AltijdOnderWeg.reismee.nl

Een rondje door de Belgische Ardennen

Zondag 4 oktober

De "oude" camper is verkocht en wij hebben nu een weekje vrij staan in de agenda. Rob en Agnes vertrekken morgen voor een maand richting zuid Frankrijk.
Zodoende kunnen we een paar dagen mee het eerste deel van hun reis en de "nieuwe"camper uitproberen.
Nadat we Anna in Voorthuizen hebben afgezet, rijden we naar een camperplek in Bemmel. De route lijkt dezelfde die we laatst hebben gereden toen we naar Hernen en Venlo gingen. En dat betekent dat we over de pont bij Zettenmoeten, dat gaan we nu maar even niet doen, we weten n.l. niet tot hoe laat die vaart.
De camperplek is ergens aan de rand van Bemmel, ok voor een nachtje.
Maandag 5 oktober
Via Maastricht naar Luik en dan door naar Magobe, een mooie camperplek aan de Ourthe, uitgezocht door Rob. Rob en Agnes verwachten we binnen een uur ook hier.
We hadden vandaag heel afwisselend weer, zon, af en toe spatjes en de laatste tien kilometer mist, maar die is inmiddels weer opgelost.
Na een uurtje arriveren Rob en Agnes en we borrelen samen, kopje soep en dan eten en na het eten natuurlijke even pokeren. Vroeg naar bed avond, heerlijk rustige nacht.
Dinsdag 6 oktober
Bewolkt, nog net geen regen, na een goed nacht vertrekken we naar La Roche, waar we een camping opzoeken. Het is gaan regenen, ook nu weer een mooie plek aan de rivier met mooie herfstkleuren.
In de middag lopen we met paraplu's naar het plaatsje. Er is niet veel open, maar het is wel een mooi gelegen plaatsje.
Woensdag 7 oktober
Het is droog, maar daar houdt het ook mee op. We rijden naar de basiliek van Avioth, een hele oude kerk op een heuvel in het dorp. Ik herinner me ineens dat ik hier een paar jaar geleden ook al eens met Harry en Anneke hier ben geweest en dat we van hieruit een mooie wandeling hebben gemaakt. Het plan is om hierna naar Montmedy te rijden naar de citadel. En ook daar was ik al eens eerder, maar het blijft de moeite waard. Er is daar onder aan de citadel een mooie GOP ploeg met prachtig uitzicht (als het tenminste mooi weer is, vandaag niet zo)
We wandelen een rondje door het ietwat verlaten plaatsje
Donderdag 8 oktober
We rijden naar Sedan, om daar het grootste fort van Europa te bekijken. Ook nu regent het weer en dat is jammer, want een wandeling over de buitenmuren is leuk, maar nu niet. Gelukkig is binnen ook voldoende te zien.
Na de lunch nemen we afscheid van Rob en Agnes, die verder doorrijden naar het zuiden en wij besluiten naar Bouillon te rijden, waar we ook weer een prachtige plek vinden, net buiten de plaats, met uitzicht op de burcht van Bouillon.
We pakken de fietsen en rijden een rondje, het is nu droog en af en toe een klein zonnetje, even wat boodschapjes. Het is een mooie plaats aan de schitterende rivier de Semois.
Vrijdag 9 oktober
We vertrekken pas laat en rijden dan naar Westerlo, we willen vandaag naar een camping, en in deze buurt is niet meer zoveel open. De navigatie wijst ons de weg, tot in Westerlo, waar we wel de borden camping zien staan, maar de weg blijkt afgesloten met paaltjes. We gaan verderop kijken, 8km verder moet er ook nog een zijn.
Dat klopt en het is een keurige camping.
Zaterdag 10 oktober
We rijden naar Schijndel waar een grote campingzaak is. Daar is veel te koop en te zien, helaas niet alles wat wij nodig hebben, maar dat geeft niet.
Daarna rijden we door naar Bussum, we kennen elkaar vandaag 2 jaar en dat willen we toch tenminste vieren met een lekker etentje. Alleen kunnen we de camper niet kwijt in Bussum, omdat er kermis is op het gemeenteplein. Nou dan maar doorgereden naar Enkhuizen waar we bij de Mastenbar heerlijk terug eten met daarbij een lekker glas wijn. Eind goed, al goed.
Wij gaan in elk geval voor nog eens twee jaar samen.

Dieke

Dat was weer een prachtig tochtje!
Staat er al een volgend op stapel???
En in ieder geval van harte gefeliciteerd met
jullie 2-jarig jubeljejum! Nog heeeeeeeeeel veel fijne jaren samen toegewenst!
Groetjes!

Peter en Jeannette

Mooi tochtje en samen genieten. Gefeliciteerd met jullie 2 jarig samen zijn. Proost op nog vele jaren samen. Jullie zijn een prachtig setje groetjes van ons

Ineke

Hoe doe je dat,"terug eten"? Ik weet dat koeien dat doen, maar bij mensen nog nooit gehoord. Is natuurlijk wel goedkoop, kun je 2x eten voor 1 prijs.
Gefeliciteerd met jullie jubileum en nog vele jaren samen!
Liefs Ineke

Angelique