AltijdOnderWeg.reismee.nl

Rust en onrust in Vilanova i la Gertru

Dinsdag 25 december. Vilanova i la Gertru 201 km

Wakker worden van de zon, heerlijk. We slapen lekker uit en na de ochtendrituelen, vertrekken we richting Barcelona. Het rijdt allemaal lekker door en zo zijn we al om 15.00 bij Vilanova. We maken alles in orde en halen de fietsen van stal. Een welkomstdrankje bij Mandi en Marianne die hier zaterdag zijn aangekomen en hier drie maanden blijven, dat zal ons niet lukken, denk ik. De kriebels om verder te gaan zullen wel eerder toeslaan. Voorlopig blijven we hier wel even, we moeten ook wachten op de nieuwe ACSI kaart die vanuit Nederland moet worden opgestuurd en die pas na de kerst in de bus zal liggen.We eten overheerlijke hertenbiefstuk met chutneysaus, een echt kerstmaaltje met nog een lekkere wijn uit Bot.

Woensdag 26 december

M en M komen koffie drinken, zij gaan vanmiddag met een hele groep hier van de camping uit eten. Wij fietsen rond 12.30 naar de boulevard en gaan eens even kijken wat er open is vandaag, dat is veel en ook L’oganpetit is open. Ze hebben vandaag alleen een volledig menu, dat doen we dus maar. Vooral het voorafje en toetje erg lekker. We fietsen weer voldaan terug en houden dan een rustig middagje.

Donderdag 27 december. Koffie in de zon. Vandaag boodschappen doen , op naar de Lidl, dat is even zoeken geblazen, op de fiets, niet overal fietspaden. We stoppen nog even bij het strand om even in de zon op een bankje te zitten.

Vrijdag 28 december. Rustig dagje, even op de fiets naar de stad, kopje koffie en dan een glas bij M en M, die nu hun zoon Marc bij zich hebben, hij heeft hun auto gebracht en vliegt de 3e weer terug. Mandi bakt bitterballen.

Zaterdag 29 en zondag 30 december

Wij blijven vandaag bij de camper M en M gaan met hun zoon naar Andorra en wij passen op de hond. De dag begint koud, maar om 10.30 kunnen we naar buiten voor de koffie en tot 16.00 is het heerlijk in het zonnetje.

Maandag 31 december de avond brengen we door bij M en M, oliebollen en lekkere hapjes. En we doen gezellig spelletjes. En dan is het al snel 2019.

Dan weer een paar rustige dagen totdat we ontdekken dat onze watertank via een overloopje van de boiler leegloopt. Waarom is niet duidelijk.

Donderdag 3 januari. Vilafranca de Penedes we gaan met M en M een bezoek brengen aan de estate van de familie Torres’. Daar krijgen we een rondleiding en wijnproeverij . Erg leuk, aansluitend gaan we eten bij L’oganpetit , lekker en dan buigen we ons weer over het waterprobleem, maar komen er niet uit. Morgen maar een reparatiebedrijf bellen.

Vrijdag 4 januari. In de ochtend gevraagd bij de balie naar een reparatiebedrijf, er is er een hier vlakbij, maar die is dicht tot 8 januari, dat vinden we te lang om zonder water te zitten. We bellen met een bedrijf in Vilafranca de Penedes, maar die doen geen Hymer. Dan maar een Hymer dealer gebeld in Vic ( Gurb), dat is wel 125 km verderop, maar daar we kunnen morgenochtend om 10.00 terecht. We besluiten om vandaag al naar Vic te rijden, we gaan naar de camperplek waar we in oktober ook hebben gestaan. Het belooft een koude nacht te worden, -4 graden. Kachel aanlaten dus. De volgende ochtend is alles berijpt en het is nevelig en volgens een buurman is het vannacht -8 graden geweest. Brrrr. In de ochtend worden op het veld achter ons twee luchtballonnen opgeblazen en ze vertrekken ook meteen. Alles bij elkaar zijn ze binnen een half uur weg, leuk. Wij zijn om op tijd bij de camperreparatie en om 11.30 is de klus geklaard, een overdrukventiel had het begeven. Terug naar Vilanova, mooie route, langs het Monserratgebergte en daar schijnt de zon volop en kunnen we weer heerlijk in het zonnetje zitten.

Riet.

Fijn dat jullie Het zo heerlijk hebben,en voornamelijk goed weer.Het weer hier is nog steeds niet erg Koud.ik heb genoten van de ijsbaan,en er een paar maal koffie gedronken,morgen is al weer de laatste dag,Hoe gaat Het met de rug??De laatste injectie heeft goed beholden,.Tot de volgende ronde,liefs Riet.

Dieke

Het klinkt weer allemaal als een heeeeeeeeerlijke vakantie.........oude 8 graden vorst na.......
brrrrrrrr............ en op een defect overdrukventiel zit je ook niet te wachten.......gelukkig was dat probleem “snel” verholpen.........als je de 125 km heen en terug niet meerekent......??
Fantastische tijd verder toegewenst en dank voor het “meereizen”!?‼️?‍♀️?‍♀️

Ineke

Hallo luitjes,
Ten eerste nog een gelukkig en gezond 2019!
Lekker in het zonnetje voor jullie, hier grijs pisweer. Alhoewel vandaag ziet het er vrolijker uit, maar er komt slecht weer aan voor volgende week. De kleinkinderen gehad en met hen naar Cats geweest, geweldig!
Nou jullie nog een heel mooie reis verder en vooral LEKKER ETEN!!!!!!!!!!!