AltijdOnderWeg.reismee.nl

Van Maastricht, rondjeNederland, naar Deventer

Zondag 7 augustus. Naarden

Mooi plekje in de jachthaven, waar we een dagje blijven staan, lekker eten in het restaurant daar. Ze hebben er zelfs een vaatwasser!

Dinsdag 9 augustus. Middenmeer

We rijden via de polder naar Enkhuizen, thee bij Rob en Agnes, leuk ze weer te zien en ook Rem Schuijt komt toevallig nog even langs. Gezellig bijpraten. In de avond gaan we naar de camperplek bij Medemblik Regatta Centrum nog naar een bootje kijken. De camperplek is niks, dus rijden we door naar de camperplek bij de jachthaven, die is vol. Nou pech, dan eens kijken in Middenmeer, ook weer bij een jachthaventje, prima.

In de nacht heel veel regen.

Woensdag 10 augustus. Blesdijke

Via de Afsluitdijk naar Zurich waar we lunchen, het is bewolkt met mooie Hollandse luchten en af en toe een buitje. We gaan naar Wierwerd, waar in het kerkje aldaar een viertal mummies gezien zijn. Het zijn natuurlijk gemummificeerde lichamen, niet gebalsemd of wat dan ook. In de grafkelder heerst een dusdanig klimaat, dat ook nu nog dode vogels of katten, gemummificeerd worden hier. Daarna rijden we door naar Blesdijke, net onder Wolvega, waar we een top camperplek vinden bij hele vriendelijke mensen.

Donderdag 11 augustus. Ommen

Vandaag naar Vledder, het gaat de hele dag regenen, dus een museumbezoek. het Museum voor valse kunst met een rondleiding leuk. Dan door naar Ommen, waar Marije en Reinier staan. In de avond komen zij terug ban een bezoek aan het openluchtmuseum in Arnhem. Veel muggen die nacht, we zijn tot half drie bezig ze te vangen.

Vrijdag 12 augustus Erica

We drinken koffie bij Marije en Reinier en rijden dan naar Marcel en Tjits, we gaan gezellig samen uit eten en overnachten dan bij hen voor de deur.

Zaterdag 13 augustus. Nordhorn

Vandaag staat een bezoek aan het Veenpark in Barger Compascuum op het programma. Moeite waard, zeker als je Publieke Werken van Thomas Roosenboom hebt gelezen. We zijn door onze oprijblokken gezakt en moeten dus nieuwe kopen, er is een campingwinkeltje in Emmen. Door naar Nordhorn net over de grens, waar we op de camperplek het laatste plekje pakken.In de avond wandelingetje naar het stadje.

Zondag 14 augustus. Ootmarsum

We rijden wel 20 km en strijken dan neer op een kleine camping bij de Kuipersberg.Kopje koffie, mooi weer, tijd om een eindje te fietsen in deze prachtige omgeving. Via Vasse en Hezinge naar het Springdal een mooi natuurgebied hier. Heerlijk tochtje en 's avonds lekker eten bij de bistro in het mooie vestingstadje.

Maandag 15 augustus. Deventer

We rijden naar Oldenzaal, waar de camper een wasbeurt krijgt en daar knapt ie erg van op, ook de ramen worden gepolijst. Dan door naar Deventer, waar we op een mooie camping aan de IJssel met uitzicht op de peperbus komen te staan.

Dinsdag 16 augustus Deventer

Mooi weer, op de fiets langs de IJssel naar Gorssel, daar met het pontje over, naar het nieuwe museum MORE, modern realisme. De kunstcollectie van Hans Melchers, mooi museum met bijzondere schilderijen. Langs de andere kant van de IJssel weer terug naar Deventer, rondje stad, kopje koffie mer Deventer koek.

Morgen waarschijnlijk weer richting Bussum.

Dieke

Dat klinkt allemaal als een heeeeeeeeeel gezellig rondje eigen land, met leuke bezoekjes op de koop toe!
Super hoor! Las ik "bootje kijken"?????? Alleen kijken??? Of kriebelt het vaarvirus weer....???? Goede reis naar Bussum, waar 't ook weer heerlijk toeven is, toch? Fijne week verder!
Groetjes!

peter en jeannette

Mooie he, eigen landje? Jullie hebben ons mee genomen op jullie prachtige reis met mooie foto's en gezellige verhalen. Dank je wel voor het delen van jullie belevingen.