AltijdOnderWeg.reismee.nl

Verder zuidwaarts

Een paar rustige, zonnige dagen volgen in Vilanova, Ruud speelt nog een keer jeu de boule.

Donderdag 10 januari Peniscola 173 km

Gisteren is de ACSI kaart gearriveerd, we gaan dan vandaag weer verder. We nemen afscheid van M en M en rijden dan naar Peniscola, helaas blijkt het toprestaurant hier gesloten, ze hebben 14 dagen vakantie, jammer nou, dan moeten we op zoek naar iets anders.Uiteindelijk maken we een klein wandelingetje en besluiten gewoon thuis een kopje soep te nemen. Volgende keer beter.

Vrijdag 11 januari. Bétera. 139 km

Na de boodschappen rijden we over de A7 richting Valencia, het is rustig op de weg. We zijn bijtijds bij Valencia Camper Park en kunnen zo de middag nog lekker buiten zitten. De voorgaande keren dat we hier waren, hebben we heerlijk gegeten in het restaurantje hier en dat is ook nu weer zo. Een verrukkelijke sinaasappel rucula salade, gamba’s a la plancha en homemade frietjes.

Zaterdag 12 januari. Teresa de Cofrentes 124 km

Het weer is nog steeds geweldig, stak blauwe luchten, warm genoeg om buiten te zitten en koele nachten om lekker te slapen. Vandaag landinwaarts naar Jetty (zus van Ruud die hier woont) en Gerrit, we zijn er al bijtijds. Vrienden van hen komen langs en Gerrit verzorgt vandaag het eten, een heerlijke bonenschotel en lekkere appelstrudel. Hier gaat het vannacht wel vriezen, kacheltje aanslag en isolatiedeken op de voorruit.

Zondag 13 januari. Totana 204 km

Na de koffie gaan we weer verder, via Almansa naar Yelca en Jumilla en het laatste stuk weer snelweg. Mooie, rustige route. Het is rustig op de camperplek Totana, er staan slechts 6 campers, dus kunnen we een mooi plekje uitzoeken, kopje koffie in de zon, komende dagen prima weersverwachting. Even rust weer. Maandag 14 januari. Vandaag heerlijk warm. Wasje draaien, stuk fietsen langs het kanaal, dat onder langs de mooie Sierra Espuña loopt.

Dieke

Heeeeeerlijk, die blauwe luchten! Heel watanders dan die grijze alhier!! Dus nog steeds zuidwaarts! Klinkt weer goed vakantieachtig in ieder geval! Genieten maar! Goede reis verder! Groetjes!

Spiek

Veel plezier x

Ineke

Heerlijk dat zonnetje! Missen we hier!
Groetjes

Jan

We kunnen ons voorstellen dat jullie enorm genieten. Leuke foto's, om jaloers op te worden. Hier is het grijs en somber. Wij hebben gister de LEK hier gehad. Klein groepje deze keer. Laurence was er ook weer bij gelukkig. Blij dat we er weer voor een jaartje vanaf zijn. Geniet ze, en hartelijke groet. Buenos dias, Jan en Irma