AltijdOnderWeg.reismee.nl

Valery-en-Caux - Honfleur - Yvré Léveque

Vrijdag 7 augustus
Na alle huishoudelijke klussen te hebben gedaan, vertrekken we richting tankstation voor diesel en gas.
Dan over een mooie kustweg naar St Aubin sur Mer en Veules des Rosés naar St-Valery-en-Caux, waar we op de drukke camperplek nog net een piepklein plekje vinden onderaan de krijtrotsen bij de uitgang van de haven.
We wandelen naar het dorpje, er komt net een vissertje binnen verse vis brengen voor het visstalletje daar. De brug gaat net draaien om de uitgaande zeilboten en vissersbootjes naar buiten te laten. Het is een ware optocht en niet veel later komen ook de eerste schepen binnen om het dok in te varen.
Wij eten een ijsje aan de boulevard en lopen dan het pad op omhoog over de krijtrotsen, mooi uitzicht. We mogen 6 euro afrekenen.
Glas wijn op het veldje achter de camper, heerlijk!
Zaterdag 8 augustus
We kunnen gelukkig gemakkelijk uit ons piepkleine plekje draaien, omdat onze buurman al weg is. Boodschappen en dan naar Fecamp, waar we op de camperplek bij de haven gaan staan. We lopen een rondje langs de haven, eten een boterhammetje en gaan dan weer verder. Over de Pont de Normandië, waar een kleine file staat, het is zaterdag en dan naar Honfleur waar we op een grote camperplek 800 meter van het centrum kunnen staan, best vol, maar we vinden een plekje en hebben ook nog stroom. We lopen naar het Vieux Bassin, de oude schilderachtige havenkom met al z'n leuke eettentjes. Wij eten in de camper, we hadden de zalm al uit de vriezer gehaald.
In de avond nog even naar het stadje, waar volgens de affiches allemaal kunstenaars hun werk presenteren, schilders, beeldhouwers etc groots aangekondigd, maar het valt een beetje tegen. Geeft niet, het blijft een prachtig plaatsje.
Zondag 9 augustus
Het is drukkend warm vandaag, we gaan rond half elf nog even het stadje in naar het Musee Satie, het geboortehuis van Satie, een verrassend museum met kamers waarin van alles gebeurt met op de achtergrond natuurlijk de muziek van Satie. Dan lopen we nog door de bijzondere kerk St Catherine, een in de 15e eeuw door scheepstimmerlieden gebouwde, geheel houten, kerk. En aangezien ik zo dom ben geweest geen geld mee te nemen, kunnen we niet meer op een terrasje van een kopje koffie genieten. Dat doen we dan maar onderweg, het begint zo rond twaalf uur trouwens hier ook een beetje al te druk te worden, we gaan!
We rijden de snelste? route richting Le Mans om even een stukje op te schieten, over een weekje willen we in La Roche zijn bij Yvonne en met de dagafstanden die we nu maken, gaan we dat niet halen. Een stukje binnendoor tot de péage en dan een stuk snelweg. We zoeken een camping in de buurt van Le Mans.
Prima stek met alle voorzieningen die we ons kunnen wensen, vooral internet.

Dieke

Weer wat etappetjes verder! Heerlijk genietend richting Yvonne! Veel plezier en goede reis ! En wederom DANK voor het meereizen! Enjoy - enjoy!