AltijdOnderWeg.reismee.nl

Van Stavoren naar Enkhuizen

Maandag 31 juli Andijk

In de ochtend belt Agnes, zij hebben een boot gehuurd en willen richting Medemblik of Andijk varen en vragen of wij zin hebben ook die kant op te komen. Wij hebben het plan pas laat in de middag te vertrekken omdat de wind dan wat zal afnemen, we spreken af dat wij naar Andijk komen, we moeten dan wel kruisen, want het ligt pal in de wind. We zetten zeil in de havenkom en komen er al snel achter dat we wat veel zeil hebben staan. Een rif steken dan maar, zo gaat het een stuk beter, we maken eerst een slag noordwaarts en daarna zuidwaarts, dat nog een paar keer en zo komen we mooi uit voor Andijk, waar Rob al op de dijk staat te wachten. We meren af achter hen aan een lange steiger achter de dijk. Gezellig een glaasje en dan komt de Cobb tevoorschijn, Agnes heeft lekkere grillworstjes meegebracht en ik heb nog lekkere groentes en zo wordt het een goede maaltijd. Daarna spelen we bij ons nog een spelletje poker en dan lekker slapen.

Dinsdag 1 augustus Enkhuizen

Stuk rustiger dan gisteren en een zonnetje erbij, de wind west, prima. Rob gaat op de dijk wat foto's van ons maken terwijl we langsvaren, alvast voor de verkoop van de boot. En daarna varen we gezamenlijk richting vuurtoren de Ven en vervolgens onder de kust naar Enkhuizen. We eten samen en dan biljarten Ruud en Rob nog een partijtje met Theo, buurman en vriend van R en A.

Woensdag 2 augustus.

Ruud gaat tennissen en ik ga alvast een wasje draaien. In de middag zeilen we nog een rondje.

Donderdag 3 augustus

Op advies van Agnes heb ik een trampoline gekocht via Marktplaats en die gaan we vandaag ophalen in Blesdijke. Er is vandaag heel veel wind, dus we gaan toch niet varen. We bellen met Mandi en Marianne in Diever, of ze al bezoek kunnen ontvangen na hun verhuizing, we zijn welkom. Dat ligt niet zo ver van Blesdijke. We halen de trampoline op en rijden dan door, gezellig weerzien en we mogen blijven eten, al met al weer een welbestede dag.

Vrijdag 4 augustus

Ook vandaag nog veel wind, maar nu met meer zon erbij. We draaien twee wassen, maken de kuip schoon en kunnen zelfs een was aan boord drogen n de wind en zon. Lekker visje op salade eten.

Zaterdag 5 augustus

Vandaag klussen, wassen, schip schoon, boodschappen en vanavond gaan we met Rob en Agnes en Floor uit eten bij de Italiaan, lekkere pizza's.

Zondag 6 augustus Muiderzand

De wind is vandaag ZW 3-4, mooi windje om naar Muiderzand te varen, mooie tocht, toch met een rifje in het grootzeil, wat er op het laatst weer uit kan. We bellen met Joep of hij zin heeft om morgen een stukje met ons te zeilen, dat heeft hij, dus we spreken af om 11.00

Maandag 7 augustus Lelystad

Mooi weer, mooie wind ZW 3-4. Na een drankje vertrekken we en zeilen richting Pampus, wat heen en weer gezeild, tot Ruud voorstelt om naar Lelystad te varen en te vragen of Ineke, Joep daar dan weer kan ophalen. We varen prachtig, niet te snel,maar toch, richting Lelystad, waar we om 17.30 aankomen en Ineke ons opwacht. Samen met hen gaan we eten bij de Brasserie Houtrib. Gezellig.

Dinsdag 8 augustus Enkhuizen

Geheel bewolkt en frisjes, wat een rare zomer, zulke wisselende weertypes. We kijken op de buienradar en zien dat het rond 3 uur gaat regenen. Snel aangekleed, we besluiten dan toch maar weer naar Enkhuizen te gaan, ook morgen is het nog niet geweldig, veel wind. Rond twee uur uur zijn we daar, maken het dek schoon ( zwaluwenpoepjes) en dan gaat het regenen en het blijft regenen.

Woensdag 9 augustus

WE gaan met de auto op en neer naar Bussum, post etc.

Dieke

Dat waren weer veel gezellige dingen! En lekker gevaren!!......maar wat las ik..????? Boot verkopen???? Jullie hebben er zoveel plezier mee!!!!!!
Werd ook ff op het verkeerde been gezet.....varen.....we rijden om een trampoline te halen.......rijdende boot??? Werd later duidelijk....jullie auto stond in Enkhuizen!
En waarvoor is de trampoline??? Wat een vragen hè! Ff thuis begrijp ik, en dan weer naar de boot?? Waar jullie ook zijn : geniet ervan!
Groetjes!