AltijdOnderWeg.reismee.nl

We gaan weer op pad

Maandag 14 mei. Naarden

We vertrekken rond 14.00 en rijden dan naar de haven van Naarden, een welbekend plekje, waar we water tanken en een wandelingetje maken.Lekker in het restaurant eten daar op het terras en zo zijn we er al weer helemaal uit voor ons gevoel. (En mochten we iets vergeten zijn, kunnen we het altijd morgen nog ophalen).Het is prachtig weer vandaag, de verwachting is wel dat het de komende dagen iets minder wordt. Morgen nog oké, maar daarna in elk geval koeler.

Dinsdag 15 mei Giethoorn

We worden wakker omdat het al vroeg warm is in de camper. Koffie in de zon, lekker rustig aan. Naar Giethoorn, waar we bij de haven Zuiderkluft gaan staan. In de middag een fietstochtje door Giethoorn, waar het behoorlijk druk is, en warm, een ijscoupe met boerenjongens op een terrasje en dan nog een tochtje in de omgeving, prachtig fietsen hier, goede fietspaden!We eten dit keer gewoon aan boord, meegebrachte spaghetti en ook dat is lekker.

Woensdag 16 mei

Nog wel mooi weer, maar veel wind en een wat lagere temperatuur. We rijden naar Blokzijl, waar we een rondje lopen door het oude, mooie vissrersplaatsje. Dan door naar Zwartsluis.Daar hebben we al eens met de camper gestaan, er is daar een “zintuigentuin”, waar we een wandeling doorheen maken.Echt veel stelt het niet voor, maar leuk even gezien te hebben.

Donderdag 17 mei Nuis

Vandaag eerst boodschappen doen, alles is op. Goed volgeladen vertrekken we richting Tijnje, waar we op bezoek gaan bij vrienden van Ruud, gezellig bijpraten en dan prikken we een camperlocatie op de kaart, het wordt Nuis, bij een boer.Een mooie stek, met ruime plaatsen en alles in orde. We worden vriendelijk ontvangen met veel info over de omgeving. Rond 17.00 komen de koeien over het pad voorlangs de camper, op weg naar de stal om gemolken te worden, leuk! Ze kijken niet op of om en lopen heel gedwee achter elkaarde stal in. Het is vandaag een koude dag, wel droog, maar een frisse Noordenwind. De kachel gaat in de avond aan!! Dat is andere koek, dan gisteren in de korte broeken, maar de voorspellingen voor de komende dagen zijn goed, alleen morgen nog wat aan de frisse kant en daarna weer temperaturen boven de 20 graden.

Vrijdag 18 mei. Dedesdorf

Bewolkt, fris weer. We rijden rond 11.30 weg en zijn al gauw op de snelweg langs Groningen. De grens over bij Bad Nieuweschans en dan in de file, wegens wegwerkzaamheden. We gaan de eerste beste P op om een boterhammetje te eten. Daarna is de file opgelost, het waren inderdaad werkzaamheden en de Eemstunnel. Daarna nog tweemaal oponthoud vanwege wegverbeteringen .Rond 15.00 vinden we het welletjes en gaan we een plekje zoeken, het wordt Dedesdorf. Hier hebben we al eens gestaan om te lunchen, maar nu gaan we er ook overnachten, er staan nog twee andere campers, er is stroom, toiletgebouwtje, kortom, alles wat een camperaar prettig vindt. We lopen een stukje bij de Weser, een snelstromende brede rivier, het is bijna hoog water nu.Terug bij de camper kunnen we in het inmiddels doorgebroken zonnetje zitten, uit de wind. Het leven is goed! In de avond, als het tij gekeerd is, zien we een groot aantal bootjes richting Bremerhaven varen met de stroom mee, gaan ze supersnel! Mooi, zo in het avondzonnetje.

