AltijdOnderWeg.reismee.nl

De feestdagen door

Zondag 24 december Villajoyosa
Vandaag weer een “enorme afstand” wel 19 kilometer, we willen met de kerstdagen in Villajoyosa staan, een mooie nieuwe camping.
Na de boodschappen strijken we er neer, zonnetje schijnt, lekker buiten in de zon en verder een rustig middagje. We zijn allebei helemaal aan het lezen geslagen.
Maandag 25 december. In de middag fietsen we naar het plaatsje, eens kijken of er wat open is vandaag, en jawel aan de boulevard zijn een paar tentjes open.
We lunchen er en fietsen dan weer naar de camping..... en duiken weer in de boeken.
Dinsdag lui dagje. ‘S nachts en in de ochtend veel wind, volgens de weerberichten de storm Bruno, de camper staat te schudden op z’n wielen.
Woensdag. Op de fiets boodschappen als de wind even wat minder is. En we kunnen nog even in het zonnetje zitten, het is inmiddels wel 21 graden. We klagen niet dus.
Donderdag. Ook weer veel wind, maar de temperatuur is goed, we lunchen in de stad bij een Indiaas restaurant.
Vrijdag. Mooi weer, veel wind, we beginnen het te leren om eens een paar dagen ergens te blijven staan, we hebben tenslotte alle tijd.

Zaterdag 30 december.Cuesta Blanca
Zo, we gaan maar eens een stukje verderop, moeten gas tanken, diesel, water etc.
Planning om naar Cuesta Blanca te gaan, waar John en Saskia een mooie camperplek hebben.
In maart zijn zij te zien in het programma Ik Vertrek, dat las ik op het nieuws. Mooi uitzicht vanaf hier en mooi dichtbij Cartagena. We gaan hier Oud en Nieuw doorbrengen.
Lekker rustig, hopen we, geen geknal.
Zondag 31 december. We wandelen naar het dorpje om een kijkje te nemen in het prachtige oude winkeltje, annex bar. Prachtig ouderwets. Met hammen aan het plafond, alles wat je aan dagelijkse dingen nodig kunt hebben, en heerlijke koffie. Een plaatje.
‘S avonds worden we samen met onze camperburen uitgenodigd om rond twaalf uur bij Saskia en John op het dakterras naar het vuurwerk in de verte te komen kijken onder het genot van een hapje en een drankje. De Spaanse gewoonte om op oudejaarsavond om 12 uur op elke klokslag een druif te eten om zo een gelukkig en voorspoedig Nieuwjaar te hebben, viert dit jaar zijn 107e verjaardag. Het eten van Las doce uvas de suerte, een voor elke maand van het jaar, is volgens populair geloof terug te voeren tot de jaarwisseling van 1909-1910.
Tijdens die jaarwisseling had het dorp Viñalopó in de provincie Alicante een buitengewoon goede druivenoogst en besloot men met oud op nieuw druiven uit te delen voor goed geluk in het volgende jaar. In dit dorp worden druiven geteeld die om te eten zijn en niet zoals in veel andere Spaanse gebieden, voor de wijn. Het valt niet mee om ze zo snel weg te krijgen, maar het lukt. Veel vuurwerk is er niet, alleen heeeel in de verte en het waait zo hard dat we al snel weer naar binnen gaan, hoewel het niet koud is.
Maandag 1 januari mooi weer, wel weer veel wind. We fietsen naar Perin, waar we in een soort buurthuis tapas eten en fietsen dan weer langs het mooie aquaduct terug.

Dinsdag 2 januari Totana
We wandelen met de auto door Cartagena, kunnen niet zo snel een parkeerplek vinden en besluiten dan maar door te rijden naar Totana. Het is prachtig weer en het is daar redelijk rustig. Wat een oase van rust hier, heerlijk.
Woensdag 3 januari. 23 graden, lenteweer. We gaan in de middag het menu del día eten in het nabijgelegen restaurant en hopen dat ze weer dat overheerlijke dessert hebben, dat we vorig jaar ook kregen.
We krijgen een lekkere verse salade, soep, keuze uit varkensvlees, kip of zwaardvis en daarna een keuzetoetje, en jawel voor ons de heerlijke amandelcreme, mmm, fles wijn erbij, koffie toe en dat alles voor het bedrag van 22 euro.

Dieke

WoW.........dat klinkt wederom SUPER allemaal! Mooie manier de feestdagen doorgekomen
hoor! Voor herhaling vatbaar........hihihi.......
En weer lekker doooooooorgaan met genieten!
Veel plezier!
Groetjes, Dieke.

Marcel en tjitske

Lekker daar mis mijn camper wel maar kan toch niet meer lange stukken rijden fijn voor jullie dat het weer goed is de beste wensen voor het nieuwe jaar en als het goed met me gaat komen wel als jullie weer terug zijn langs laat me weten als je weer terug bent marcel.

Ieneke en Henk

Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar!!
Wat zijn jullie bofkonten, he. Een heerlijke reis weer. Blijf genieten!