AltijdOnderWeg.reismee.nl

Van Bensersiel naar Sleeswijk

Dinsdag 31 mei Wischhafen

YWe rijden langs Wilhelmshafen, door de Wesertunnel. Van de weg af bij Dedendorf is een leuke camperplek aan de Weser. Daar stoppen we voor de lunch.

Vervolgens rijden we door een mooi geaccidenteerd gebied naar Wischhafen, en stoppen rond 15.00 bij de camperplek aldaar, waar we gaan overnachten. Er staan nog 4 andere campers, lekker rustig dus.

Het is weer prachtig weer vandaag, rond de 25 graden. Morgen de pont over de Elbe. Nu nog een stukje fietsen onder langs de Elbedijk.

Woensdag 1 juni Hörsten

Als we wakker worden staat er een flinke rij wachtende auto's en vrachtwagens voor de pont. Maar eens kijken of we ertussen kunnen komen. Ruud steekt gewoon zijn hand op en we kunnen zo in de rij invoegen en met de eerste de beste pont mee, zo doe je dat dus!!

We willen even rondkijken in Glückstadt, maar het vinden van een parkeerplaats in de stad is een probleem, we rijden door naar Itzehoe. Daar vinden we weliswaar een parkeerplaats, meerdere zelfs, maar die staan overvol. Als we de stad uitrijden, snappen we waarom. Het is Itzehoër Woche. We rijden door over de 77 richting Flensburg en stoppen in Hohenwestedt voor Kaffee mit Kuche, cash en ik vind zowaar een paar sandalen die me goed zitten.

Daarna rijden we door naar Hörsten, naar een goed onderhouden camperplek aan het Kieler Kanaal, waar ik zo vaak met de boot doorheen ben gevaren.

De Stellplatz heeft uitzicht op het kanaal. Het is weer prachtig weer vandaag, wel weer veel wind. We zitten uit de wind naast de camper, maar dan is het al weer gauw te warm, dan maar in de schaduw. Er is niet heel veel scheepvaart, wwl komt er nog een cruiseschip voorbij en een paar middelgrote containerschepen.

De beheerder van deze camperplek doet erg z'n best om het de gasten naar de zin te maken. Rond 17.30 gaat de grill aan en kun je Bratwurst etc kopen en tapbier. Dat alles voor een paar euro. Er wordt gretig gebruik van gemaakt.

Prachtige avond met een mooie zonsondergang. We hebben het helemaal naar ons zin.

Donderdag 2 juni Rendsburg

We vertrekken richting Rendsburg langs het kanaal, vandaag een kort ritje. We gaan naar de stadscamperplek aldaar.Prachtig gelegen aan de Stadtsee. Het is er nog heel rustig, we vinden een goede plek en gaan op de fiets de stad in. Langs de Obereider richting Büdelsdorf, er is daar een sculpturen expositie Nord Art, een heel bijzonder beeldenpark. Rondje Altstadt, ijsje en dan een tochtje naar de Schiffsbegrüssungsanlage bij de hangpont van Rendsburg, aan het Kieler kanaal, de hangpont is in reparatie.

We fietsen nog een stukje en dan even rustig zitten onder de luifel bij de camper, het is warm vandaag. Eten doen we bij de jachthaven.

Vrijdag 3 juni Sleeswijk

We rijden vandaag de gigantische afstand van 32 km naar Sleeswijk.

Daar zijn we dus al om 11.30 en zo hebben we nog de hele middag om iets te gaan ondernemen. We fietsen eerst naar de Altstadt Holm, dan bezoeken we de dom, met zijn prachtige gebeeldhouwde, eiken altaarstuk van Hans Brüggemann, 12.60 M hoog. We eten een broodje bij de camper en fietsend dan naar de Vikinger Turm, een woontoren aan het einde van de Schlei, waar op de 26e etage een restaurant gevestigd is met uiteraard een fantastisch uitzicht over de Schlei en Sleeswijk. Koffie met heerlijke appeltaart. Daarna fietsen we door naar Haitabu, waar het Vikingen Museum is gevestigd, helemaal uitgebreid, met zelfs een nagebouwde Vikingen vesting, een kilometer verderop. Haitabu was in de Vikingentijd een belangrijke overslagplaats voor goederen. Men hoefde de goederen maar 18 kilometer over land met paard en wagen te vervoeren om van de Oostzee naar de Noordzee te komen. Het was dus een hele belangrijke handelsplaats.

Zaterdag 4 juni Sleeswijk

We worden al vroeg wakker van de warmte, het wordt vandaag rond de 28 graden, net even warmer dus dan de afgelopen dagen(25). We zijn van plan een fietsroute te doen langs de oever van de Schlei. Heen langs de noordoever, dan met de pont over bij de engte Missunde, daar ligt een leuk restaurant waar we wat gaan eten en genieten van de langskomende boten. Mooie route met prachtige uitzichtplekken. Dan langs de zuidoever over grindpaden, tot we daar genoeg van krijgen, al dat gehobbel en naar de doorgaande weg fietsen, waar we over het fietspad terug kunnen naar Sleeswijk. Het is erg warm en we zijn blij dat we rond 15.00 weer terug zijn bij de camper. Toch 42 km gefietst. Een lekkere douche, een slaapje voor Ruud en een bak verse aardbeien en we zijn weer helemaal bij.

Dieke

Nou, dat is puuuuuuuur genieten zo te lezen!!
Heeeeerlijk om zo relaxed rond te toeren in camper en op fiets! Geen beter leven dan een goed leven! Ga zo door!
En dan ook nog wat meer lopen hoor : je moet je nieuwe sandalen wel verslijten, Stans! Enjoy! Groet voor 2!

Angelique

Mooi weer en heerlijk genieten!

Jeannette & Peter

Wij lezen jullie prachtige vakantie-verhalen en bekijken de foto's, maar reageren niet aldoor hoor. Blijf zo lekker genieten van alles. Heel veel plezier nog