AltijdOnderWeg.reismee.nl

Op weg naar Portugal

Woensdag 17 januari. Puerto de Santa Maria
Paar dagen rust, nu klein stukje verderop naar Puerto de Santa Maria.
Mooi gelegen camping. Weer een dagje rust genomen, maar nog steeds niet in orde.
Vrijdag 19 januari. Met de pont naar Cadiz, leuk tochtje, wandeling door de oude stad, mooi weer, gezellige plaats.
We eten in het restaurant en dat is erg lekker.
Zaterdag 20 januari. Wassen, op de fiets boodschappen en een tochtje langs de kust. En lekker eten in het restaurant hier.

Zondag 21 januari Sevilla
We kunnen niet langer op deze plek blijven staan. Het is mistig vanochtend, we wilden eigenlijk naar Jerez de la Frontera, maar dat laten we maar schieten. Door naar Sevilla, wandeling langs de rivier, naar de stad, tapas met gerookte vis en een biertje en dan weer langzaam in het zonnetje terugwandelen.

Maandag 22 januariEl Rocio
We moeten weer boodschappen doen, eerst Sevilla uit en dan tanken, ook gas en dan door naar Almonte, dat is een wat groter plaatsje in het Doñana Park. We tikken een supermarkt aan in de navigatie en jawel hoor we worden weer door hele smalle straatjes gestuurd! Midden in het centrum is een Mercadona, parkeren, kun je daar echter niet. Ik stap uit en hoop dat ik Ruud weer ergens terugvindt.
Net als de politie aan komt rijden, kom ik de winkel uit en kunnen we snel weg van de illegale plek waar Ruud staat. Zo, gelukt zonder bekeuring. Leuke plaats.
We rijden door naar El Rocio, een plaatsje met alleen maar zandpaden, bekend omdat het een pelgrimsoord is waar in de week voor Pinksteren 1 miljoen mensen naar toe komen. In de weekenden is er ook spektakel maar dan met paarden en cowboys. Nu is het uitgestorven. Mooie camping hier.

Dinsdag 23 januari. Vila Real de San António Portugal
We rijden door het mooie park Doñana naar La Rabida, vlakbij Palos de la Frontera. Hier in het Monestario heeft Columbus (oorspronkelijk uit Genua) twee jaar in het klooster verbleven, om zich voor te bereiden op een reis via de West naar Azië. Van hieruit vertrok hij ook in augustus 1492 met de gebroeders Pinzon op de Santa Maria, de Pinta en de Niña. Om vervolgens in oktober aan te komen op een van de eilanden van de Bahama’s. Tijdens de vier ontdekkingsreizen die zij maakten, brachten zij niet alleen het hele Caribisch gebied in kaart, maar openden ook de handelsweg naar de beide Amerika’s. Hijzelf heeft echter tot zijn dood gedacht dat hij de Indies had bereikt.
In Muelle deals Carabelas, in La Rabida liggen replica’s van de drie schepen. Leuk museum erbij, soort openluchtmuseum. We genieten ervan.
Dan boodschappen en door naar Vila Real de San António, waar een aardige camperplek is aan de rivier. Je kunt van hieruit met de pont naar Spanje, maar daar komen we net vandaan, we lopen even door het plaatsje.

Woensdag 24 januari. Olhos de Agua Falesia
Uurtje vroeger hier in Portugal, we zijn dus bijtijds op weg en kunnen zodoende nog een plekje krijgen op het uiterst populaire Falesia Park. Als we eenmaal staan zien we dat er honderd meter verderop ook nog een camperplek bijgekomen is. Vandaar dat we hier plek konden vinden.Prima, hier blijven we zeker een aantal dagen.

Dieke

Klinkt allemaal weer super vakantieachtig!! Puuuuuur genieten hè!
Intussen helemaal weer opgeknapt hopelijk!
Heeeeeeeeerlijke tijd verder weer toegewenst!
Groetjes uit grijs Nieuwegein!

Ieneke

Genieten maar weer.! Voor ons een bekendd gebied. Veel zon ....