AltijdOnderWeg.reismee.nl

Van Zeeland naar Luxemburg, stukje Duitsland en de Vogezen

Dinsdag 2 oktober

We rijden naar huis en brengen dan de camper weg. Wasjes draaien. Van Riet hoor ik dat er veel onrust was geweest tijdens de kermis, rellen en een spoor van vernieling in Bussum. Goed dat we weg waren!

Woensdag 3 oktober. Ruud belt aan het eind van de middag naar de garage om te vragen hoe het ervoor staat en of we ‘m al kunnen komen ophalen. Er wordt verbaasd gereageerd, “hij stond toch in de planning voor woensdag “ Nee, zegt Ruud en we willen er donderdag al vroeg mee weg. Als we even later in de agenda kijken, zien we de dat wij ons vergist hebben. Dus de camper wordt op donderdag gekeurd, hmm, nou ja, in de loop van de dag is ook goed. Het wordt 14.45, nog niets gehoord. Remslangetje moest vervangen worden en dat komt per koerier en is er nog niet. Gelukkig horen we om 17.00 dat we de camper kunnen komen halen, ze zijn de laatste remtestjes aan het doen. Opgehaald, ingeladen en dan is het al 18.00, dus gaan we naar de jachthaven Naarden, geen zin om in de file te tijden. We koken op de parkeerplaats en daarna rijden we naar Raamsdonksveer, waar we gaan staan bij Jachthaven ‘t Dok, prima plekje.

Vrijdag 5 oktober Burgh Haamstede.                                                                                                                               We zijn al rond 12.00 op de camping, waar Yvonne en Pieter een chalet hebben gehuurd. We installeren ons, lunchen en fietsen dan nog maar eens langs de nieuwbouw aan de Zepeduinen, waar we al eerder hebben gekeken. Het is fantastisch weer vandaag, zon, boven de 20 graden, heerlijk. Om 15.00 belt Yvonne dat ze ook aangekomen zijn op het park, we drinken een kopje thee en gaan dan fietsen naar de vuurtoren en genieten van het prachtige uitzicht over de Kop van Schouwen. ‘s avonds op de fiets naar het Oliegeultje voor mosselen, heerlijk zijn ze weer. Maar dan in het donker de weg terug vinden naar de camping, het is aardedonker en op de smalle wegjes zonder straatverlichting is het lastig de bochten te zien, maar we vinden de weg terug!

Zaterdag 6 oktober

Mooi weer, aangename temperatuur, we gaan vandaag de Kop van Schouwen fietsen, er is vandaag een marathon gaande, die start in Burgh, het is er dan ook druk, maar gelukkig kunnen we er nog langs. Prachtige fietstocht en nadat, we geschrokken van de drukte, Renesse weer uit rijden, gaan we terug naar de camping. We bespreken onze plannen voor de reis naar Canada in het voorjaar en dan vooral welke route we gaan rijden met de campers. Leuk, leuk, leuk.

Zondag 7 oktober Maastricht

Regen en veel wind vannacht, nu, vroeg in de ochtend, is het fris, maar wel weer mooi weer, met een stevige NO wind. Om half tien overleggen we wat we vandaag gaan doen, Pieter en Yvonne gaan vanmiddag weer richting Wijk bij Duurstede, fietsen doen we vandaag niet, te veel wind. Met de auto gaan we naar Zierikzee, stad bekeken en koffie met geweldig, eigengebakken gebak genoten. Op de parkeerplaats rijdt Yvonne een rondje met de camper, alvast oefenen voor Canada. Dan nemen we afscheid, zij gaan naar huis en wij gaan richting Maastricht, kortste route is via België, dus dat doen we via Antwerpen en Hasselt. Daar gaan we naar Maastricht Marina aan de Maas.

Maandag 8 oktober Berdorf Luxemburg

We rijden bijtijds weg en gaan eerst boodschappen doen. Dan via Verviers richting Berdorf, even tanken in Massen. Mooi zonnig weer en de herfstkleuren zijn hier prachtig, genieten dus. Rond drie uur zijn we in Berdorf en wandelen nog even naar het uitzichtpunt.

Dinsdag 9 oktober. We nemen een dagje rust, weer volop zon en aangename temperatuur van 20 graden. In de middag een wandeling door het prachtige gebied waaraan de camping ligt, het Müllerthal, klein Zwitserland. Dan nog even naar het dorp.

