AltijdOnderWeg.reismee.nl

Herfstreis deel 2

Zaterdag 21 oktober

Vandaag gaan R en A met de brommertjes rijden. Wij gaan gedeeltelijk dezelfde route, maar dan met de camper. Het is lekker rustig en we treffen elkaar bij een uitzichtpunt. Drinken samen koffie en dan gaan wij ieder onze eigen route rijden. Het rondje dat we eigenlijk wilden rijden is afgesloten, daarom rijden wij nu door tot bijna het punt waar wegisteren vertrokken zijn, mooi stuk met schitterende gekleurde bomen.

Zondag 22 oktober

Wij gaan vandaag Aínsa bekijken en lekker tapas eten daar, een restaurantje daar heeft prijzen gewonnen met z’n tapas en daar strijken we neer. Ze zijn weer heerlijk met een koel glas witte wijn erbij. Aínsa is uitgeroepen tot kunsthistorisch monument en is de hoofdstad van de streek Sobrarbe. Er is een modern gedeelte met winkels en een oud centrum dat op de heuvel gebouwd is. De architectuur van het middeleeuwse oude centrum is het meest onvervalste en daardoor een van de mooiste plekken in Pyreneeën van Aragón.
Aínsa kent zijn oorsprong in het jaar 724

Maandag 23 oktober Montanúy

Via een mooie weg naar Campo en vandaar via de A 1605 naar de camping in M. Wat een schitterende kleuren .We maken een koffieshop op een P, waar padje loopt naar een oude kerk uit 874. Dan weer verder over de mooie weg. En het weer,......geweldig! Een mooie camping, met een zeer behulpzame, vriendelijke beheerder.

Dinsdag 24 oktober. Taúll

R en A gaaneen ritje met de brommers maken om de herfstkleuren te beleven en wij rijden vast naar een parking bij het Park......, daar kunnen we op een bepaald moment niet verder omdat er een breedtebeperking is voor meer dan 2 meter. Als R en A later arriveren besluiten we verder te gaan naar Taùll, er is daar een camperplek in het dorp. Rustig middagje met klein wandelingetje.

Woensdag 25 oktober.Pobla de Segur

Terug naar de 260 een prachtige rit, weg matig, maar schitterende vergezichten. Een col over en als we naar beneden rijden, zien we R en A rijden. Zij maken een stop voor koffie om 11.30 en dat doen wij ook. Als Rob wil starten na de koffieshop, wil hun auto niet meer starten. Doorstarten werkt niet, dus dan maar de ANWB gebeld. Die zullen contact opnemen met de Spaanse ANWB. Na verschillende telefoontjes, komt er rond 15.15 een pech auto. De man heeft het snel voor elkaar, een paar flinke klappen op de startmotor en hij doet het weer. We rijden door naar Pobla de Segur en vinden daar een camperplek.

Donderdag 26 oktober Ribes

Weer strak blauwe hemel en temperaturen van rond de 25 graden, en dat al,twee weken lang. Ook hier zegt men dat dat wel een beetje uitzonderlijk is. Wij genieten ervan. Mooie rit door de bergen en ook vandaag ontmoeten we R en A weer tijdens de koffietstop en lunchstop. En natuurlijk op de mooie gelegen camping in Ribes.

Vrijdag 27 oktober Rosés

Moo weer, op naar de kust. Nog een mooie rit door de bergen en dan ineens wordt het landschap opener en vlakker. Wel veel wind vandaag. Lekker een paar dagen rust daar in Rosés, het is druk op de camping, de Fransen hebben herfstvakantie en dat is te merken. We gaan een mojito drinken aan de boulevard.

Zaterdag 28 oktober

Lekker lui dagje en vanavond trakteren R en A op een etentje t.g.v. mijn verjaardag. Heerlijk eten bij La Mama.

Zondag 29 oktober

Wij gaan op de fiets naar de haven, eten wat tapas en al spoedig komen R en A met hun brommertjes terug van een ritje langs de kust, we eten wat en gaan een lekker ijsje halen.

Maandag 30 oktober Nefiach

We rijden de mooie kustweg naar het noorden, het waait weer erg hard vandaag. Bij de cap Cerbere net over de Franse grens staan we te schudden tijdens de lunch. Het wordt dus geen camping aan zee vandaag. Langzaam maar zeker moeten we richting Nederland. We gaan naar de Pyreneeën Catalanes, en dan morgen nog even naar Illes sur Têt.

Dinsdag 31 oktober Aigueze

Vanochtend gaan we nog even een bezoek brengen aan de Orgues d’Ile sur Têt, wij zijn daar in het voorjaar geweest. Ook nu is het weer stralend weer, strak blauwe hemel, leuk.Dan gaan we een stuk péage rijden tot Saint Paul Trois Chateau. Maar voordat we daar zijn krijgen we een berichtje van Agnes dat ze nog een leuke Camperplek hier in de buurt weten, Aigueze, bij een oud dorpje met uitzicht over de wijnvelden, helemaal leuk onthouden !
We eten een gezamenlijke maaltijd bij hen en spelen dan nog een potje poker.
Morgen scheiden onze wegen, d.w.z. Zij willen vrijdag in Nederland zijn en wij hebben geen haast.

Woensdag 1 november.Pont-A-Mousson
We doen boodschappen, tanken en dan de péage op, al meteen valt het op, geen vrachtverkeer, heerlijk. Vandaag Allerheiligen, niet aan gedacht, maar wel lekker rustig op de weg. Even gebruik van maken, we stoppen om te eten en dan door naar Pont-A-Mousson, prima camperplek bij de jachthaven.

Donderdag 2 november Bussum

Na het ontbijt, tanken en dan richting Nederland, we gaan nog bij de Gelderse caravan centrale langs voor een paar onderdeeltjes. En komen dan in de file terecht, we zijn om 18.00 thuis en besluiten de reis met een etentje bij Pepi’s.

Dieke

Dat klonk weer als een zeeeeeeer gezellige vakantie!
Kunnen jullie weer ff op teren!! Al plannen voor een volgende trip????
Nu eerst van "thuis zijn" genieten!
Fijn weekend en groetjes!