AltijdOnderWeg.reismee.nl

Naar Portugal

Maandag, dinsdag Mooi weer 20 graden en lekker fietsen langs het kanaal. Ook hier is het restaurant dicht, wat een pech, geen Almond Cream dus dit keer. Maar het blijft hier een heerlijke oase, prima plek om te vertoeven.

Woensdag 16 januari. Beas de Granada

We gaan weer verder. Gas tanken, boodschappen en langs de weg langs de Sierra Nevada ook nog diesel. We kunnen weer vooruit voorlopig. Mooie rit, weer ok, beetje heiig, dat is wel jammer, maar als we eenmaal op de aardige camping staan, wordt het zonniger en helderder en zien we de besneeuwde toppen van de Sierra, mooi!Yvonne en Pieter zijn 14 dagen in Granada en we willen Hier niet aan voorbij rijden zonder contacttet hen te hebben. We appen en spreken af morgen elkaar te zien. Zij met de bus, wij ook met de bus en we treffen elkaar dan bij de kathedraal.

Donderdag 17 januari .Wij zijn als eerste bij de kathedraal en drinken op het pleintje daar een kopje koffie en al spoedig komen zij ook. We gaan gezamenlijk lunchen en doen dat ineen leuk visrestaurant, honderd meter verderop. En zo is de middag met bijpraten wel snel voorbij en pakken we de bus weer terug naar Beas en zij naar Otura. Gezellig middagje.

Vrijdag 18 januari. La Puebla de Cazalla. 194 km

Beetje heiig hier en frisjes, we rijden door ene prachtig landschap van olijfgaarden, tientallen kilometers achtereen, mooi onderhouden.We zijn bijtijds en overwegen door te rijden tot voorbij Sevilla, lunchen wellicht op de camperplek van La Pluebla, maar die ziet er zo goed uit, dat we besluiten te blijven. We wandelen omhoog het dorpje in en genieten daarna weer van het zonnetje. De weersvooruitzichten zijn niet zo gunstig, er wordt in het weekend veel regen verwacht. Morgen door naar Portugal, denken we.

Zaterdag 19 januari Albufeira 297 km

Bijtijds op weg, bewolkte dag, vannacht heeft het geregend. Het blijft zo vandaag, eerst naar Ayamonte voor nog wat boodschappen bij de Mercadona, waar het ontzettend druk is en we nauwelijks een parkeerplek kunnen vinden. Dan door naar Falesia, dat is vol, beide camperparken, morgenochtend vroeg terugkomen is het advies. We kunnen iets verderop op een parkeerplaats staan, dat doen we dan maar. In de avond besluiten we toch maar een andere plek te zoeken, het is hier een beetje mistroostig. Het regent ook behoorlijk. We rijden naar een nieuwe camperplek ten noorden van Albufeira, 9 km verderop.Prima plek voor een nachtje, nog niet alles is aanwezig.

Zondag 20 januari Falesia 9 km

We rijden al weer bijtijds, het is een uurtje vroeger hier dan in Spanje. Er is een plekje voor ons, vandaag nog geen stroom, morgen wel. Het voelt een beetje als thuiskomen, we blijven hier minstens een week. Weer is weer goed, beetje onstuimig, maar volop zon weer en de kachel blijft uit!De fietsen van stal en naar het strand, (Praia de Falesia, prachtig)dat kan ook lopend, maar we gaan ook zo uit eten bij ons favoriete restaurant Flor da Mar, waar we weer hartelijk worden ontvangen. En het eten is weer heerlijk, met toe de mangomousse. Zo lekker dat we vergeten zijn er een foto van te maken, nou ja, dat kan van de week ook nog wel een keer.

Riet

Allemaal bekende plaatsen voor me,Ik heb Daar goede Herinneringen Aan.Veel fossielen gevonden,en Zalig tong gegeten.we hebben voor Het eerst weer zon!!wel Koud,maar dat hindert niet!!Vorige brief was niet aangekomen,ik hoop deze wel,blijven genieten!!Riet.

Dieke

Klonkt weer heeeeeeeerlijk EN leuk allemaal! Bijzonder om Yvonne en Pieter zo te ontmoeten!
Geniet maar van de aangename temperaturen......hier is ‘t rond ‘t vriespunt en voor morgen wordt er sneeuw voorspeld......brrrrrrr........ Heel fijne vakantie verder! Groetjes!

Angelique

Hier mooi winterweer, ook leuk! Veel plezier

tjitske en marcel

zo wat is het mooi in Portugal, geweldige foto,s ik ben er nog nooit geweest ,zou daar best eens willen kijken maar dat zal wel nooit gebeuren . groetjes van ons en geniet er lekker van