AltijdOnderWeg.reismee.nl

Águilas

Zaterdag 7 februari

Aan de eigenaar van de B en B waar we staan, vragen we of deze weg, die leidt naar Antequera mooi is. Hij zegt ja, maar tegen de tijd dat je er bent, ben je wel misselijk, een en al bocht.
Het is een mooie weg en in Antequera aangekomen worden we weer door de supersmalle straatjes geleid. Spannend, maar het lukt.
Dan door richting Granada, waar we eerst bij een grote Mediamarkt een nieuwe stofzuiger kopen en dan de camping opzoeken.
Zondag 8 februari
Na de gebruikelijke ochtendrituelen, rijden we naar Monachil, waar een leuke wandeling te maken is. Het dorp is leuk gelegen, maar de straatjes zijn wederom smal. We vinden de plek waar we de camper zouden moeten parkeren, maar die staat overvol, vandaag zondag, dus we zijn niet de enigen die een eindje willen wandelen. Jammer, dan maar niet. Het mag maar niet lukken het wandelen. We rijden via de noordzijde van de Sierra Nevada, een prachtige route, zelfs nog een paar vlokjes sneeuw gezien, we genieten van de vergezichten, het is half bewolkt vandaag en dat geeft een mooie belichting van de bergen. We rijden door naar Agua Amarga, bij Cabo de Gata, waar een camperplek op het strand is. Helemaal naar tevredenheid, wat een rust hier, alleen een paar campers en een cafeetje op het strand. Genieten, we drinken in het zonnetje buiten een glaasje wijn.
Maandag 9 februari
We willen vandaag wandelen, de zon schijnt, maar en staat een flinke wind. Het is niet echt aantrekkelijk om te lopen. We doen een klein stukje omhoog met mooi zicht over Agua Amarga. Dan drinken we een kopje koffie in de strandtent en bekijken de grotwoningen in de rotsen.
We rijden naar Caboneras via een mooie kustweg, halen daar een brood en rijden dan naar Playa del Muertos.
Lunchstop aan de kust en dan een prachtige weg richting Aguilas.
Geen kleine straatjes vandaag, maar wel het laatste, piepklein plekje voor de camper op de camping aldaar, waar Ruud met een geweldige precisie in weet te parkeren.
Komend weekend begint hier het carnaval, kijken of we dan een rustige plek kunnen vinden om die dagen door te komen.
Dinsdag 10 februari
We slapen lekker uit en gaan dan lopen langs een kustpad naar Aguilas. Langs de boulevard zijn veel restaurants dicht, maar we vinden er een die helemaal vol zit en waar ze een prima menu del día serveren. Met een glaasje wijn erbij, slaat de slaap meteen weer toe. Maar we moeten nog terug lopen. Wasje draaien, lekker rustig dagje zo, morgen gaan we weer verder.

Dieke

Errug leuk om weer een stukkie met jullie mee te reizen!
Zoals jij schrijft, Stans.....je ziet alles zo voor je!
Heeeeeeeeerlijke dagen verder! Blijft genieten he!
Groetjes!

elza

Ben weer een stukje meegereisd. Prachtige plaatjes,mooi verhaal. Een geweldig avontuur. Veel plezier nog. Liefs van hier.

ineke

Hoi Stans en Ruud,
Dank voor de felicitatie en de mail. Geniet van jullie reis!
Wolly is vrijdag aan de beurt!
Groetjes Ineke