AltijdOnderWeg.reismee.nl

Gravelines - Valéry-sur-Somme - le Tréport - Dieppe

Dinsdag 4 augustus
Het waaide gisterenavond al flink, maar vannacht heeft het er ook nog bij geregend, nu droog met een vaag zonnetje. Mooi reisweer, we rijden weer een route over binnenwegen, de navigatie stuurt ons over kleine weggetjes op het platteland. Leuk!
We stoppen voor de lunch bij de Aldi op een groot parkeerterrein bij gebrek aan plekken onderweg om te stoppen. Nog even kijken bij de Aldi en daar hebben ze tot onze verbazing onze favoriete Spaanse wijn, Corazon Loco, we slaan er een paar van in. Dan rijden we door naar Valery sur Somme, waar een hele grote camperplek is, zeer fraai aangelegd.
Woensdag 5 augustus
Mooi weer en de wind is gaan liggen, we wandelen het stadje in, leuke schuine straatjes met veel bloemen. Er is een nieuw aangelegde esplanade langs de monding van de Somme. Kopje koffie en dan weer terug naar de camper. Vertrek rond 12.00, het is slechts een uurtje rijden naar Les Terrasses de Tréport, boven op de krijtrotsen. (met honderd meter hoogte, de hoogste van Europa). Tot onze verbazing is het er helemaal niet druk, er zijn ook voorzieningen en het uitzicht is fenomenaal. We wandelen het pad naar beneden naar de stad. Bekijken de havens en eten een crêpe met ijs. In de Poissonerie Municipal liggen alle vis en schaaldieren prachtig uitgestald. Een plaatje!
En dan langs het strand naar de Funiculaire en daarmee omhoog, weer terug naar de camperplek.
Donderdag 6 augustus
Tijdens het ontbijt loop er een politieagent langs de camper om te checken of we betaald hebben. Omdat ik dat gisteren heb gedaan (kenteken opgeven en met de pinpas betalen), wijs ik de man op het houdertje waar de bon in zit.
De man haalt zijn schouders op en klopt aan, wat blijkt, er zit geen bonnetje in. Ik snap er helemaal niets van en kijk of het bonnetje wellicht is gevallen, nee hoor, niets gevonden. De man zegt dat hij het heel vervelend vindt, maar dat hij ons moet bekeuren. Of ik geen reçuutje heb? Nee, dat heb ik niet.
Hij gelooft me! Denk ik, want op een bepaald moment zegt hij dat als hij vanavond terugkomt er wel een bonnetje op de ruit moet zitten. Natuurlijk.
Ik begrijp niet hoe dat bonnetje is zoekgeraakt, totdat Ruud zegt, maar je had toch het kenteken ingevuld, dan krijg je toch géén bonnetje ( zoals in Amsterdam). Ik heb wel gisterenavond een bonnetje van de voorruit gehaald, maar dacht dat dat een oude was van Bussum, zag er net zo uit, dus die heb ik weggegooid. Zo gaat dat dan.
We rijden een binnendoor route naar Dieppe, af en toe door zeer smalle straatjes, maar het zal wel de kortste route zijn volgens de navigatie.
11.50 zijn we bij camping Vitamin, een nachtje camping, internet en stroom.
In de middag pakken we de bus naar Dieppe, dat heeft even wat voeten in aarde, de bus komt niet op de geplande tijd langs. Gelukkig gaat er één de andere kant op en de chauffeur is zo vriendelijk ons mee te nemen tot we kunnen overstappen op de juiste bus. Rondje langs de haven van Dieppe en dan een biertje op een terras en eten bij restaurant Tout va bien. Daarna de laatste bus terug naar de camping en die stopt wel voor de deur.

Marcel en tjitske

Wat gezellig daar hoop dat wij ook leuke plekjes zien en mooi weer krijgen volgende week groetjes van deze kant en geniet er van kan nu nog

Dieke

Dank weer voor het meereizen!
Leuk, het bonnetjeverhaal met goede afloop!!! zo zie je maar weer!!!! Hihihi......eerst overleggen voordat je wat weggooit! Goeie les! Heeeeeel fijne reis verder en groetjes!!

ineke

kijk nu pas mijn computer na, druk, druk met de kleinkinderen.
Weer lekker genieten en lekker eten! ga zo door !
groetjes