AltijdOnderWeg.reismee.nl

Enkhuizen - Roosendaal - Yerseke - Sluis

Vrijdag 30 juli

Drukke dagen, de afgelopen week. We vertrekken rond 14.00 met de camper richting Roosendaal, waar we vanavond bij Riet en Jan gaan eten. Heerlijk Indisch gegeten, gezellige avond. We overnachten voor de deur.
Zaterdag 1 augustus
Vandaag is het Zwarte Zaterdag, daar hebben wij helemaal niet aan gedacht, de drukste zaterdag van het jaar op de weg en dus gaan we vandaag maar binnendoor routes te gaan rijden. Het is heerlijk weer vandaag. We beginnen met een bezoek aan de basiliek in Oudenbosch, een replica van de Sint Pieter in Rome, maar dan 16 keer kleiner. Altijd al eens willen kijken en het was er nooit van gekomen. We arriveren daar om 12.00 aan en dan blijkt dat ie gesloten is tussen 12.00 en 13.00.
Tijd voor een lekker Italiaans kopje koffie en een ijsje en dan even naar binnen de basiliek bekijken.
Daarna rijden we naar Hansweert aan de Westerschelde, een gokje; er is daar een mooie camperplek, maar met slechts 5 plekken en die zijn natuurlijk allemaal bezet. We rijden door naar een andere camperplek, de Plantage, waar we tussen de perenbomen mogen staan. Er groeien hier 5 verschillende perensoorten (10 hectare), die allemaal worden geëxporteerd. Er is een leuke winkel bij met heerlijke producten uit de streek.
Op de fiets naar Yerseke, waar we op het terras kunnen zitten om heerlijke verse Zeeuwse mosselen te eten.
Bij de camper teruggekeerd, kunnen we nog lekker in het laatste avondzonnetje genieten van een kopje koffie.
Zondag 2 augustus
Na heerlijk te hebben geslapen, worden we in de ochtend gewekt doordat de zon volop op de voorkant van de camper staat te branden. Het is al lekker warm als we opstaan. Een lekker stuk boerenkaas kopen we in de winkel.
Na het ontbijt vertrekken we rond twaalf uur, richting Goes en van daaruit naar de Toltunnel onder de Westerschelde door naar Terneuzen en dan richting kust. We stoppen voor de lunch net voor Sluis, en besluiten daar een overnachtingsplek te zoeken zodat we de databundel van Ruud voor deze maand nog kunnen opmaken.
Het wordt camping de Meidoorn in Sluis, waar we al begin van de middag zijn.
Rustig middagje, in de avond lopen we nog naar het mooie vestingstadje Sluis en eten daar een ijsje.
De rust is teruggekeerd!

Dieke

Een goed begin van jullie volgende reis! Nog mooi op tijd gedacht aan (pik)zwarte zaterdag! Heeeeeeerlijke, zomerse dagen verder en ga er weer goed van genieten!
Groetjes uit hotel Poort van Cleef in Enkhuizen!!!??????????????

Angelique

veel plezier

Laurence

Net op tijd ingelogd om jullie te volgen.
Goede reis en veel plezier.

Elza

Ik dacht al, wanneer gaan ze nou? Kan ik weer een beetje meereizen. Zie het helemaal voor me. Heerlijk, geniet maar weer van al het moois om jullie heen. Ik reis graag weer mee. Veel plezier en dikke kus van ons beiden.