Zaterdag 19 mei. Neufeld

We zijn vroeg op en rijden al om 10.00, dat is heel vroeg voor ons. Het weer is goed, vaag zonnetje. Een klein stukje rijden we over de snelweg richting Cuxhaven en dan binnendoor naar Wischhafen, waar de pont over de Elbe gaat.Er staat een flinke rij, het is natuurlijk de zaterdag vóór Pinksteren, maar dat blijkt het niet alleen te zijn. Het is ook extreem laag water, de ponten moeten zich een weg door de modder banen en kunnen elkaar in het geultje ook niet passeren, dat gaat dus even duren. In totaal hebben we er bijna drie uur over gedaan om aan de andere kant van de Elbe te geraken. Maar niet getreurd, we hebben ons huisje bij ons en alles dus bij de hand. Rond 15.30 zijn we bij de jachthaven van Neufeld, waar we het laatste plekje kunnen innemen, wat een drukte, maar het is dan ook een prachtig plekje.En we eten een lekker visje Op den Diek, gezeten in een strandstoel met de schapen in de wei voor ons en daarachter de grote scheepvaart onderweg naar het Kielerkanaal en Hamburg. Ondertussen is de zon echt doorgebroken en kunnen we na het eten nog heerlijk buiten zitten in de zon.

Zondag 20 mei

Strak blauw vandaag, en heerlijk weer, wel een beetje winderig, ONO 4, we gaan fietsen.Fietspad onderlangs de Elbedijk, waar heeeeel veel schapen en lammetjes lopen, met de wind mee tot de ZW punt en dan terug door het land naar Neufeld, koffie met punt op terras. Even rusten en in de middag weer op de fiets de andere kant op en al spoedig zijn we in Brunsbüttel, waar we een ijsje gaan eten en een kopje koffie drinken bij de sluis. Er komen net twee Nederlandse schepen binnenvaren. Wind in de rug terug, lekker dagje.

Maandag 21 mei. Rendsburg

Mooi weer weer, na de koffie gaan we eens kijken in Büsum, als je tenslotte in Bussum woont, voelt dat als bijna thuis. Het is een badplaats met visserijhaven en aangezien het vandaag tweede pinksterdag is, is het er heel druk.We wandelen een stuk, kopen er een lekker broodje in de viswinkel en gaan dan weer verder. Dan door naar het Eidersperrwerk, een stormvloedkering in de rivier de Eider, bedoeld om het achterland te beschermen bij Westerstormen. Daar op de parkeerplaats eten we Krabbenbrötchen op. Het is erg druk overal. En daarna rijden we verder naar Rendsburg, er is daar een nieuwe camperplek langs het kanaal, in een wat vreemde industriële omgeving. Helemaal nieuw, drie terrassen met uitzicht op het kanaal. Niet helemaal wat we bedoelden, maar oké voor een nachtje.Wel prima voorzieningen! We eten heerlijk aan boord, ossenhaas met gebakken aardappels en sperziebonen. Eigenlijk lekkerder dan in een restaurant .

Dinsdag 22 mei. Bad Segenberg

Eerst boodschappen en dan op weg richting Lübeck. Het is weer mooi weer, graadje of 22, 23. Ook de camper wordt na de boodschappen gewassen, zaten nogal wat vogelpoepjes en insecten op. We stoppen al vroeg met rijden, mede omdat we het idee hebben dat men hier in Duitsland een soort Pinkstervakantie heeft, het is overal druk.Bij de Segenberger See is een camperplek, en daar strijken we neer. We wandelen een stukje naar de Segenberger See en drinken daar in een uitspanning een kopje koffie.

Dieke

Zoooooo.....al weer bijna een week onderweg!!! Klinkt allemaal als puuuuuur vakantie!!!
Heeeeeerlijk! En leuk dat ik "mee mag reizen"!!!!!
Heel veel plezier en een heel fijne vakantie verder!
Volop genieten weer! Topppietop!
Veel groetjes voor allebei!