AltijdOnderWeg.reismee.nl

Rust in de Algarve

Zaterdag 3 februari. Castro Verde
Zo, na 10 dagen rust en mooi weer, een stukje verder, door het fraaie landschap met kurkeiken naar Castro Verde, niet heel interessant, maar een prima stopje op weg naar andere leuke plaatsen in het Midden van Portugal.

Zondag 4 februari. Monsaraz
Vannacht regen, nu weer droog, maar een koude wind. We gaan rijden vandaag naar Monsaraz, een prachtig middeleeuws vestingstadje boven op een heuvel. De rit ernaartoe gaat door een vriendelijk landschap met af en toe een plaatsje. We stoppen nog even voor een boodschapje en vinden de wijn waar we vorig jaar op vielen. In Monsaraz is een camperplek met fantastisch uitzicht rondom!!!!
We zijn er rond half drie en lopen het prachtige plaatsje in en gaan eerst wat eten, ook dit restaurant, dat aan de andere kant van het plaatsje ligt heeft een prachtig uitzicht.
Wat een plek!!! Geweldig. Top.

Maandag 5 februari Evoramonte
Mooi weer vandaag, nog wel de koude wind, we beginnen de dag met een rondje door het stadje, het kasteel en daarna een kopje koffie met pastel de nata in een lokaal kroegje voor Ruud zijn verjaardag.
Dan gaan we rijden, leuke afwisselende rit, via Redondo naar Estremoz, waar een prachtige vesting is, door een smalle stadspoort, met een mooi plein, waar je ook met de camper mag overnachten. Dat doen we niet, we gaan wel lekker eten in een Portugees restaurantje, Venda Azul, porc Iberico, met een glas overheerlijke lokale wijn.
Daarna rijden we naar Evramonte, daar is een camping.
Een mooie camping gerund door een Nederlander die getrouwd is met een Portugese. Jammer dat de camping aan een doorgaande route ligt, waardoor je verkeerslawaai hoort.
Ze hebben hier op de camping een bijzonder uitgebreide bibliotheek. (Het is gebruikelijk dat je zo onderweg, een uitgelezen boek inlevert en een nieuwe meeneemt, hier hebben ze wel heel veel Nederlandse boeken)

Dinsdag 6 februari Sertã

Nadat we een boek hebben uitgezocht gaen rijden we over de IP2, een prima route naar Sertã. Veel bosland dat door de bosbranden van juni en oktober is verwoest. Een treurig gezicht. Er is in Sertã een gratis camperplek midden in het plaatsje aan de rivier bij de oude Carvello brug. Plaatsje is niet bijzonder, brug is mooi en ook s avonds verlicht.We staan als enige camper, maar het is rustig in de nacht.

Woensdag 7 februari. Saõ João de Arreiras
We rijden al om 10 uur, het is koud geweest vannacht, de rijp staat op het gras aan de overkant van de rivier, wel weer mooi zonnig. Stukje over grote weg en dan een km of 30 langs de rivier de Mondego, ook hier weer veel schade door de bosbranden. Van Gerrit en Elly, de eigenaren van de camperplek hier horen we onder het genot van een kopje koffie, de vreselijke verhalen van de branden. Hun huis is behouden gebleven, maar het had niet veel gescheeld.Alles eromheen, maar zelfs in hun tuin is veel verbrand.Wat een vreselijke schrik moet dat geweest zijn, midden in de nacht. Hier weer even pas op de plaats.

Auke

Ruud nog van harte! En nog een mooie reis door het prachtige Portugal.

Ineke

Ruud, proost! Ik geniet van jullie reis, net of ikzelf meerijd.
Groetjes

spiek

Proost papa xx en geniet van jullie reis

dieke

Weer heerlijke vakantie-ervaringen!!! Mooie omgeving, lekkere etentjes, wijntje erbij.......wat wil een mens nog meer!!!!!! NIETS dus!
Gewoon dóórgaan met genieten!!!!
Doeiiiiiiii !