AltijdOnderWeg.reismee.nl

Vooral genieten

Maandag 21 januari. We pakken de fietsen en rijden naar Vilamoura over een leuke weg, gedeeltelijk fietspad. Er is daar een grote moderne marina, waar we natuurlijk even naar toe moeten. Dan terug over het fietspad, dat ook langs 3 restaurants aan het strand gaat, in een ervan drinken we koffie en het ziet er zo leuk uit dat we besluiten hier van de week nog een keer een lekkere visschotel Cataplana of zo te gaan eten.

Dinsdag 22 januari. De camper verplaatst naar een plek met stroom. Dan weer lekker uit eten bij, zoals wij ze noemen, de Hermanos, twee broers die het restaurant Flor da Mar hier om de hoek runnen. Kip piri piri vandaag met frietjes en salade, toetje, glas wijn en kopje koffie toe en dat alles voor 25,10. En het smaakt heerlijk, daar kun je niet voor koken, toch? Nog even een paar boodschapjes doen en dan weer lezen.

Woensdag 23 januari. In de middag een mooie wandeling over de kliffen kust, zonnetje schijnt en het blijft genieten hier. Er komen twee studenten langs met zoete en hartige lekkernijen, gebakken door de moeder van een van de twee. Het ziet er lekker uit, een bladerdeeggebakje met room en perzik en twee hartige dingen kopen we. Het eerste eten we meteen op, en is erg lekker. Daar kan ik dus geen foto meer van maken. Straks bij een glaasje wijn pittige empanada en het groente kip hapje, zal ook wel lekker zijn. Zie foto Verder een rustig middagje, het is mooi weer, maar een beetje ontstuimig, vlagerige wind.

Donderdag 24januari. Mooi weer, 20 graden, nog wel wind, op de fiets gaan we naar Vilamoura en fietsen de plaats door langs een grote moderne jachthaven met daaromheen hotels en winkels. Liever gaan we eten op het strand waar een leuk restaurantje is met veel visgerechten. We zien een heleboel dolfijnen langs de kust zwemmen, vlak bij het strand . Een heerlijke cataplana (Portugese visschotel) volgt met een glas witte wijn, het leven is zo slecht nog niet. We fietsen langzaam weer terug en doen dan om de beurt een middagslaapje. En dan lopen we nageven naar het strand om de zon te zien ondergaan. Weer een mooie dag!

Vrijdag 24 januari. In de middag nemen we de bus naar Albufeira, waar we nog nooit geweest zijn. Hij stopt bij het busstation en wij hebben het idee, dat we het centrum dan al voorbij zijn. We gaan met een stadsbus naar het oude centrum dat aan zee ligt. We eten wat aan de boulevard en lopen dan een stukje langs de zee. We vinden het niet zo gezellig hier, erg veel restaurantjes en druk. Hoe nu terug naar het busstation, gelukkig we zien een taxi, en die brengt ons gewoon weer naar Falesia, dat kan natuurlijk ook. Tijdens de rit vertelt hij ons welke plaatsen beslist de moeite waar zijn en daar valt Albufeira dus niet onder.

Zaterdag 26 januari. Rustig dagje, wasje, wandelingetje naar Flora da Mar, voor kip piri piri en mangomousse.

Maandag 27 januari Leesdag, allebei.

Dinsdag 28 januari we gaan lozen, water tankenen boodschappen doen, dat laatste in Lagos, moet een leuk plaatsje zijn. En dat is het ook, helaas betrekt de lucht wat en vallen er wat spetjes, dus gaan we snel weer richting Falesia.

Woensdag, donderdag, vrijdag. Wat wisselvalliger weer, als het droog is een wandelingetje en verder, lezen.

Riet

Blijven nog maar weg,Het is hier glad en koud,vandaag de vergadering van eigenaren Gehad.De maandelijkse Ko’s ten gaan 50 euro omhoog!!verder alles goed,tot de volgende!!!Riet

Dieke

Wat lees ik...”het leven is zo slecht nog niet”......WÁT??? Jullie leven is SUPER!!!
Een grote vakantie toch!!! Heeeeeeeerlijk! BLIJF ervan genieten hoor!☀️☀️☀️
Wij zitten wel in de vrieskou.......met een beetje sneeuw ook nog!??⛄️⛄️.....??
Groetjes!

Jan

Jullie genieten met volle teugen he. Het is jullie van harte gegund. Maar jullie maken ons als volgers toch wel heel erg jaloers. Dus hierbij de vraag of jullie ook niet eens wat kunnen beschrijven waarvan wij denken. Wat hebben die arme Stans en Ruud het toch slecht. (lol)

En oh ja, welke boeken lezen jullie zo al? Zitten er nog aanraders bij?

Groetjes, Jan en Irma

Ineke

Ja hoor, eten en drinken! Krijg ik trek van dus ga nu eten koken, maar moet het wel zelf doen.
groetjes Ineke