AltijdOnderWeg.reismee.nl

Ameland Kunstmaand

23 november

November is al 20 jaar Kunstmaand op Ameland, op zo'n veertig locaties wordt Scandinavische en Duitse en Hollandse Kunst geƫxposeerd. We gaan weer eens kijken. We hebben een arrangement genomen, met electrische fietsen erbij. Die staan al klaar als we aankomen op het eiland. De bagage wordt naar het hotel gebracht en ook wij gaan even langs bij het hotel. Daarna nog een paar locaties in Nes bekijken.In de avond lekker eten bij Rixt, wat inbegrepen is in het arrangement.

24 november

Na een heerlijk, uitgebreid ontbijt, vertrekken we met de wind mee richting Hollum door het duin, mooi weer en bij Ballum Strand bekijken we het spiegelproject, dan door naar de Vuurtoren, die ook kunstobject is geworden. In de vuurtoren ook nog kunst en foto's van de omtovering van de vuurtoren. Dan Hollum, waar we ook koffie drinken met appeltaart, we bezoeken verschillende locaties, met o.a. Een prachtige tentoonstelling van schilderijen van Ans Markus (Verborgen Verdriet). Tegen de wind in naar Ballum, waar in het gemeentehuis ook weer van alles te zien is en midden in Ballum een mooi bamboe object. Rond 16.00 tegen de koude, NO wind terug naar Nes, blij met de elektrische fietsen, maar we komen toch verkleumd aan. We eten in Zee van Tijd en ook dat is helemaal in orde.

25 november

Stralend weer en aanzienlijk minder wind en na het heerlijke ontbijt fietsen we naar Buren, het valt ons zo mee, dat we doorfietsen naar het oostelijk puntje van het eiland Het Oerd. Daarna terug naar Buren, Eendekooi, waar in de duinen een aardige tentoonstelling is met Dwaalgasten (zie foto). We lunchen met erwtensoep. Dan nog wat schilderijen bekijken in Buren en via de VVV waar ook nog het nodige te zien is, weer terug richting veerpont. Het is al weer tijd om terug te gaan. Heerlijke dagen en we krijgen op de boot nog een prachtige zonsondergang als toetje.

Dieke

Weer mooi op stap geweest! Genieten hoor! Grappig, dacht net vanmorgen : zal Stans 's mailen, zouden ze al weer vertrokken zijn...... En daar was je mail! Jammer dat ik niet bij Ditte kon zijn! Wat zijn jullie volgende plannen??? Groetjes voor 2, Dieke.

Arent

Ha die Stans en Ruud,
Leuk berichtje, ik zou daar wel willen zijn.
Eet verhalen maken me een tikje hongerig,
vooral appeltaarten en zulke dingen.
Ik ga gauw wat meer Googlen om te zien
waar jullie echt zitten en volgen.
Stans, nogmaals een straatnaam en een nummer
om je gezellige cafeetjes te zien, wordt op prijs
gesteld.
Geniet nog maal veel,