AltijdOnderWeg.reismee.nl

Camperverhalen

Maandag 13 mei

Rustdag, P en Y gaan wandelen, ook nu weer heel warm, maar er lijkt een weersverandering op komst.

Dinsdag 14 mei Donald

Goede, mooie rit, maar helaas een teleurstelling als we bij camping Hot Springs aankomen, we hebben een bevestigde boeking, maar de camping blijkt gesloten??? En we zijn niet de enigen, met ons nog twee campers voor een gesloten slagboom. We rijden nog zo’n anderhalf uur verder naar Donald waar we wel terecht kunnen, mooie plek tussen de besneeuwde toppen. Wel een stuk frisser dan gisteren, maar we kunnen nog buiten een glaasje drinken.

Woensdag 15 mei Banff

Onderweg stoppen we voor een kopje koffie bij het Visitor’s Centre, maar helaas dat verkopen ze niet, wel zien we aan de overkant van de weg een zwarte beer met twee jongen, wij hebben geen berenspray bij ons, maar we zijn ook niet echt van plan wat dichterbij de beer te komen. Inzoomen met het fototoestel, dat vinden we leuk genoeg. We kopen een parkpass voor drie dagen en zijn al redelijk bijtijds in Banff, de eerste plaats in een nationaal park. Omdat het vandaag prachtig weer is, besluiten we om vanavond al met de Gondola naar het uitzichtpunt te gaan, Yvonne heeft al uitgezocht dat er een combiticket bestaat, voor de gondola en een tweegangen menu. Met de bus naar de stad, en dan wordt het krap om de gondola van 17.10, die we hebben geboekt, te halen met de shuttle bus. Gelukkig stapt er gelijk met ons een vriendelijke dame uit de bus, die een taxi voor ons wil bellen en zo zijn we op tijd bij de lift.Wat een magnifiek uitzicht hier, wauw. We gaan eerst eten en kijken dan wat rond.

Donderdag 16 mei

Goed dat we gisteren al omhoog zijn geweest, vandaag regent het. We gaan vandaag met een van de campers boodschappen doen en een wasje draaien. De kachel bij Y en P doet het niet en de verhuurmaatschappij zegt dat ze dat maar “even” naar Calgary moeten rijden omdat daar de dichtstbijzijnde monteur zit. Nou zo veel tijd hebben we niet, dus er wordt door hen een elektrisch kacheltje aangeschaft.

Rustig dagje voor ons.

Vrijdag 17 mei Jasper

Vandaag gaan we de Icefields Parkway rijden, volgens het boekje de mooiste weg van west Canada. Allereerst naar Lake Louise, een mooi meer, waar een hotel aan staat, prachtig gelegen. Tegen de tijd dat we weer vertrekken, komen de grote bussen aan. Het weer is matig, af en toe wat regen, maar over het geheel genomen niet slecht.Wij rijden door, het is een mooie weg en we stoppen dan ook vaak, bij waterval en gletsjer en zijn dan na een toch wel lange reisdag aangekomen in een regenachtig Jasper, de camping ligt in het bos, met regen niet zo geweldig, het is maar voor een nachtje.

Zaterdag 18 mei Clearwater

Het regent nog steeds in de ochtend , we zijn al vroeg op pad. Vandaag een wat langere rit en de eerste paar uur regent het, wel is het heerlijk rustig op de weg. In Clearwater ligt het Dutch Lake Resort mooi gelegen, maar de voorzieningen zijn op z’n zachtst gezegd matig. We hadden twee nachtje geboekt, maar denken erover toch morgen maar verder gaan. De dag eindigt wel weer mooi. We gaan eten bij the Painted Turtleneck en het wordt voor alle vier de Cedar Plank Salmon, bij het restaurant dat uitkijkt over het verstilde meertje. Van Pieter horen we dat die zalm op een natte cederhouten plank boven het vuur wordt geroosterd.

Zondag 19 mei Langley

Het regent als we wakker worden en dus gaan we vast richting Vancouver, het is overal erg druk, omdat het hier een lang weekend is. Het klaart rond 11.00 weer op en het is weer een mooie rit! Halverwege zie ik in de berm nog een bruine beer, ik wijs Ruud erop maar die denkt dat ik naar een bord wijs, jammer, hij heeft ‘m dus niet gezien. Y heeft contact gezocht met een RV park, in de buurt van Abbotsford, maar daar hebben ze maar Ă©Ă©n plek beschikbaar, wij besluitenop de bonnefooi iets zoeken, maar al na een half uurtje komt er bericht van de dame van Eaglewind, die zegt dat wij ook kunnen komen, ze verzinnen wel een oplossing op een plek zonder stroom. Prima oplossing en dan hebben we morgen een dagje rust en hoeven de volgende dag niet zo ver te rijden voor het terugbrengen van de camper in Vancouver (dat moet al om 10.00). En dan is dat avontuur al weer voorbij. We hebben de indruk dat P en Y het best naar de zin hebben. We kunnen met de twee campers samen op Ă©Ă©n plek, dat is fijn geregeld.We drinken gezamenlijk een glas en als Yvonne na de borrel met de lege glaasjes de camper instapt, staat ze enigszins bevreemd te kijken, oh, per ongeluk de verkeerde camper ingestapt.

Riet.

Wat vliegt de tijd,ik weet niet eens wanneer jullie terugkomen.vandaag Zijn aan onze Kant de Nieuwe verwarmings ketels geplaatst,dat is Gelukt,maar ik heb geen sleutel van de gang kast!,Waar kan ik die Vinden???liefs Riet.

Jan en Irma

Leuk jullie weer een beetje te volgen. Zo wordt de wereld weer wat kleiner. Morgen LEK bij Ed. We waren afgelopen week regelmatig in Enkhuizen. Johan van Greet is vorige week zondag overleden. Verdrietig. Heb het met Rem nog over jullie gehad.?

Dieke

Nou, weer een grandioze reis zo te lezen! Veel gezien, en gezelligheid op de koop toe! Wat wil een mens nog meer! Dank voor het “meeliften”!
Groetjes!

Riet.

Het is nu te laat om Nellie te bellen,morgen ga ik Het vragen,voor Het Electra Enz,er hangt wel een sleutel.die past niet,tot de volgende,!!

Ineke

Gelukkig zijn er nog beren op de weg. De namen van de plaatsen komen me bekend voor. Wij zijn omhoog gereden om met de boot van Alberta naar Vancouver Island te reizen. Mis je niet veel mee. Geniet verder nog van de beren, dolfijnen,orka's,zeeleeuwen,zeerobben, bevers, walvissen, eagles en nog meer gespuis. Veel plezier en groeten aan allen.

Wolly

Wat een geweldige tijd hebben jullie gehad. En voor mij was het ook lekker mee genieten. De groetjes vanuit Limburg. Tot horens.