AltijdOnderWeg.reismee.nl

Barcelona

Dinsdag 17 februari

Het stormt als we wakker worden, de camper schudt ervan en het is flink afgekoeld, tijd voor de wegwezers, het zand zit overal.
We rijden via de binnenwegen naar El Saler, net onder Valencia, onderweg af en toe regen.
Woensdag 18 februari
Het is weer een beetje opgeklaard, met wat blauwe stukken in de lucht, nog wel frisjes en veel wind. We pakken de bus, die hier voor de camping stopt, naar de stad en lopen dan door het centrum. We gaan tapas eten bij een leuke tent El Molina, nadat we door de Mercado Central zijn gelopen, een mooie overdekte markt.
Dan naar Museo de las Ciencias, onderdeel van de Ciudad de las Artes y las Sciencias, het grootste vrijetijds en cultuur complex van Europa, gebouwd in een voormalige rivierbedding van de rivier de Turio. Mooi gebouwencomplex.
Donderdag 19 februari
Goed reisweer vandaag, zonnig. We rijden via de 340 min of meer parallel aan de snelweg en dat gaat prima. We mikken op Peñiscola, ongeveer halverwege Valencia en Barcelona en we zij daar al bijtijds, zodat we een kopje thee en glaasje wijn buiten in de zon kunnen drinken.Een prima camperplek dit, om te onthouden, goede standplaatsen en overal free wifi en dat voor 10 euro. Rustig dagje zo.
Vrijdag 20 februari
Ook vandaag weer een reisdag, via de 340 langs de kust en langs de snelweg. We lunchen aan een haventje halverwege en rijden dan door naar Gava, vlak onder Barcelona, camping Estrella de Mar. Het nadeel van slechts 80 km per uur kunnen rijden, is dat de vrachtwagens hier op de B wegen ook 100 rijden, dus binnen de kortste keren, rijdt er een treintje van vrachtwagens achter je, we stoppen dan ook regelmatig om ze voorbij te laten.
Zaterdag 21 februari
We vinden het niet zo'n gezellige camping hier (wel duur), dus verhuizen we naar Vilanova i la Gertrú. Dat is wel wat verder weg van Barcelona, maar van daaruit gaat er ook een bus naar Barcelona stad.
Wasjes draaien en terwijl ik de tweede was opvouw, barst er een geweldige onweersbui los met hagel, het ziet er niet naar uit dat die voorlopig ophoudt. De was is droog, maar hoe krijg ik 'm droog naar de camper, het is een heel eind lopen.
Snel naar de supermarkt hiernaast en daar vuilniszakken gekocht. En zo kom ik toch nog redelijk droog (de was in elk geval) terug.
Zondag 22 februari
We gaan met de bus naar Vilanova, lopen langs de boulevard, die heel druk is. Het is vandaag stralend mooi weer en iedereen loopt te wandelen en gaat lekker uit eten. Wij doen dat ook. We gaan op een druk terras zitten, maar aangezien er maar ober is voor het hele terras, duurt het maar en duurt het maar, dus na een half uur wachten, vertrekken we maar weer en zoeken een ander terrasje. Dat is minder druk, maar waarschijnlijk dus ook minder lekker. Hoe dan ook, met gevulde magen, pakken we weer de bus naar de camping en bereiden ons voor om Anna te gaan ophalen van het vliegveld. Eerst nog gas tanken in Sitges en diesel.
Zo zijn we zeer op tijd op het vliegveld, eten nog even een broodje en pikken dan Anna op.
Maandag 23 februari
Lekker uitslapen en dan bus naar Vilanova, heel rustig nu, we lopen wat langs het strand. Er zijn maar een paar eettentjes open vandaag, maar wel leuke.
Verder rustig dagje.

Dieke

Weer vanalles beleefd dus! Leuk hoor!
Dank voor het meebeleven!
Gezellige week-met-z'n-drieën!
Groetekens!

ineke

Pas in Barcelona op je spulletjes! Wij zijn daar bestolen van een hele tas met inhoud.
Verder een prachtige stad met veel moois en lekker eten.
Wij aten bij Los Caracolles het oudste restaurant van Barcelona, leuk om te doen.
Groetjes