AltijdOnderWeg.reismee.nl

Van Enkhuizen naar .... Enkhuizen

Donderdag 10 augustus. Ketelhaven
We vertrekken bijtijds, de wind no 3-4, en we gaan richting Randmeren, dus we kunnen mooi zeilen langs de groene ondieptetonnetjes. De Ketelhaven brug draait overdag op 20 en 50 min. Er liggen al een aantal schepen te wachten als wij aankomen, nog even gas, wie weet kunnen we de schutting van 20 min over halen. Een passerende Dehler, vertelt dat er een ongeluk is gebeurd bij de brug, geen idee dus hoe lang dat gaat duren. We zeilen wat heen en weer en na een drie kwartier gaat de brug gelukkig weer open. Na de brug weer mooi zeilen tot het "IJsseloog" een slibeiland, hier in het Keteldiep.

Vrijdag 11 augustus. Elburg
Op de motor, geen wind naar Elburg, daar een mooi plekje gevonden , niet zo ver van het mooie centrum van dit oude Hanzestadje.

Zaterdag 12 augustus. Regendag, als het even droog is, centrum in en boodschappen doen.

Zondag 13 augustus. Harderwijk
Op de motor weer, we proberen een van de recreatie eilanden aan te lopen, Pierland , maar dat lukt niet, het is er te ondiep voor ons. Dus naar Harderwijk, waar we beiden verbaasd zijn over de veranderingen hier. Ze zijn nog volop aan het bouwen aan het nieuwe waterfront van harderwijk. In de oude vissershaven vinden we een goed plekje.

Maandag 14 augustus. Strand Horst
We proberen wat te varen op het voorzeil, maar er is erg weinig wind. We gaan de haven van strand Horst in, de eilandjes in de Randmeren, die voor de recreatie zijn aangelegd, zijn allemaal te ondiep voor ons.

Dinsdag 15 augustus
Regen voorspeld, Susan en Eric en de kinderen komen om 14.00 aanvaren als het net begint te regenen. Gezellig ze weer te zien, koffie bij ons aan boord.
We gaan 's avonds bij het wokrestaurant eten, dat hier is. Heerlijk en all you can eat.
We genieten er allemaal van.

Woensdag 16 augustus. Elburg
Mistig als we opstaan, maar tegen 10.30 klaart het wat op. We baren gezamenlijk naar Elburg, op de motor, want er is geen wind. In Elburg gaan we boodschappen doen en het is er druk, want er is een zomerbraderie of zoiets. Lekkere dingetjes gekocht en die gaan we lekker bij hen aan boord verorberen. Daarna maakt Susan nog spaghetti, prima dagje zo.

Donderdag 17 augustus. Ketelhaven
Susan gaat met Mick en Kris naar de Ark van Noah, die hier in de haven ligt afgemeerd en daarna vertrekken we, vrijwel meteen regen. Wel kunnen we zeilen en is het rustig op het water. Vlak voor Ketelhaven, krijgen wij een telefoontje, dat ze motorpech hebben, wij gaan terug en slepen ze verder naar Ketelhaven, waar we ze keurig langszij de meldsteiger kunnen afmeren.
Lijn in de schroef, het retrieverlijntje van de fok. Eric is de klos en moet te water, hetgeen hij manmoedig doet en terwijl wij met z'n allen op de punt staan, haalt hij de lijn uit de schroef.
Tijd voor een drankje en wederom lekker dingen, o.a. verse gerookte paling mmmm.
Daarna gaan we iets eten bij het restaurant hier, Land's End.

Vrijdag 18 augustus. Enkhuizen
Voor vandaag wordt er windkracht 5 ZW, draaiend west voorspeld. Susan besluit binnendoor te gaan richting Friesland, dat begrijpen we. Maar voor ons is dat geen optie, wij gaan proberen vandaag in Enkhuizen te geraken, morgen ook weer veel wind.
De wind staat prima, we kunnen redelijk ruim varend Enkhuizen bereiken, maar de wind is inderdaad wel 5. Mooi gevaren.
's Avonds een pokertje bij Rob en Agnes.

Vanaf 19 augustus liggen we op O19 in de Compagnieshaven in Enkhuizen.
We gaan naar een concert met lunch in de Drommedaris, beginnen aan de klus van de ramen, die er opnieuw moeten worden ingezet, we hebben wat lekkage. Hele klus, maar gelukkig komt Rob ons helpen. DInsdag komt Anna voor twee dagen, we zeilen in de middag, eten lekker bij de Mastenbar. De klus met de ramen wordt geklaard. We zeilen een middagje. Avondje pokeren met Rob en Agnes.
En zondag weer een concert met lunch in de Drommedaris. Kortom lekker en gezellig in Enkhuizen zijn.
En zo is augustus al weer bijna voorbij en komt het einde in zicht!!

29 augustus gaan we naar huis, al weer plannen makend voor de volgende reis met de camper!

En de boot wordt op 8 september verkocht, dus geenzorgen In de winter meer over lekkages of losgewaaidezeilen.

Dieke

Weer allemaal heeeeeeeel leuke, gezellige dingen!!!.......op de lekkende ramen na......
Grappig, wij waren gisteren in het Zuiderzeemuseum.........vrije reisdagen met NS!
Fijn restje zomer samen toegewenst

Ineke

Mooi weer, dus geniet nu het nog kan!!!!!!!!