AltijdOnderWeg.reismee.nl

Winterreis

Winterreis 2018/2019

Vrijdag 21 december. Weert 143 km

Gisteren mijn fiets opgehaald, uit Enkhuizen, tegelijk met de camper. De motor van de fiets was stuk en moest vervangen. En vandaag gaan we, rond 13.00 zijn we klaar met beladen en vertrekken we. Er wordt gewaarschuwd voor veel drukte op de wegen vanwege de kerstvakantie. Wij hebben echter meer last van de harde wind en de regen. Dat is dus mooi weer om te ontvluchten. We zijn rond 15.00 op de mooie camperplek van Weert. Water tanken, de laatste spullen opbergen en dan rust.We lopen naar het plaatsje en om al een beetje in de Spaanse stemming te komen, gaan we naar restaurant De Liefhebber en eten daar overheerlijke tapas, (verrassingsmenu) een goed begin!

Zaterdag 22 december. Pont-A-Mousson 346 km

Uitgeslapen worden we wakker, het heeft de hele nacht flink geregend, nu is het even droog, wel heel grijs nog. Bij de Lidl nog even yoghurt kopen, oeps, daarin het wel heel erg druk. Files van karretjes in twee richtingen, ik koop wat ik nodig heb en sluit dan aan in de lange rijen voor de kassa. Een vriendelijke dame laat me voor gaan, zo gauw weer de winkel uit. Wat een chaos. De drukte op de weg valt ook nu weer mee, alleen van Luxemburg tot Metz is het aardig druk en omdat het hard regent, wat onoverzichtelijk. 345 km gereden.Het is leeg op de camperplek, maar dat zal zeker niet zo blijven. Rustig tv avondje met voetbal.

Zondag 23 december. Vaugris 457 km

Regen, regen, regen, wat een snertweer, hoop dat we vandaag nog een stukje droog kunnen rijden, voorlopig ziet het er niet naar uit. Vlak voor Lyon wordt het lichter, er is een waarschuwing voor file bij Lyon, maar dat valt erg mee, we kunnen nagenoeg doorrijden.En het is nu zelfs droog, we rijden naar Vaugris, waar we al eens eerder hebben gestaan voor de nacht. We zijn er nog net voor het donker. 456 km gereden.

Maandag 24 december. Capmany Spanje 467 km

Na een bezoek aan de bakker hier, vertrekken we rond 10.00 met een kleine Bûche de Noël, die we al onderweg opeten en niet bewaren voor de Kerst, mmmm heerlijk is ie. Het is droog!!! En er is zelfs een klein stukje blauwe lucht en al gauw komt de zon erdoor, kunnen de truien uit en gaat de airco aan. Zo, dat voelt beter. Het is redelijk rustig op de weg, veel wind, maar het schiet lekker op, zodat we maar besluiten naar Capmany door te rijden. Geen gele hesjes gezien, wel veel afslagen die gesloten waren. We zijn we om 16.00 op de camping en het is er weer prima. 467 km

Morgen Kerst, we wensen iedereen een goede Kerst toe!

Dieke

Zoooooo..........heel wat kilometertjes verorberd!!! Schiet lekker op richting ZON!
Een heeeeeerlijke reis verder en heel gezellige feestdagen plus een gezond en voorspoedig 2019 toegewenst !
Veel groetjes!

Tjitske en marcel

Leuk dat jullie weer op reis zijn . Fijne feestdagen en een gezond 2019

Spiek

Mooi kerstmis en veel plezier xx

Jan

Leuk om jullie te volgen.
Geniet van de kerstdagen en maak dat die net wat anders zijn als al die andere lekkere vakantiedagen.