden naar het strand kan vanwege recente instortingen van de krijtrotsen. We kijken van bovenaf en lopen nog een stuk. Door het bos en via Nipmerow, vanwaar je een prachtig uitzicht hebt over de zee en Kaap Arkona, fietsen we terug. Prachtig weer en heerlijke temperaturen zo rond de 24 graden. Ideaal weer voor dit soort uitstapjes.

Dieke

Wat een belevenissen allemaal! Errug leuk om te lezen! Geen beter leven dan een goed (camper)leven!!! Lekker doorgaan met genieten! Heel fijne reis verder! Veel groetjes!

Tine Langius

Het is wel “mosterd na de maaltijd” maar wist de inlogcode niet meer! Afgelopen zaterdag van Rob gehoord!! Excuses! Heb nu toch de verhalen gelezen, wat ik erg leuk vind! Jullie zijn nu weer in Nederland ( Texel) en wellicht ontmoeten we elkaar nog wel een keer? Groetjes Tine