AltijdOnderWeg.reismee.nl

Eaux Puissaux

Dinsdag 3 maart

We zijn allebei vroeg wakker en uitgeslapen, dus we rijden 'al' om 10.00 de camping af.
Met een ruime bocht om Barcelona heen, het is prachtig weer vandaag en niet echt druk op de weg, dus het gaat lekker. We rijden tot Narbonne en vinden daar een goede camperplek met automaat.
We staan vlak bij een winkelcentrum, waar we nog even heen lopen.
Woensdag 4 maart
Het waait hard vandaag, het is een stuk kouder en het heeft wat geregend. We gaan eerst boodschappen doen en rijden door Narbonne. Dan de mooie A 75 op richting Millau. Zeer fraai gelegen weg, niet druk en door de bewolking met af en toe felle opklaringen, zien we mooie landschappen aan ons voorbijtrekken. Op de brug, geopend in 2004 en de hoogste brug in constructie (343 meter) ter wereld, trekt de wind ineens enorm aan en begint het te sneeuwen.
Twee dagen geleden zaten we nog op het terras in de zon te eten. Het kan verkeren.
We stoppen nog even op de dichtstbijzijnde parkeerplaats om terug te kijken naar het viaduct en rijden dan naar het plaatsje Millau waar we op de camperplek willen overnachten.
in de NKC app wordt gewaarschuwd dat de plek moeilijk te vinden is, moeilijk toegankelijk en dat het ook nog eens moeilijk is om je betaling geregeld te krijgen zodat de poort opengaat. Nou dat klopt, we moeten telefonisch contact met de organisatie opnemen omdat de toegangskaart, die we overigens wel uit de machine weten te toveren, de slagboom niet wil doen openen.
Nou ja, het lukt en de wifi is prima. We lopen nog even het stadje in, dat er gezellig uit ziet.
Donderdag 5 maart
Koud, maar strak blauwe lucht, we gaan vandaag de Route de Gorges du Tarn rijden.
Maar eerst zien dat we hier van de camperplek afkomen. Dat gaat weer moeizaam.
Maar makkelijker dan erin komen.
Eerst naar Le Rozier, dan via La Malène via een prachtige weg naar Ste Enimie, we rijden helemaal alleen op de weg, het is pas daarna dat we wat verkeer tegenkomen.
Wat een supermooie tocht, we eindigen in La Canourgue, wat het klein Venetië van Frankrijk wordt genoemd. Er is hier een gratis Camperplek.
Even het dorpje in, koffie met een crêpe, overal verrassend oude vakwerkhuizen en leuke steegjes.
'S'avonds lopen we het dorp weer in en stappen binnen bij Hotel du Commerce, een hotel, dat al drie generaties door dezelfde familie wordt gerund, er is sindsdien ook niet zo heel veel veranderd.
We eten er een lekkere entrecote met frietjes en sla en dan lopen we weer door een koud Canourgue richting Camperplek.
Vrijdag 6 maart
Mooi weer vandaag, fris, maar helder. Broodje bij de bakker en dan rijden we over de mooie A 75 naar Clermont Ferrand. Een klein stukje péage en dan pakken we de oude Route National naar Moulins. Op zoek naar een camping, slaan we af bij een bordje wat ernaar verwijst. Niets gevonden, wel over hele kleine weggetjes, buigen we toch maar weer af naar de wat grotere Route National richting Moulins, kijken of er een camperplek in de buurt is. Die is er in St Pourcain sur Sioule, een mooie, rustige plek aan de rivier, 500 meter van de dorp en nog gratis ook, alleen voor stroom en water moet je betalen.
Kopje koffie in de zon en dan lopen we nog een rondje door het aardige stadje, ooit een druk centrum, omdat de A 9 er doorheen loopt en er verder geen doorgaande weg was. Nu een rustig provinciaal plaatsje.
Zaterdag 7 maart
We rijden over de A 9 richting Moulins, dat is de Route National, die overgaat in de de N 7. Mooi weer vandaag, zonnig, beetje sluierbewolking.
Ter hoogte van Moulins horen we pfffffffft en al spoedig dringt het door dat we een lekke band hebben. Slechte plek, zegt Ruud en dat is waar, we gaan aan de kant, maar staan op een oprit, nou ja, het is niet anders. Oranje hesjes aan, driehoek neerzetten. Ruud probeert de camper omhoog te krikken, maar helaas, we staan een beetje schuin naar de verkeerde kant en dat gaat dus niet lukken. We bellen met de ANWB, die adviseren ons het alarmnummer 112 te bellen, maar daar krijgen we te horen dat we 17 moeten bellen. Zo gezegd, zo gedaan, ze komen eraan.
Na een drie kwartier stopt er een personenauto, de gendarmerie.
Heeft U al gebeld?
Jazeker
Ik zal nog een keer voor U bellen
Graag
Ze komen binnen 10 minuten zegt hij en laat zijn auto achter de camper staan met zwaailicht aan.
Dan arriveert de Dépannage, hij heeft ook geen goede krik en belt dan maar een collega. Met veel gevloek en getier wordt de camper opgekrikt en het reservewiel gemonteerd.
Zo nog even de administratieve afhandeling, of we achter hem aan willen rijden, dan kan ook de bandenspanning nog even worden gecontroleerd. Bij de garage aangekomen, horen we vanuit de werkplaats weer veel gevloek en getier, en blijkt de compressor het niet te doen.
Goed, het is niet blijkbaar niet zijn dag. Hoe dan ook wij zijn weer geholpen en rijden langs een autowasserette, waar we de bandenspanning kunnen controleren.
Boodschappen en dan rijden we door naar La Charité sur Loire, waar we een aardig plekje langs de Loire vinden met nog 4 andere campers. We zitten buiten met een glas wijn en een prachtige rode avondlicht maakt de dag weer goed.
We eten in het stadje Pot au feu de Biche (wat is dat, vraag ik aan de serveerster, waarop een andere gast zegt: Bambi, dat is duidelijk.

Dieke

Zo, weer een end meer richting vaderland he, na een enerverend traject met sneeuw en lekke band!! Vervelen doen jullie je niet.....hihihihi...... Dank weer voor het meereizen!
Goede rest van de reis toegewenst en blijf volop genieten!
Groetjes!

Arent

Dit is echt een heel spannend en leuk verhaal, er zit ook een lachertje in.
Misschien op momenten waar het niet zo 'rolt' is de uitspraak: "De reis was fijn maar heerlijk is het om thuis te zijn" ietsje meer van toepassing.
Ik geloof heus wel dat the reis fijn was en is, aan de vele verhalen te lezen, ik reis lekker mee, dus.
Een goede thuis reis wordt jullie dan ook toe gewenst,
Arent

Angelique

pffft, spannend maar gelukkig goed afgelopen