AltijdOnderWeg.reismee.nl

Winterreis 2016/2017

Zondag 18 december Kruiningen

Rond het middaguur halen we de camper van stal, rijden naar Bussum en laden alles wat al klaarstaat in, altijd weer een heel gepuzzel om alles op z'n plek te krijgen. Rond half vijf vertrekken we.De eerste stop is Kruiningen, waar we naar de camperplek gaan,die we al eerder bezocht hebben. We staan er als enigen. En wat smaakt de meegebrachte, zelfgemaakte erwtensoep dan lekker. De koffie daarna wat minder. Maar dat kan aan het water liggen. De tank ziet er niet helemaal proper uit, morgen eerst schoonmaken.

Maandag 19 december Charleville-Mézières

Lekker uitslapen en douchen, op het gemakje ontbijten, en dan bij het servicestation even de watertank schoonmaken. Bij het eruithalen van het pompje, breekt het tuitje van de waterslang af. Dat is balen, tank leeg laten lopen en in Goes bij de firma Peijl, een nieuw stuk slang met slangklemmen gehaald.Terug naar de camperplek om water te tanken en het werkt weer. We zitten nog maar net op de snelweg als we een steentje tegen de voorruit krijgen, ster in het raam, he bah, het is vandaag niet onze dag. Antwerpen voorbij kan nog net zonder files, vóór de spits, maar Brussel niet. Van Brussel naar Charleroi, een slechte weg en vandaar naar Charlevile-Mézières, waar we de laatste camperplek kunnen innemen. 4 1/2 uur gedaan over 248 km, nou die weg doen we maar niet meer. Nasi vanavond ,met een gebakken eitje.

Dinsdag 20 december Aprémont-sur-Allier

Als we wakker worden in de ochtend, is de kachel uitgegaan, het zal toch niet, nou, het lijkt erop dat er eerst LPG moet worden getankt, omdat de druk te laag is. Dus niet uitgebreid ontbijten, of Charleville bekijken, rijden maar, rond 10.00, tankstation, alles weer in orde, ontbijtje, kopje koffie en verder richting Troyes. De weersvoorspellingen zijn niet er gunstig voor de weg naar Millau, vandaag en morgen natte sneeuw, we zien wel, we kunnen ook nog voor de route via Lyon kiezen, verderop. Via Reims, Troyes, richting Nevers, en daar in de buurt willen we overnachten, de eerste twee plekken die we tegenkomen, kennen we al en vinden we niet zo geschikt, wel even water lozen etc. Dan iets voorbij Nevers ligt Apremont sur Allier, achter de kerk moeten drie plekken voor campers zijn en dat klopt wel, er staat echter niemand. Het is een van de mooiste authentieke dorpen van Frankrijk volgens het bordje. We lopen nog even het dorp in en worden aangesproken door een vriendelijke dame, die vraagt of we verdwaald zijn. Restaurant bij de oude wasplaats is dicht. Dus eten we thuis, ook goed, en kijken in de avond lekker twee aflevering van een serie.

Woensdag 21 december St Eulalie de Cernon

De ochtend is nevelig, we maken toch nog een rondje dorp om een paar foto's te maken. Dan vertrekken we, de navigatie doet het even niet en we rijden eigenlijk een stuk om en bij Moulins worden we naar hele kleine weggetjes gedirigeerd, vreemd, nou ja we moeten nog boodschappen doen en hier is een groot winkelcentrum met een Leclerc, heeeeeel groot. Ruud koopt lekkere taartjes en als we Moulins uit zijn, gaan we even koffie drinken, mmmm chocolademousse. Daarna via St Pourcain naar de snelweg. Rond twaalf uur schijnt de zon en op de snelweg naar Clermont Ferrant is het weer prachtig, we rijden door een zonnig landschap met sneeuw, afgewisseld met mist, ook het viaduct van Millau ligt in de mist. We gaan eraf richting St Eulalie de Cernon, een mooi oud Vestingstadje van de Tempeliers. De avond wordt gevuld met series kijken, de laatste van Downton Abbey.

Donderdag 22 december Vilanova i la Gertru

Een vaag ochtendzonnetje afgewisseld met flarden mist. Na het ontbijt lopen we een rondje door het plaatsje.We klimmen het dal weer uit met de auto en dan blijkt de nevel alleen nog in het dal te hangen, mooi zo, die dalen gevuld met wolken en daar boven de zon.We stoppen in de buurt van Beziers voor koffie en dan besluiten we, dat we doorrijden vandaag naar Vilanova i la Gertru, net onder Barcelona, nog 279 km, om daar een paar dagen te blijven en Kerst te vieren, Mandi en Marianne zijn daar ook, verwachten we.Het is mooi weer vandaag, dus dat moet lukken DV. Beetje druk rondom Barcelona, maar om half vijf zijn we op de plaats van bestemming, heerlijk. Op deze plek met veel zon kunnen we tot de 29e blijven staan, we zien wel. Lekker eten in het restaurant Mas Roquer.

Vrijdag 23 december

We reorganiseren de boel een beetje, maken schoon en genieten dan van ons kopje koffie in de zon, heerlijk. Ook de lunch lekker buiten. In de middag fietsen we naar Vilanova dorp en strand, lekker weer even fysiek bezig te zijn. Mandi en Mariannne bellen op het moment dat wij de camping oprijden. Ze krijgen een plek, op hetzelfde stuk als wij. We drinken een koffie en horen de verhalen over hun schotel die niet in wilde klappen. Ze hebben een noodoplossing moeten toepassen en zitten nu zonder tv. We eten gezamenlijk in het restaurant en gaan vroeg naar bed.

Zaterdag 24 december

Na de ochtendrituelen, boodschappen op de fiets naar de supermarkt, waar het behoorlijk druk is. In de Rambla principal drinken we een glas witte wijn met pinchos en dan weer terug naar de camper. Wederom strakblauwe hemel en heerlijke temperaturen, lekker buiten zitten nagenieten van de rust!!!.

Dieke

DANK voor deze 1e aflevering! Paar kleine pechgevalletjes, maar verder alles onder controle zo te lezen! Ohhhhh.....in de zon zitten! Mag ik ff jaloers worden?? Ga er weer heeeeeerlijk van genieten! Heel fijne, gezellige kerstdagen!
Oud en nieuw elders? Veel plezier! Groetjes, Johan en Dieke.

angelique

Geniet van jullie reis en fijn kerstmis!

leuke foto's welkom voor lebo :)

ineke

Weer lekker genieten met lekker eten en taartjes.
Fijne kerstdagen!