AltijdOnderWeg.reismee.nl

Op weg naar huis

Woensdag 7 november

We gaan lunchen in l’Estartit, er is niet veel open, maar we vinden er een die twee soorten dagmenus heeft. En het is prima.

Donderdag 8 november. Weer is nog steeds ok, we fietsen naar l’Estartit waar markt is en gaan daarna boodschappen doen. Vanmiddag naar de Spaanse les, Rob en Ruud gaan ook mee. Het is weer leuk en informatief.

Vrijdag 9 november. Rustig dagje vandaag, wandelingetje naar het strand.

Zaterdag 10 november. Avignon

We gaan, mooi weer en na lozen en tanken en boodschappen, rijden we al snel Frankrijk binnen. Wat meer bewolking hier. En het worden steeds donkerde luchten, vlak voor Avignon vallen er zelfs wat spatjes. De camping Pont d’Avignon is uitgestorven, de 20e gaan ze ook dicht. Morgen nog even de stad in o.a. om te lunchen. We eten gezellig met z’n vieren bij ons en houden dan een rustig avondje.

Zondag 11 november. We lopen naar het pontje dat ons over de Rhône zet naar het oude centrum. We lopen omhoog door het park dat bij het Palais des Papes hoort en zien daar om 11.10 de herdenkingsbijeenkomst van het eind van de Eerste Wereldoorlog, vandaag precies 100 jaar geleden.Dan gaan Ruud en ik koffie drinken en Rob en Agnes bezoeken het Palais. Na afloop gaan we lunchen op het Place d’horloge bij een brasserie, prima, een mooie afsluiting, morgen gaan Rob en Agnes een flink stuk rijden. Ze willen nog naar Berdorf, wij zijn daar een maand geleden al geweest.

Maandag 12 november. Vignoles

Wij rijden vandaag naar Vignoles, iets ten noorden van Beaune, waar een ietwat uitgestorven camping is, prima voor een nachtje.

Dinsdag 13 november. Pont-A-Mousson

Het heeft vannacht geregend en ook bij het opstaan nog regen, we rijden rond 11.30 weg en gaan eerst op zoek naar een Leclerc, de brandstofprijzen hier langs de snelweg zij zo hoog, dat het zin heeft een goedkoper tankmogelijkheid te zoeken.Rustig op de weg, tot Nancy, dan wordt het druk, nachtstop in Pont-A-Mousson, waar we nog een wandelingetje maken.

Woensdag 14 november. Weert

Het is licht mistig vanochtend, mooi, het dampende water met de zwanen. We vertrekken rond 11.00 en de tocht langs Metz gaat voorspoedig. We zitten te kletsen en zo vergeten we een afslag naar Luxemburg te nemen. Via Arlon kun je ook weer op de A25 komen, geen punt dus, mooie weg met prachtig gekleurde bomen. Bij Arlon kunnen we de weg niet op vanwege een opbreking , dan maar door naar Bastogne. Onderweg daarnaartoe komen we nog in Martelange ( Luxemburg) en kunnen we goedkoop tanken, dat scheelt 50 cent de liter. Martelange bestaat geheel uit tankstation, zo’n stuk of 10/15 achter elkaar. We zijn daarna snel in Bastogne en pikken daar de E25 weer op. We rijden naar Thorn, het witte stadje in Limburg, maar op de parkeerplaats aldaar is een tijdelijke bouwopslag, dat trekt ons niet zo, door naar Weert, CP aan het kanaal, waar we vriendelijk worden ontvangen door de beheerder. Prima plek.

Donderdag 15 november Roosendaal

Vandaag gaan we bij de Wit in Schijndel lunchen en wat dingetjes voor de camper kopen. Daarna rijden we door naar Roosendaal, naar Jan en Riet en met hen gaan we is avonds gezellig en lekker eten bij de Argentijn, een verrukkelijke steak.We overnachten voor de deur bij hen.

Vrijdag 16 november. Bussum

Vandaag laatste dag, we rijden naar Barneveld, waar we om twee uur een afspraak hebben bij de Gelderse Caravan Centrale. Er moeten een paar dingen gerepareerd worden aan de camper, de luifel, raambanden en het verklikzoemertje van het trapje.Om drie uur is alles klaar en rijden we weer naar Bussum. Einde van toch weer een mooie herfstreis.

Dieke

Welkom thuis!
Lekker nagenieten van de mooie reis! Wanneer start de winterreis?????? Hihihi.....!
Veel te regelen zo de eerste dagen thuis, neem ik aan ! Succes daarmee!
Fijn, zonnig weekend en ook weer genieten van ff lekker thuis zijn, toch???
Veel groetjes!