AltijdOnderWeg.reismee.nl

Week Texel

Woensdag 26 april. Naarden

Vandaag wordt de voorruit van de camper vervangen, er zitten op meerdere plekken sterren in en krassen en bij navraag bij de verzekering, krijgen we te horen dat ruit beter vervangen kan worden. Het weer is wisselvallig, felle opklaringen en stevige buien zijn voorspeld. Het blijkt mee te vallen. Echter de bestelde voorruit is te groot en er moet een nieuwe komen (gelukkig uit Amsterdam), het oponthoud is dus niet zo heel groot. Rond 17.00 vertrekken we naar de jachthaven Naarden, we willen Koningsnacht niet de camper voor de deur hebben. Lekker rustig, we eten een hamburger in het restaurant daar.

Donderdag 27 april. Loodsmansduin den Hoorn

We zijn nog wat kleine dingetjes vergeten en rijden rond 12.00 nog even langs huis. Het is wisselvallig weer net als gisteren. Dan besluiten we dat we naar Vecht en Weide willen, in de buurt van Weesp, maar de wegen ernaartoe zij afgesloten, dan maar naar den Oever. Over de dijk, met een lunchstop bij Trintelhaven, halverwege de dijk. Leuke route vanaf Medemblik onder langs de dijk door een mooi gebied. De camperplek bij de haven van Den Oever vinden we matig, je staat achter de dijk op een gewone parkeerplaats. We rijden door naar Den Helder, daar is bij het Marinemuseum een camperplek, maar daar is Oranjefeest, dan maar door naar de boot van Texel. We kunnen meteen aan boord en om 17.00 zijn we op het eiland. Camperplek op Loodsmansduin, zo en nu weer even in de ruststand. Dit was niet helemaal de bedoeling, maar het is goed zo.

Vrijdag 28 april

We gaan een rondje zuid fietsen,het is mooi weer, beetje koud wind maar mooi helder. Via de Waddendijk rijden we naar Oudeschild en gaan daar een lekker visje eten, dan door naar den Burg en na een koffie met tompouce aldaar weer terug naar Loodsmansduin, nog lekker een uurtje buiten uit de wind, in de zon zitten

Zaterdag 29 april de Koog

We verkassen naar de Koog, eerst boodschappen en dan settelen we op de Shelter, Fietsen langs de Muy en over het Burg en Waalse dijkje naar de Koog terug. Ook vandaag weer prima weer. Het is best druk op het eiland, omdat er nog meivakantie is. Vanavond worden de Meierbliss aangestoken, een soort paasvuren, maar dan om de wintergeesten te verjagen. Alle dorpen hebben wel een paar vuren. Boven het blog een foto van de vuren rond den Burg.

Zondag 30 april

Je kunt de vuren nog ruiken, maar gelukkig waait het vandaag behoorlijk, dus het zal ook wel weer snel verdwijnen. Mooi weer, graad of 16. Vandaag fietsen we naar de Slufter, waar het weer behoorlijk druk is, de bankjes worden goed "bezeten", We eten een pannenkoek en fietsen dan weer terug. Heerlijke dagen.

Maandag 1 mei De Cocksdorp

We krijgen om 09.00 een telefoontje, dat Rob en Agnes met de boot van 09.30 overkomen. We drinken eerst bij ons een kopje koffie en dan gaan zij vast naar De Robbenjager, waar vanmiddag ook Pieter en Yvonne zullen arriveren. Vandaag is het wat minder weer, geen harde regen, maar wel dat je er behoorlijk nat van wordt. Nou ja, we hebben een prachtige plek met goede voorzieningen. Vlakbij de vuurtoren en het strand. We borrelen en pokeren bij ons en gaan dan samen met Pieter en Yvonne eten bij hen in het chalet.

Dinsdag 2 mei

We gaan met Rob en Agnes fietsen, Pieter en Yvonne gaan wandelen met Jolie. Het is droog, wel zwaar bewolkt en veel wind. Langs de Waddendijk naar Oost en Oosterend en dan naar de Koog, door het duin naar de Slufter, waar we lekker gaan eten, slibtongen, ze zijn geweldig, de beste die ik ooit gegeten heb. We krijgen nog een juttertje van het huis aangeboden. Na het eten wandelen we door de Slufter, het zonnetje schijnt erbij. En dan tegen de wind in (NO5) terug naar de vuurtoren, waar we nog even wat drinken. Heerlijke dag. 's Avond nog even pokeren.

Woensdag 3 mei

Vandaag gaan we naar Oudeschild, ook weer op de fiets, weer heel veel wind, heen geen probleem, maar terug...... We gaan een visje eten bij de Oude Vismarkt en daarna gaan Rob en Agnes naar het museum, wij lopen een rondje en drinken ondertussen een kopje koffie. In de avond glas wijn bij Pieter en Yvonne daarna met z'n zessen eten. Gezellig.

Donderdag 4 mei

Regen als we opstaan, we overleggen, Rob en Agnes zijn al vroeg vertrokken, wij gaan na ruggespraak met Yvonne toch ook maar, weer veel wind, onaangenaam weer. Na uitgebreid koffie te hebben gedronken bij Pieter en Yvonne rijden wij ook naar huis. We kunnen nog net de boot van drie uur pakken en zijn dan om 17.00 weer thuis.

Morgen naar Goes

Dieke

Dat was weer een mooi verhaal! Een lekkere Texelweek achter de rug! Niet zulk denderend weer....maar des te meer gezellige dingen!
Succes in Goes!
Groetjes, Dieke.