AltijdOnderWeg.reismee.nl

Pech

Deze week vullen we met een dagje met de tram naar Alicante, dagje fietsen, dagje naar El Campello, dat alles met mooi weer en zo de tijd uitzitten tot het onderdeel voor de uitlaat komt.
Maandag rijden we nog naar een tankstation om lpg te tanken voor verwarming en koken, ook nu blijft de uitlaat gelukkig hangen.

Woensdag 28 februari. Om 17.00 belt Ruud de Hymer dealer en hoort dat het achterste deel van de uitlaat is gearriveerd. We rijden naar Elche waar ze hun zaak hebben, maar bij aankomst blijkt dat dit een nieuwe vervangende versie is, zonder eindstuk en zonder steunen. Ja dat was niet de bedoeling, maar na enig gezoek in het magazijn blijken ze een uitlaatstuk van een ander merk camper te hebben en volgens hen kan Mercedes dat er wel op maken. Mmmm.
Mercedes heeft vanochtend al gebeld en Ruud heeft alvast een afspraak gemaakt voor morgenochtend 08.00.
Donderdag 1 maart. We rijden naar Mercedes en spreken Alexis de chef werkplaats, geven de sleutel af en gaan een kopje koffie drinken. Als we om 09.30 eens poolshoogte gaan nemen, staat de camper er nog net zo bij als anderhalf uur geleden. Na een half uur gaat ie op de brug en na nog een half uur komt Alexis ons vertellen dat er een probleem is.
De uitlaat van Mercedes is ook een vervangende versie en daar past dat eindstuk van Hymer weer niet op. Het is zelfs zo dat dat eindstuk volgens hem helemaal niet nodig is.
Daar hebben wij dus 9 dagen op gewacht, we zijn niet blij. Hij belt met Hymer en vraagt of ze het eindstuk terug willen nemen. Nee, dat gaat niet, want zij kunnen er verder niets mee.
Dat is een strop van 200 euro voor ons en eigenlijk hebben beide firma’s verkeerde spullen geleverd. Hij gaat met zijn baas praten en doet ons een voorstel waar we mee kunnen leven.
Uiteindelijk gaan we om 12.00 de garage uit en rijden we naar la Vila Joyosa, waar we een rustig middagje doorbrengen.

Vrijdag 2 maart Terasa de Cofrentes
Morgen is Jetty, de zus van Ruud jarig (zij woont hier in de buurt, nou ja iets zuidelijker en landinwaarts), maar nu we zo in de buurt zijn, besluiten we toch maar even langs te gaan. Het weer is vandaag wat minder, veel wind eraf en toe wat regen.
‘s avonds met z’n vieren uit eten in Ayora.

Zaterdag 3 maart Betera
Na de koffie rijden we via Requena over een mooie weg naar Betera, waar het lekker rustig is op het Camper Park Valencia. We stoppen voor de lunch ergens aan de N330 en zien dan ineens drie springbokken tussen de wijnranken staan. We waren er al attent op gemaakt door Gerrit en Jetty.

Dieke

Wat een gedoe met die uitlaat zeg!!!! Nou ja, nu gelukkig opgelost! Ga weer lekker door met toeren en genieten!
Doeiiiiiii !