Woensdag 10 oktober.   Saarburg

Na de koffie op pad, kort ritje dit keer, de grens over en dan naar Saarburg aan de Saar. We passeren ook nog de Moezel, mooie rit met prachtige goudkleurige en knalrode bomen langs deze, rustige, binnendoor route. We zijn al om13.00 op de CP van Saarburg, groot, maar aan de Saar gelegen. Mooi verzorgd geheel.    In de middag fietsen we richting Cons over een mooi fietspad langs de rivier. Het is erg warm vandaag, korte broek. Straks de stad in om te gaan eten, we zijn vandaag twee jaar getrouwd en we kennen elkaar vandaag precies 5 jaar. Bij terugkomst halen we bij de beheerder en zijn vrouw zelfgebakken taart, Ruud perzik- en ik appeltaart, mmmm, we hebben wat te vieren. Rond  6 uur gaan we het gezellige, hooggelegen, plaatsje bekijken en een hapje eten. Als we na het eten nog een rondje lopen, zien we twee brandweerwagens een poging doen, door de smalle straatjes te rijden, de eerste, een ladderwagen, rijdt zich vast in een bocht, de terrasgasten moeten plaatsmaken, maar dat helpt niet voldoende. Hij moet achteruit terug. We pakken snel onze fietsen, die ook in de weg staan. Nu maar hopen dat er niet echt ergens brand is en dat het slechts een oefening betreft. Wij rijden op de fiets terug langs de Saar met mooi uitzicht op het verlichtte plaatsje.

Donderdag 11 oktober Harskirchen Bissert

We rijden een aardige route, mooi weer en we gaan eerst boodschappen doe, de navigatie heeft wer een leuke route binnendoor bedacht, dat had ook sneller gekund, denken wij, maar ach we hebben geen haast. We zijn al bijtijds in het haventje, waar niemand te zien is. In de avond komt er een bootje binnen, en daar blijft het bij. Geen havenmeester te zien om te betalen, misschien morgenochtend.

Vrijdag 12 oktober. Epinal

Het was hier heerlijk rustig vannacht, behalve dan dat om half zes de klokken al luidden, dat is wel heel vroeg. Ook vandaag weer heel mooi weer, niemand te bekennen en ook geen brievenbus waarin we geld kunnen deponeren.

We rijden naar Molsheim, waar we LGP tanken, er wordt volgende week minder weer voorspeld en we willen niet zonder verwarming komen te staan. Opbreking van de weg natuurlijk, zodat we via een grote omweg naar het tankstation moeten rijden. Nou toch maar even doen. Daarna rijden we de weg Molsheim - Epinal, dwars door de Vogezen, mooie weg, geen spectaculair landschap, maar wel weer mooie herfstkleuren. We gaan naar de camping du Parc Chateau Epinal, kleine typisch Franse camping, prima!

Dieke

Klinkt weer allemaal superdesuper! En wat werkt het weer mee hè! Mooie foto's ook!
Lekker dooooorgaan met genieten! Veel plezier! En Canada in het vooruitzicht !!
Leueueueuk! Groetjes uit zonnig Nieuwegein!

Ieneke

Weer op reis....geniet maar leker en een veilige mooie reis gewenst. Mooi vooruitzicht naar Canada. Wanneer?

Yvonne

Gaat allemaal lekker voorspoedig!
Vanuit Italie waar alles zeer goed verloopt, hartelijke groeten.

Tjitske

Mooie foto,s en nog gefeliciteerd met jullie 2 jarige huwelijk fijne vakantie en geniet er volop van groetjes van marel en mij

Auke

Wat een leuk verslag weer, je beleefd het op afstand zo mooi mee. Veel plezier verder.

Ineke

Het is nu natuurlijk een prachtige periode met al die gekleurde bomen. Geniet ervan!!!! Gefeliciteerd met jullie jubilea. Lieve groetjes Ineke

Riet.

Hoi,Het vorige bericht is niet aangekomen.Hoop dat het nu wel werkt.Wat een heerlijk tijd hebben jullie.Hier draait alles Gewoon door.Ben de morfine aan Het minderen,wine weer kan ik weer ridden,tot de volgende!!!