AltijdOnderWeg.reismee.nl

Van Bussum naar Bensersiel

Donderdag 26 mei Musselkanaal

Eindelijk, in oktober hebben we ons laatste tochtje met de camper gemaakt, het is dus weer tijd om onderweg te gaan. Uitgerust met een nieuwe heup, gaan we op donderdag 26 mei richting noorden, we zien wel waar we uitkomen, de fietsen zijn mee. We hebben er beiden veel zin in.

Het weer is vandaag prima, vaag zonnetje en zo'n 18 graden.Na een controlebezoek aan de orthopeed, richting Groningen. We strijken neer in Musselkanaal aan het water natuurlijk, bij Spoordok Musselkanaal. Het is nog heerlijk weer dus we gaan op de fiets naar "de Gelegenheid", waar we eerst een glas wijn drinken op het terras en daarna een hapje eten. Zo kunnen we dan na het eten nog een lekker rondje doen op de fiets. 19.45 weer bij de camper.

Vrijdag 27 mei Aduarderzijl

We hebben een afspraak Stadskanaal bij een camperbedrijf. De achteruitrijcamera die hij ons in september heeft geleverd, heeft geen geluid en die wordt nu vervangen, we krijgen meteen een grotere display, verder hebben we geen gas, dus ook de koelkast diet het niet en er moet een beugel op bij de deur voor een gemakkelijker instap en het afsluiten van de camper. We staan om 09.00 al voor de de deur. Het probleem met het gas is het moeilijkst, uiteindelijk worden de flessen gas leeggeblazen en opnieuw gevuld, nieuw drukventiel, enfin wij gaan maar even Stadskanaal in op de fiets.

Tegen 17.30 is alles opgelost en vertrekken we naar Garnwerd, waar we heerlijk eten bij Cafe Hammingh aan het Reitdiep.Na het eten naar de camping in Aduarderzijl, waar mijn zwager Harry morgen zijn 70e verjaardag viert. Morgen zijn we allemaal aanwezig, de kinderen en kleinkinderen van Harry en mijn overleden zus Dian en dit is dus een mooie gelegenheid om de as van mijn moeder bij haar dochter te verstrooien, cq begraven.

Zaterdag 28 mei Aduarderzijl

YIn de ochtend pak ik het Reitdieppontje en fiets naar Winsum om daar bloemen te kopen voor op het graf. Prachtige fietsroute met stukjes die ik herken van de Pieterpadroute, die ik met Harry en Anneke heb gelopen. We zijn uitgenodigd voor de lunch bij Anco(zoon van H en D) en zijn vrouw Marieke. We gaan op de fiets naar hen toe in Ezinge. Na de lunch met z'n allen naar de begraafplaats, waar we met een goed gevoel de as van "oma Jo begraven"

's Avonds gezellig met veel, oude bekenden het verjaardagsfeestje van Harry gevierd.

Zondag 29 mei Ditzummerverlaat

We zijn bijtijds wakker en na een kopje koffie, pakken we het pontje. Er staat een flinke noordoosten wind, maar daar hebben we op de elektrische fietsen niet zoveel last van We fietsen een leuke route langs Winsum, over de Wetsingersluis naar Garwerd, waar we van een heerlijke lunch met kroketten genieten. Dan terug naar de camping, fietsen achterop en we rijden vandaag naar Ditzummerverlaat, een vriendelijke camperplaats. Wandelingetje en verder een rustig avondje met een dvdtje.

Maandag 30 mei Bensersiel

Weer vroeg wakker en om 10.00 al op pad (dat is vroeg voor ons). Het is weer mooi weer en om 10.00 al twintig graden.We rijden naar Emden, waar we boodschappen doen.Dan door over landelijke wegen, naar Greetsiel, een oud visserplaatsje (de Duitse variant van Volendam). Rondje dorp, ijsje en dan gaan we weer. Langs de Küstenstrassenbahn naar Bensersiel, daar is een camping aan het strand. Die is echter heel groot, we zoeken een plekje waar we niet gezandstraald worden, er staat best veel wind uit het noordoosten.

Stukje fietsen,langs het wad en door het dorp en dan lekker een glaasje in de zon.Vanavond asperges met zalm. Mmmmm.

Dieke

Ha globetrotters!
Wat leest jouw verslag toch heeeeeerlijk weg, Stans!
Net alsof je meereist! Errug leuk!
Heeeeeeerlijke tocht verder!
Groetjes, Dieke.

jeannette

Net wat Dieke schrijft. Heerlijk lezen je verslag. Wat heerlijk dat jullie zo genieten. Super dat jullie de fietsen mee hebben. Nog heel veel plezier Xxx

ditte

Mooi verhaal Stans, dat 'die Harry" al 70 is.... :) veel 'memories' in noord Groningen. Genietze samen met Ruud van de verdere reis.
DDD