AltijdOnderWeg.reismee.nl

We zijn onderweg

Vrijdag 26 december 2014

We vertrekken op Tweede Kerstdag in de middag, nadat we Anna hebben weggebracht naar Voorthuizen. Het is goed weer, een beetje zon, wel is het erg druk op de weg.
We gaan bij Jan en Riet inRoosendaallangs, een vriend en oud compagnon van Ruud.
Met hen gaan we in Breda bij de Japannner eten, erg lekker en na nog een kopje koffie bij hen thuis gaan we lekker slapen, kacheltje snort in de camper.
Zaterdag 27 december 2014.
Ik wordt om 06.00 wakker en hoor wat getikkel op het dak, te zacht voor regen. Als ik uit het raam kijk, blijkt er een flinke laag sneeuw te liggen, zo'n 10 cm en het sneeuwt nu ook nog steeds. Gauw weer het bedje in, heerlijk slapen.
We ontbijten bij Jan en Riet, en na de nodige kopjes koffie en een douche, vertrekken we weer. Het eerste uurtje flink wat slush op de weg, maar bij Antwerpen wordt het wat beter, hier meer natte sneeuw, die niet blijft liggen.
Vandaag is het erg rustig op de weg, zonder files rijden we Antwerpen en Brussel voorbij.
Rond vieren gaan we bekijken waar we kunnen overnachten. Het wordtArlon,waar een camperplek moet zijn bij de brandweerkazerne. We rijden heuvelopwaarts door de smalle, gladde straatjes van Arlon en en weer omlaag, geen brandweerkazerne te zien, we moeten zelfs nog even een stukje achteruit omdat we een afslag gemist hebben.
Aan een voorbijganger vragen we waar de brandweerkazerne is.
We zijn niet de enigen daar, er staan al 6 campers. Prima plek met water en stroom.
De brandweer klopt wel aan om ons goede feestdagen toe te wensen en een vrijwillige bijdrage te vragen. Als dank krijgen we een jaarkalender. Nu nog hopen dat ze niet hoeven uit te rukken vannacht.
We eten aan boord en na het eten, kijken we drie afleveringen van de Sopranos.
Vroeg naar bed.
Zondag 28 december 2014
Het heeft aardig gevroren vannacht, maar als we opstaan schijnt het zonnetje. We rijden door een besneeuwd landschap, met afwisselend zon en toch ook wel best donkere wolken, maar de wegen zijn droog en schoon. We gaan vandaag kijken hoever we komen, voor morgen wordt er weer wat minder weer voorspeld.
Op de parkeerplekken waar we stoppen is het koud, winderig en glad. Het lijkt wel of we op weg zijn naar de wintersport. We gaan kijken of we vandaag Lyon kunnen halen, op camping Indigo, waar we all een paar keer eerder hebben gestaan.
Pas in de buurt van Beaune is de sneeuw weg, alleen nog op de hoger gelegen heuvels zien we at sneeuw liggen.
Rond 18.00 zijn we op Camping Indigo inLyon.Het is hier, koud, heel koud en winderig.
Morgen gaan waarschijnlijk we een dagje Lyon doen.

renée

gezellig! jullie zijn in de buurt! rij vooral voorzichtig en goeie tocht! xxx

Dieke

Heeeeeel leuk jullie zo te mogen volgen!! Veel plezier in Lyon, en voorzichtig op de weg!
Fijne laatste 2014-dagen! En alvast superdagen voor 2015!