AltijdOnderWeg.reismee.nl

Van Strömthaler See naar Maastricht

Vrijdag 29 juli Rotenburg a.d. Fulda

Vandaag maar eens een stukje richting westen, snelweg, we zijn het helemaal ontwend. Het is vandaag geheel bewolkt. Rotenburg blijkt een prachtig oud plaatsje met alleen maar oude vakwerkhuizen.

We vinden een camperplek aan de Fulda en lopen dan het dorp in. Een Italiaan gevonden en daar kunnen we lekker eten. Het gaat stortregenen, maar gelukkig is het na het eten even droog en halen we met droge kleren de camper.

Zaterdag 30 juli Baunatal

We rijden naar Kassel. Het is drukkend warm vandaag. We willen eigenlijk het bijzonder aangelegde park op de Wilhemshöhe bezoeken, maar niet vandaag en de parkeerplaats daar lijkt niet zo geschikt om te overnachten, dus rijden we naar iets buiten Kassel. Daar vinden we. Een camperplek, helaas is daar ook een bijeenkomst van Camperaars, dus vrij druk. Het is bij een stadion en er wordt natuurlijk ook gevoetbald.

Zondag 31 juli. Koblenz

Half bewolkt, we hebben beiden niet zo veel zin om terug te gaan naar Kassel. We gaan richting Moezel. Vandaag is de dag van de omleidingen, de een na de ander. Ach, we hebben geen haast, en genieten van het vriendelijke landschap van Hessen.

In de middag komen we aan in Limburg aan de Lahn, waar we een wandeling door het prachtige dorp maken. Ook weer heel veel vakwerkhuizen, prachtig instandgehouden.

We vinden de camperplek hier erg ongezellig en gaan dus nog maar een stukje rijden.

Koblenz is de volgende bestemming, Ruud weet daar een mooie camperplek. Die is helaas vol. Een eindje verderop naar een camping, en dan morgen maar naar Koblenz.

Maandag 1 augustus. Koblenz-Güls

We fietsen naar Koblenz langs de Moezel met mooi weer. Naar het Deutsche Eck, de plek waar Moezel en Rijn samenkomen en waar een kolossaal monument is met aan de overkant een gigantische vesting. De punt waar de rivieren samenkomen is net het voordek van een schip. Met de kabelbaan gaan we naar boven en lopen daar wat rond. Er is een tentoonstelling over 'roken', Ruud zijn favoriete onderwerp. We lunchen op de hoogste plek met prachtig uitzicht en fietsen dan weer langs de Moezel terug.

Dinsdag 2 augustus. Enkirch

Het regent en het is heel grijs. We gaan toch maar rijden, links en dan weer rechts langs de oevers van de moezel, prachtige tocht, waarschijnlijk nog mooier als de zon erbij schijnt, maar we doen het er maar mee.

Naar Enkirch, daar is een hele grote camperplek langs de moezel. We eten 's avonds in het dorp in het enige restaurant dat open is, de Bierstube van Hotel Loosen. Maar het is prima.

Woensdag 3 augustus. Trier

Ook nu weer regen, we rijden naar Trier, en houden een rustig dagje.

Donderdag 4 augustus Trier

Nog steeds grijs en regen, maar rond 13.00 klaart het wat op en wandelen we langs de moezel naar de stad. Daar gaan we eerst een lekkere ijscoupe eten en dan doen we een rondrit langs de highlights van de de oudste stad van Duitsland. Moeite waard.

Vrijdag 5 augustus. Matton-et-Clemency

Ik haal mijn scheenbeen open aan het trappetje van de camper, balen. Nou ja, Ruud verbindt het vakkundig en we gaan op weg naar Matton, even een bezoekje aan Harry en Anneke. Vanavond komen ook Anco en Marieke met de kinderen terug van vakantie. Zij maken even een stopje daar. Gezellig avondje op de camping bij het restaurant.

Zaterdag 6 augustus. Maastricht

We gaan koffie drinken met taart bij Villa Volari, gezellig op het terras en rond een uur of 14.00 vertrekken we via een mooie route naar Maastricht, waar we op de nieuwe camperplek plaatsnemen. Van hier gaan we nog een rondje door Nederland rijden langs familie, vrienden en bekenden.