AltijdOnderWeg.reismee.nl

Terug in ons natte land

Zondag 4 maart Vilanova i la Gertru
Het wordt een grijs dagje vandaag, beetje buien. We gaan toch maar rijden. Onderweg bellen we met M en M, die tot onze verbazing nog steeds op Vilanova staan, en zouden eigenlijk de 27e febr al vertrekken. Wij zouden nog een stopje maken voor Vilanova. Aangezien M en M morgen willen vertrekken, zouden we ze dan net weer mislopen, ze bellen na 5 minuten al terug met de vraag of wij het leuk vinden als ze nog een dagje extra blijven, natuurlijk vinden wij dat leuk en we spreken af dat we elkaar dan morgen zien.
Het is erg rustig op de weg en Ruud stelt voor nu de 340 km maar te rijden, dan hebben we nog een paar lekkere dagen daar. We zijn om 15.45 ter plekke.
Hartelijke weerzien met M en M. Koffie bij hen en een glas.
Maandag. We lunchen bij hen en houden een rustig dagje, wasje draaien en lekker in de zon.
Dinsdag. We gaan uit eten in Vilanova, met de bus erheen.
Gezellig dagje zo.

Woensdag 7 maart Capmany
M en M reizen vandaag verder, zij gaan langs de westkust van Frankrijk terug en dus nu richting Zaragoza.
Wij rijden naar Girona, maar vinden de camperplek eigenlijk maar niets (tussen de flatgebouwen achter een muur) en dus rijden we door. Ergens tussen Figueres en Jonquera, vlakbij de Frans Spaanse grens.
Leuke camping tussen de kurkeiken met alle ruimte.
Lekker weer.

Donderdag 8 maart. Millau
Bewolkt, maar in de loop van de rit klaart het op, niet koud, mooie rustige trip naar Millau, waar we voorbij de brug het dal inrijden en dan plaatsnemen op de prima CP.

Vrijdag 9 maart Orcet
We rijden over de snelweg naar Orcet, goed weer en prima rit.
Een camping maar dit keer, er is hier niet zoveel open in dit seizoen. We lopen het dorpje in en houden een rustige avond.

Zaterdag 10 maart Gien
Weekend, rustig op de weg dus, dat denken wij, helaas, het is waarschijnlijk einde van de voorjaarsvakantie, veel terugkerend skiverkeer, en geweldige drukte met files.
Bij Bourges steken we door naar La Charite sur Loire, waar we al eens hebben gestaan. De camperplek lijkt opgeheven, dan maar verder na een hapje en wat te drinken. Chatillon sur Loire, maar daar kunnen we niet over de brug vanwege de hoogte van 2.70m. Dan maar door naar Gien, waar een goede camping moet zijn.
Inderdaad prima aan de Loire, met zicht op de stad en het kasteel.

Zondag 11 maart Magny-le-Camps
Mooie zonnig lenteweer, koffie in de zon, nog even naar de rivier van het uitzicht genieten en dan op weg.
Vandaag heerlijk rustig op de weg, even van profiteren, we stoppen om een uur of 4, op een camperplek bij de brandweerkazerne van een klein dorpje.
We staan er alleen, in de avond komt er nog een camper bij.

Maandag 12 maart. Bouillon
Vandaag even bij Harry en Anneke langs om mijn toilettas op te halen, die heeft daar vanaf december gestaan (op de heenreis vergeten). Even gezellig bijkletsen, en we spreken af dat we volgende maand weer een paar etappes van het Pieterpad gaan proberen te lopen. Daarna gaan we door naar de CP in Bouillon. Ook daar staan we alleen.
Volgens Harry en Anneke kun hoe hier heerlijk moules frites eten bij Betty. We lopen de stad in. Regenachtig, maar we houden het droog. Cheze Betty is nog niet open, dus drinken we een glas wijn bij de brasserie op de hoek en daarna verrukkelijke mosselen, Ruud met cognac en room en ik met roquefort, mmmmm
Voldaan lopen we weer terug naar de camperplek waar we inmiddels met 5 campers staan.
Als we binnen zijn begint het meteen te stortregenen en dat duurt de hele nacht.

Dinsdag 13 maart. Maastricht
Ook nu regent het nog, wel wat minder, maar het is een miezerige, koude dag. Even wennen dit, voorlopig zien de weerberichten er nog niet lenteachtig uit. Toch te vroeg naar Nederland vertrokken ?? Nou ja.
Over een weg met flinke gaten (vrieskou)rijden we naar Maastricht waar we om 14.15 arriveren en bij de jachthaven gaan staan.
En het weer, precies zo als bij het begin van de reis, toen we ook hier stonden!

Woensdag 14 maart Bussum.

M en M zijn inmiddels ook in Nederland teruggekeerd en zij gaan net als wij nog even langs bij De Wit in Schijndel. We zien elkaar daar en lunchen samen, daarna rijden wij naar huis.

Ineke

Welkom terug!

Dieke

Dan was in Maastricht de cirkel weer rond!
Was weer een lekkere reis zo te lezen, dat laatste stukkie!
WELKOM THUIS! Vergeten wat Spaanse zon mee terug te nemen???
Hopelijk ook thuis toch wel weer genieten!
Groetjes!

angelique

Welkom terug! Nederland is ook heel mooi :)