AltijdOnderWeg.reismee.nl

Verder met de camper

Maandag 8 juni

We hebben een druk dagje, schip opruimen, camper ophalen, spullen overhevelen van het schip in de camper. En dan nog even het schip verhalen naar een andere plek, omdat ie hier niet nog een week kan blijven liggen en wij nog niet precies weten wanneer we terug zijn. We lunchen bij de Mastenbar en drinken dan nog een glas wijn aan boord.
We willen overnachten op de Gependam bij de Buyshaven. De betaalautomaat is stuk. En om te betalen moeten we naar de overkant van de haven onder het havenkantoor. Daar blijkt dat alleen voor een staplaats zonder voorzieningen 12 euro moet worden betaald. Dat vinden we een beetje zonde, dus gaan we terug naar het parkeerterrein van de Compagnieshaven, waar we gratis kunnen staan.
Dinsdag 9 juni
Eerst even boodschappen doen en dan op pad. We willen over de dijk naar Lelystad, maar die blijkt afgesloten. Dan maar over de afsluitdijk. Het si vandaag nog aardig bewolkt, maar het is goed toeven in de camper. We rijden naar het centrum van Leer, waar een parking is. Wandelingetje over Uferpromenade en door de winkelstraat terug. Na het eten is het aardig opgeklaard en lopen we (ik dacht richting Seeschleusse), een rondje om het kerkhof.
Woensdag 10 juni
Bijtijds vertrek, we kunnen maar moeilijk Leer uitkomen. We moeten over een brug, waar we te zwaar en te breed voor zijn en de navigatie stuurt ons tot tweemaal toe de verkeerde kant op. Uiteindelijk vinden we de snelweg en kunnen we zo via binnenwegen naar Cuxhaven komen. Daar parkeren we de camper op de Alte Liebe Stellplatz. Na de lunch een wandelingetje langs de semafoor en een luie middag in de zon, kijkend naar de schepen en scheepjes, die de Elbe op en af varen. Het is hier nog erg rustig in de haven, weinig Nederlanders ook nog.
We eten lekker asperges bij de Seglerverein. Mooie dag, veel wind (noord en koud)
SMS met M en M, die in Kappeln zijn met de camper, ook zij hebben bemerkt dat er nog maar weinig jachten onderweg zijn. We spreken af dat we gaan proberen elkaar vrijdag in Rendsburg te ontmoeten.
Donderdag 11 juni
Douchen bij de jachthaven en na nog een kopje koffie, vertrekken we via binnenwegen richting Wischafen, waar we één van de ponten over de Elbe naar Glückstadt nemen. Er varen er vier tegelijk, dus we hoeven niet lang te wachten. Onder de dijk door naar Brunsbüttel, over een Hochbrücke naar het sluisencomplex, waar we de camper parkeren en even gaan kijken in de jachthaven en bij de sluis, er vaart net een cruiseschip uit en een containerschip in. Boodschappen en dan door naar Meldorf, een haventje aan de Waddenzee. Mooi plekje in een Lauwersmeerachtig gebied.
Leuk wandelingetje met prachtig uitzicht, het is laagwater. Straks met hoogwater nog maar een keer gaan kijken, tegen zonsondergang. Lekker buiten zitten en Ruud maakt weer een onovertroffen varkenshaasje.
Mooie rode zonsondergang, heerlijk dagje.
Vrijdag 12 juni
We rijden landelijk naar Friedrichstadt, waar we bij de oude jachthaven parkeren en het stadje met Nederlandse achtergronden bezoeken. Mooi weer, erg warm.
Kopje koffie en een Erdbeerenschnitte en dan weer verder richting Fockbek, vlakbij Rendsburg, waar Mandi en Marianne staan bij het zwembad. Even bijkletsen, de laatste keer dat we elkaar zagen was in Vilanova in januari. Gezellige avond met spelletje jeu de boule.
Zaterdag 13 juni
We vertrekken bijtijds en rijden naar de Eisenbahnhochbrücke van Rendsburg, waaronder de Schwebefähre hangt, kopje koffie bij de Schiffbegrüssungsanlage.
Dan rijden we door naar Kiel, naar de Olympiahaven Schilksee. Parkeren de auto en lopen dan langs het strand naar het haventje van Strande, zooooo bekend terrein. We eten bij Bruno knoflookgarnalen. Wel begint het erg donker te worden en als het eten op is, begint het te regenen. We zitten onder een grote parasol, dus we wachten gewoon tot het droog is en met een ijsje in de hand wandelen we terug. Kopje koffie buiten en dan begint het echt te regenen. Nou ja, toch een heerlijk dagje!

Dieke

Schip verruild voor camper! Ook weer heeeeeeeerlijk!
Vurrukkulukkuh dagen zo te lezen! Ga er maar lekker mee door!! Puuuuuuuur genieten!
En dank weer voor het meereizen!
Veel plezier en lieve groet!

ineke

Dus geen Frankrijk. Wel heerlijk zo'n afwisseling boot/camper. Joep vertrekt morgen weer naar Cannes en komt zaterdag weer terug. Ik moet woensdag op de meisjes passen in Utrecht. Nog veel plezier jullie en niet te veel torten eten! Niet goed voor het gewicht!
Groetjes Ineke