AltijdOnderWeg.reismee.nl

Andalusië

Zaterdag 3 januari 2015

We horen M en M ( oude zeilvrienden) al om 08.15 vertrekken, wij draaien ons nog eens lekker om.
Wij gaan rond het middaguur en rijden dan over de snelweg naar Sagunto, net vóór Valencia, een kleine, wat rommelige camping met een mooie entree en een uiterst vriendelijke Engelse dame die ons alles vertelt wat nodig is. De camping ligt aan het strand. Nadat we de camper hebben geparkeerd, nemen we ons kopje koffie mee naar het strand en genieten daar nog even van de zon.
Er schijnt ook een restaurant op de camping te zijn, dat gaan we uitproberen, ze hebben een dagmenu, met een fles rode wijn erbij zijn we 19 euro kwijt voor een uitgebreide salade, brood en rijst met een gebakken visfilet in een lekker sausje.
In de avond twee afleveringen van de Sopranos.
Zondag 4 januari 2015
We hebben gisterenavond de route voor de komende twee dagen bekeken. We gaan eerst vanaf Valencia, over de kustweg de 332 naarDenia.Er is een daar camping, weer aan zee, Los Pinos. We rijden eerst helemaal verkeerd, komen bij een gasopslagplaats uit en moeten draaien om terug te kunnen over een smal weggetje.
Uiteindelijk vinden we via de coordinaten de camping. Ook hier is het weer een gezellige rommelige sfeer, maar het is er schoon en je kunt hier via een camino naar Denia lopen. We lopen een deel ervan, mooi licht en mooie plaatjes. Heerlijk om zo buiten te kunnen zijn.
Maandag 5 januari
Stokbrood gehaald bij campingwinkeltje en dan rijden, we willen vandaag naar de Cabo de Palos, even voorbij Cartagena. Het is een beetje heiig vandaag, de temperatuur is prima. We rijden een prachtige route via Xabia, de N 332 over de brug Montgó met mooie vergezichten voor en achteruit.
In Calp vinden we een Lidl, waar we boodschappen doen. Dan over de snelweg Benidorm, de hoogbouw en drukte omzeilend en ook Alicante rijden we voorbij.
Onder deFaro van Palos, parkeren we de camper. Wandeling naar boven met mooi uitzicht. We blijven hier vannacht ook staan.
Dinsdag 6 januari
We vertrekken bijtijds en rijden via een mooie route naar Aguilas, waar we de camper parkeren aan de boulevard en een kopje koffie gaan drinken, met zicht op de burcht.
We rijden richting jachthaven om daar een lunchplek te vinden, maar het blijkt een grote moderne marina te zijn, geen sfeer, dus rijden we door over de kustweg, verrassend mooi en verlaten. We vinden een prachtige plek aan het strand en gaan daar lunchen. Na de lunch rijden we afwisselend over de snelweg en kustweg, door een dor, maar fraai landschap, met hier en daar grote plastic kassen, soms hele stukken geen bebouwing (je waant je in het Wilde Westen). Rond 17.00 komen we aan bij het natuurparkCabo de Gata,waar weneerstrijkenop camping Los Escullos.
Proberen of ik van hiervandaan niet alleen mijn verslagje kan versturen, maar ook de foto's.

Dieke

Ha vakantiegenieters!
Dank voor het meereizen. Klinkt allemaal echt super vakantieachtig! Heeeeeerlijke tijd verder toegewenst!
Groetjes uit waterkoud Nieuwegein!

Ineke

Hoi Stans en Ruud, eindelijk gevonden hoe we jullie kunnen volgen. Leuk jullie verhalen te lezen en een beetje mee te reizen. Misschien zoeken wij ook nog even zon, maar dat weet ik nog niet zeker.
Hele fijne reis en tot het volgende verhaal.
Groetjes Joep en Ineke