AltijdOnderWeg.reismee.nl

Nog steeds geen zomer, we gaan weer huiswaarts

Zondag 14 juni

Na de koffie nemen we afscheid van M en M , zij gaan naar Papenburg en wij willen nog even noordwaarts. We eindigen in Maasholm bij de jachthaven, mooi uitzicht op Schleimünde. Rondje dorp en in de avond, wordt het koud, maar wel een prachtige lucht over de Schlei.
Maandag 15 juni
We gaan niet verder noordwaarts, i.p. daarvan naar Grossenbrode , waar we een camperplek vinden aan de haven, niet bijzonder.
Rustig dagje, wandelingetje.
Dinsdag 16 juni
We rijden naar Travemünde, prima weer, en ook daar is aan de oude visserijhaven een camperplek, betaald met de, nog bij het oude Oost Duitsland behorende, formulieren rompslomp. Briefje met Verordeningen, apart briefje met stroomverbruik, apart betalen voor alles. Maar Travemünde, wat nog net in het Westen lag, is wel leuk en gezellig. Wandeling langs de boulevard, tot de ingang van de rivier de Trave, dan een biertje aan de haven.
Woensdag 17 juni
We moeten vroeg weg, voor tienen, anders moet je weer betalen. Dat vinden we wat overdreven. We rijden over de snelweg naar Bad Zwischenahn, gelegen aan een meer. Redelijke dag, af en toe zon. En nog steeds veel wind, uit het noordwesten. Wandelingetje langs het meer.
Donderdag 18 juni
We vertrekken rond het middaguur en rijden dan langs het Küstenkanal, dat de Eems met de Jade Weser verbindt.
Binnendoor route, veel groen. Gaan in de middag nog een kopje koffie drinken bij een vriend van Ruud. Daarna door naar Holten,waar we gaan eten bij De Biester naast het station.
Vrijdag 19 juni
Vandaag weer naar huis, regenachtige dag en nog steeds is het niet echt warm!

Dieke

Welkom thuis!
Ach, daar is het immers ook goed toeven!
En ALS de zomer begint......dan zijn jullie ook ZO weer
(onder)weg!!!! Over land....of over water! Geniet gewoon
van ALLES! Groetjes, Dieke.