AltijdOnderWeg.reismee.nl

Oliva

Woensdag 10 februari

Boodschappen en dan via een mooie kustweg de 332, die slingert langs de kust en af en toe onder de snelweg AP7 door. De vijfde versnelling werkt niet naar behoren, schiet er voortdurend uit, dus rijden we niet over de snelweg, maar pakken de wat kleinere wegen en dat is niet erg, want dat was eigenlijk toch al het plan. De terugweg niet over de snelwegen, en zo zie je toch weer een andere kant van het land. Er worden allerlei gewassen geoogst en dat is een drukte van belang. Hele busladingen vol werkers, die de onmetelijk lange rijen gewassen oogsten. Het is middaguur en ze zitten allemaal buiten te lunchen.
De eerste camping waar we aankomen, is vol. Allemaal overwinteraars, de tweede is dicht en de derde is ook vol?? Maar de receptioniste vertelt ons dat er nog een andere camping is verderop landinwaarts. Nou, even doorrijden dan maar, voor morgen wordt er een mindere dag verwacht voor wat betreft het weer, dus willen we toch eigenlijk op een camping staan.
We gaan weer verder, slechts 200 meter verderop is een camperplek, dat valt mee, helemaal prima, met sanitair en wifi, dus prima geschikt.
Donderdag 12 februari
Geheel bewolkt vandaag en af en toe regen, grijze dag. We slapen lekker uit en met internet vervelen we ons nooit, dus pas in de middag even tijdens een droog moment even een wandelingetje naar de super en dan weer vóór de bui terug.
Vrijdag 13 februari
De komende dagen wordt er goed weer verwacht, rond de 20 graden, dus we blijven lekker hier in de buurt van Valencia, we hopen daar op een camping bij het strand te kunnen staan. Ook vandaag volop zon en lekker zo'n 18 graden.
Door het probleem met de vijfde versnelling, schiet het niet echt op, maar rijden we wel en leuke route. Ook vandaag weer prachtig langs dalen met mooi bloeiende amandelbomen. We komen vlak langs Vall de Laguar, de camping waar Mandi en Marianne vorig jaar stonden en waar wij ook nog 3 nachten zijn geweest. Vanochtend bericht gehad dat zij nog in de Algarve staan, zij hadden een probleem met een wiellager.
Camping Azul in Oliva, die we als doel hadden uitgezocht, blijkt pas in maart open te gaan, maar even verderop is een Eurocamping en daar hebben we een mooi plekje in het duin met zicht op het strand. De komende dagen blijven we maar even hier. Het is nog zo'n 440 kilometer naar Barcelona, waar we pas de 21e hoeven te zijn ( de 22 komt Anna voor een week).
Zaterdag 14 februari en zondag 15 februari en maandag 16 februari
Lekker weer, 20 graden, beetje langs het strand gelopen. De komende dagen ook nog mooi weer, nog even hier ervan genieten, het is zo'n geweldige plek aan het strand, zo achter een klein duinen rij, zicht op zee.
Even bijkomen van alle reisindrukken.
Morgen verder naar Valencia, waar we ook nogeen dagje de stad in willen

Angelique

Kunnen jullie een mooie foto van de camper bij het strand maken? Groetjes van ons

Dieke

Ha mooiweergenieters!
En wij maar ruiten krabben 's morgens!! Verschil moet er wezen!! Succes met de 5e versnelling!! Al eerder in Valencia geweest?? Leuke stad hoor! Lekker voor Anna, Spaanse voorjaarsvakantie! Veel plezier gedrieën M
Groetjes!

ineke

staat er soms ook een bankje in die duinen?
groetjes