AltijdOnderWeg.reismee.nl

Één tropische dag!

Woensdag 3 juni

We gaan weer aan boord, de vooruitzichten tot en met het weekend zijn goed, vrijdag lijkt het zelfs tropisch te gaan worden.
Donderdag 4 juni
In de kuip zittend, genietend van een kopje koffie, zie ik een bekend hondje voorbijkomen. Ik denk, dat zou de hond van Nico en Elly wel eens kunnen zijn, en jawel, daar komt Elly achteraan wandelen. Leuk altijd vrienden te treffen. Zij zijn vandaag uit Hoorn komen varen.
Wij varen vandaag met een mooie bakstag wind naar de Blocq van Kuffeler.
Mooi weer en redelijke temperatuur zo met ruime wind.
Vrijdag 5 juni
We wind die zuidoostelijk is, blaast ons zo langs de dijk richting Pampus. Warm al nu om 11.00 .Mooi varen zo, dan wordt de windrichting wat meer zuid. En moeten we meer aan de wind, west om Pampus heen, dan een slagje en zo liggen we bijtijds in Muiden bij de KZRVM. Er is een code oranje afgegeven voor vanavond. De te,erratum gaat oplopen tot boven de 30 graden en vanavond komt dan onweer met harde windstoten, is de verwachting en gaat het weer afkoelen.
Wij pikken in Muiden Anna op, die het weekend bij ons gaat doorbrengen. We eten heerlijk bij de Koninklijke. Het onweer valt mee, wel regen, en meteen ook afkoeling.
Zaterdag 6 juni
Wind west 4, zon en een redelijke temperatuur. We zetten zeil in de geul en varen dan langs Pampus, waar een vliegerfestival wordt gehouden.
Mooi, iets mee dan halve wind varen. Met 1 rif in het grootzeil en de genua wat ingedraaid, varen we zo prachtig maar Enkhuizen, dit zijn DE dagen waar je het voor doet.
Heerlijke dag. We eten spaghetti aan boord en lopen 's avonds nog een rondje door Enkhuizen, waar dit weekend het Jazzfestival plaatsvindt.
Zondag 7 juni. We bekijken de weersverwachting en zo te zien blijft de wind uit noordelijke richtingen waaien, en is het dus nog steeds frisjes.
Als het zo blijft, gaan we met de camper een paar dagen weg en laten de boot hier liggen.

Dieke

Nou, dat waren goede vaardagen zo te lezen! ????????????????
En dan OP naar fijne camperdagen! Waar gaat de reis naar toe?? Veeeeeel plezier in ieder geval maar weer en DANK voor het meereizen!
Groetjes!????????

ineke

Wel, wel er wordt zelfs koninklijk gegeten! Leuk hoor! Gaat de camper naar Frankrijk? Veel plezier!
Groetjes Ineke

Arent

Als je zo leuk schrijft over Nederland dan zou ik daar wel eens weer willen zijn, nat of niet nat!
Blijf schrijven over je avonturen, dan blijf ik lezen.
Hartelijke groet van het verre land,
Arent