AltijdOnderWeg.reismee.nl

Langzaam zuidwaarts

Vrijdag 15 december
Retourtje Vilanova. We vertrekken om eerst boodschappen te doen. Zo gauw we de snelweg opdraaien, zien we een tankstation, even tanken en bandenspanning controleren.
We draaien de snelweg weer op en meteen slaat de motor af, langs de weg gezet. En tsja, ai, even niet opgelet, verkeerde brandstof getankt! Oeps. ANWB gebeld, er wordt een sleepwagen gestuurd, gelukkig is het mooi weer en kunnen we buiten gezeten wachten. Het duurt lang, maar uiteindelijk worden we naar een garage gebracht, die de tank leeghaalt, systeem schoonmaakt en nieuwe diesel erin doet. We kunnen weer, pfff.Nu maar hopen dat er geen blijvende schade is ontstaan.Van schrik gaan we maar terug naar waar we vanochtend vandaan kwamen, de camping in Vilanova.

Zaterdag 16 december Peñiscola
We gaan een stukje landinwaarts, vanaf Reus een mooie route door wijngebieden. Het wijndomein waar we even hadden willen kijken, is helaas dicht. We rijden langs Miravet, een aan de oever van de Ebro gelegen dorp met kasteel.
Dan op zoek naar camperplek in El Perello, die ligt erg afgelegen, en er staat erg veel wind hier op deze hoogvlakte tegen de bergrug aan. We besluiten door te rijden naar Peñiscola, vlak ervoor worden we door de navigatie nog even verkeerd gestuurd, over een heel smal, steil weggetje, wat nergens toe leidt, gelukkig kunnen we nog wel ergens draaien.
We belanden op los Piños, waar we al een paar keer zijn geweest en vorig jaar met Oud en Nieuw hebben gestaan.
Zondag 17 december. Volop zon, de wind is wat afgenomen.
Op de fiets naar het plaatsje, waar we een zondagse lunch met gegrilde inktvisjes verorberen in de haven. Daarna lopen we een rondje door het gezellige plaatsje met de smalle straatjes. Koud in de schaduw, maar heerlijk, uit de wind in de zon.
Maandag 18 december. Nog maar een dagje hier,ook weer niet te snel naar het zuiden anders zijn we veel te vroeg in Portugal. En het is hier ook aangenaam nu. Rondje fietsen langs een natuurgebied hier en weer terug via het stadje.

Dinsdag 19 december Castelló de la Plana

Op ons gemakje, langs de Mercadona (soort AH), en dan naar Castelló, waar we bij het Planetarium naar camperplek gaan, het is hier rustig en direct aan zee.
Mooie plek. Wandeling langs strand en dan een bezoek aan het planetarium waar drie exposities zijn, foto’s van de omgeving, mineralen en fossielen en een verzameling van dingen uit de omgeving hier.
Nog een wandeling naar de haven en even struinen door de straatjes hier.

Woensdag 20 december Denía
Vandaag willen we naar een camping noord van Denía, van hieruit kunnen over een via verde( fietspad over oude spoorlijn)naar Denía. Maar wat een desolate omgeving hier, we rijden maar verder naar een andere camping waar we al eerder geweest zijn, los Pinos, aan zee.
Ook van hier kun je naar Denía op de fiets langs de kust.
Donderdag 21 december. Vandaag op de fiets naar Denía, waar we de gigantische jachthaven bekijken. Daarna zoeken we een leuk plekje Voor de lunch, dat wordt bij een, zoals hij zichzelf noemt, mediteranesia, een combi van mediterraan en Aziatisch, lekker!!!
Vrijdag 22 december Altea
Kort stukje vandaag. We slaan de eerste camperplek over, die ligt wel erg in the middel of nowhere, de tweede langs de boulevard tussen Altea en Albir ziet er goed uit.
In de middag wandelen we naar Denia.
Zaterdag 23 december. Vandaag wandelen we naar Albir en bij een biertje met knoflook garnalen en bitterballen, kijken we naar Real Madrid tegen Barcelona. Ze zijn hier even gek als er gescoord wordt als in Nederland. Leuk.

We wensen iedereen fijne feestdagen en een gelukkig 2018

Auke

Fijne dagen, en een goede reis verder. Altijd leuk om jullie berichtjes te lezen. Genieten maar.

Dieke

Klinkt allemaal weer heerlijk vakantieachtig!!... op het verkeerde brandstofverhaal na.....oeps! Jullie ook heel fijne (Spaanse) feestdagen toegewenst en alle goeds voor 2018! En doooorgaan met genieten! Groetjes!!!

spiek

Fijne feestdagen!

Ineke

Ook Joep had zelfs twee maal zo een ervaring met verkeerde brandstof. Ja, ja !!!!!!
Fijne kerstdagen en voorspoedig en gezond 2018.
Groetjes ons 2