AltijdOnderWeg.reismee.nl

Even landinwaarts en dan weer terug naar de kust

Dinsdag 30 oktober we blijven een dagje hier, weer is nog wat onbestendig, wel droog, af en toe een zonnetje, maar landinwaarts, waar we heen willen, nog niet geweldig. Overal elders in Europa noodweer. We klagen dus niet.

Woensdag 31 oktober Bot

Hele nacht flinke regen, nu droog, maar richting bergen nog donkere luchten, morgen moet het beter worden. We gaan, boodschappen, tanken, lozen en dan via péage naar Tortosa en vandaar naar Gandesa, mooie weg gedeeltelijk langs de Ebro en het Ebrokanaal, mooi ruig landschap als we vanuit Gandesa landinwaarts rijden, eenmaal op de camping begint het weer te regenen en te onweren en hagelen. We hopen morgen beter, we willen hier een stuk van de Via verde (Tortosa-Alcaniz) fietsen, 100 km (gedeeltelijk dus) over een oud spoorwegtracee.

Donderdag 1 november

Het is nog wel bewolkt, maar rond 11.00 uur komt de zon erbij en gaan we op pad. Een schitterende Via Verda, die achter de camping langs loopt richting Bot en we rijden tot Antigua Estacio de Pinell de Brai. Wat een prachtig landschap, door treintunneltjes met en zonder verlichting. Een geheel aflopend pad, dat we terug weer op moeten, niet te ver dus. Bij het estacion de Bot, staat een treinstel, dat als restaurantje is ingericht, daar kopen we een ijsje. En we zijn net voordat het zonnetje vertrekt weer terug bij de camping. Morgen een stukje de andere kant op. In de avond eten we heerlijk bij het restaurant van de camping met een goede fles wijn erbij.

Vrijdag 2 november

Vannacht toch weer regen, geheel bewolkt dus vandaag. We gaan vandaag richtingAlcaniz, zover komen we natuurlijk niet, dat is 63 km bergopwaarts, maar wel tot Lledó, veel onverlichte tunnels.

Weer een prachtige route, wat lieflijker dan gisteren. Veel gezinnen vandaag op het pad, die wel het eens moeilijk hebben als vader roept “naar rechts” en die dan in volle vaart naar links komen. Niet ongevaarlijk. Terug natuurlijk fluitend, bergafwaarts, tot we in een van de tunnels rijden, ik voorop en het is er zo donker, dat ik ineens mijn oriëntatie kwijt ben. Ik stop, en Ruud moet dan ook stoppen. Hadden we tijdens het rijden nog licht van onze fietsen, nu zien we echt niets meer!! De flash van de telefoon aangezet en zo komen we weer op gang. Mooie rit en toch ook nog wel wat zon gehad, leuke dag. We besluiten met een rondje pokeren en een etentje in het goede restaurantje van de camping.

Zaterdag 3 november

Rob en Agnes willen nog een ritje maken op hun brommertjes. Wij gaan op de fiets naar Bot, wandelingetje.

Zondag 4 november L’Estartit

Rob en Agnes blijven nog een dagje, het is mooi weer en maandag wordt het hier minder, wij gaan met dit mooie weer de mooie N340 rijden en rijden dan naar de kust, daar zou het weer beter blijven. Mooie tocht en heerlijk rustig, zonder vrachtverkeer, langs Barcelona gereden.

Maandag 5 november

We fietsen naar de Lidl voor boodschappen en na de lunch gaan we op de fiets langs de boulevard. Er staat een flinke branding en het stuift, er hangt een hele waas over de boulevard. Prachtig. In de middag komen Agnes en Rob en we eten gezamenlijk en spelen natuurlijk weer een pokertje.

Dinsdag 6 november

Mooi weer, we willen eigenlijk naar Pals fietsen, maar dan moeten we een stuk over de grote weg, dat trekt niet aan, dus gaan we richting de rivier de Ter, mooi lunchpakketje aan de monding van de Ter. We rijden naar Torroella de Montgrí en lopen wat door het plaatsje. Op de camping wordt Spaanse les gegeven en Agnes en ik gaan daar naartoe. Erg leuk, misschien donderdag weer!

Riet

Mooie toch,wat zou ik Daar graag Stenen zoeken!,!vandaag regen en veel wind,Bomen bijna Kaal!!tot de volgende!!!

Tine langius

Leuk om jullie berichten te lezen! Laat ze Obe ook zien en lezen! Dank daarvoor! Groetjes voor allen van ond?

Dieke

Weer allerlei belevenissen!! Errug leuk! Hopelijk wordt ‘t weer wat beter!
Genieten blijft gewoon doorgaan in ieder geval! Heeeeeeeerlijke tijd verder!
En weer bedankt voor het meereizen! Groetjes!

Spiek

Heerlijk genieten